Koble PC til Pioneer receiver via HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble PC til Pioneer receiver via HDMI

Heisann godtfolk.

Jeg har nå prøvd opp og ned en god stund og håper noen der ute har vært borti et tilsvarende problem:

Jeg har en ny stasjonær datamaskin (win 7) med et GTX580 skjermkort, med liten HDMI-plugg, og to stk dvi. Det følger med overgang til vanlig HDMI og jeg har koblet HDMI-kabelen i receiveren.

Jeg ønsker at bildet skal sendes videre til min Pioneer KRP-500a, og lyden ut i anlegget. Problemet er følgende:

Jeg får ikke bilde på TVn. Jeg får heller ikke lyd.

Hva er problemet?

Takker for alle svar

-Olav

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du bilde og lyd på tven om du kobler pcen direkte, altså utenom receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar

Jeg prøvde å sjekke dette ved å koble HDMI rett i TVn. Da brukte jeg den som hovedskjerm, men det var da ganske dårlig kvalitet synes jeg. Bildet ble stripete. Jeg satt i gang en film på dataen. Dette så ikke bra ut på tvn.

Da ikke denne TVn har høyttalere, koblet jeg optisk ut fra tunerboksen som hører til TVn, og ned i receiveren LX-60. Når jeg da valgte inngangen jeg hadde koblet optisk kabel inn på på receiveren fikk jeg ikke lyd.

Det kan jo godt hende at det er en datafeil jeg har også. På innstillinger for lyd fant den Pioneer-TVn og det var satt opp 2 kanaler for lyd. Når jeg koblet HDMI-kabelen direkte inn i receiveren (uten å få bilde og lyd) får jeg mulighet til surround i lydinnstillingene. DVS. programvaren i win 7 finner både TV og receiver.

Håper på flere gode tips

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At bildet ble stripete kan skyldes feil oppløsning, oppdateringsfrekvens, dårlig kabel osv.. Men det viktigste var at du fikk bilde. Og det gjør du ikke når du kobler via receiver. Kjører selv pc gjennom receiver til tven her, og har skjelden problemer. Så jeg har ikke så mye fgode forslag.

La hdmi kablen være satt i, og receiver/tv være på mens pcen restartes. Bare for å dobbeltsjekke at maskinen oppdager receiveren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •