Uhell med receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uhell med receiver

Hei,

Var uheldig og klarte å hekte foten i en høyttalerkabel her om dagen, som resulterte til at receiver datt ned fra tv-benk. Så heldig som jeg er startet den ikke etterpå.

Har nå sett litt på innboforsikring, som sier som følger:

Eksempler på annen plutselig og uforutsett skader som dekkes:

* Skader forårsaket av dyr, unntak er insekter (dekker ikke skade på dyr utenfor Norden)
    * Ting som faller ned eller velter
    * Skade inntruffet under transport ved privat flytting. Tyveri dekkes med inntil 100 000 kroner
    * Søl, svimerker/gnistskader, inntil 20 000 kroner
    * Alle plutselige og uforutsette skader med inntil 20 000 kroner utenfor Norden

Tror dere dette bli dekt under "*Ting som faller ned eller velter"?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antageligvis er dette dekket.

Ting "faller ikke ned eller velter" helt av seg selv - det er alltid en årsak. At noen dulter borti ett eller annet - som er den vanlige årsaken til at ting "faller ned eller velter" - er altså ikke i utgangspunktet noe hinder for å få dekket skaden på forsikringen. Forsikringsselskapet kan hevde - og muligens med rette - at du har vært uforsiktig, og da kan de vel redusere utbetalingen.

Videre kan forsikringsselskapet trekke fra for alder, og til slutt har du vanligvis en egenandel - summa summarum er det ikke sikkert at det blir så veldig mye å hente her. Men for all del: ta kontakt med forsikringsselskapet for å melde skaden - det koster ingenting.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde lignendes skade (hjem fra fylla og sku høre på musik...) ente med at min 4 år gammle niese fikk skylda og en stor godte posse da onlel fikk dekket forsterkern... hvar en yamaha 3900... men er som regels egen andel på 2000+ så tingen er vel løner det seg...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hadde lignendes skade (hjem fra fylla og sku høre på musik...) ente med at min 4 år gammle niese fikk skylda og en stor godte posse da onlel fikk dekket forsterkern... hvar en yamaha 3900... men er som regels egen andel på 2000+ så tingen er vel løner det seg...
    Hei,

Er egenandel på 1500 i mitt tilfelle. Receiver kostet 18.000,- ny for 3 år siden, så rekner med det blir en del fratrekk mtp på alder. Hvordan er saksgangen i en slik situasjon?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må gjøre, er å ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Det fleste selskapene har noe de kaller "kundeservice" eller en avdeling hvor man melder inn skader. Så snakker du med en forhåpentligvis hyggelig saksbehandler - og så tar du der derfra. Spør hva de trenger. En skademelding. Bilder. Kvittering. Kanskje en skadevurdering fra reparatør. Antageligvis får du ikke en ny receiver eller penger sånn uten videre - du må nok jobbe for saken. Du som alle andre.

Men jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan en velvoksen receiver kan deise i gulvet av at noen snubler i høyttalerkablene. Det ville garantert ikke vært mulig hjemme hos meg. Disse boksene er jo ikke til å rikke på - selv om man tar i aldri så hardt. Jeg ser derimot lett for meg at høyttalerne kan velte - men ikke en receiver.....
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det første du må gjøre, er å ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Det fleste selskapene har noe de kaller "kundeservice" eller en avdeling hvor man melder inn skader. Så snakker du med en forhåpentligvis hyggelig saksbehandler - og så tar du der derfra. Spør hva de trenger. En skademelding. Bilder. Kvittering. Kanskje en skadevurdering fra reparatør. Antageligvis får du ikke en ny receiver eller penger sånn uten videre - du må nok jobbe for saken. Du som alle andre.

Men jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan en velvoksen receiver kan deise i gulvet av at noen snubler i høyttalerkablene. Det ville garantert ikke vært mulig hjemme hos meg. Disse boksene er jo ikke til å rikke på - selv om man tar i aldri så hardt. Jeg ser derimot lett for meg at høyttalerne kan velte - men ikke en receiver.....
    Hei,

Takk for svar. Skal ta kontakt med de på mandag, så får jeg høre hva de mener om saken. Kommer vel også til å levere den inn til sjekk, for det kan jo hende at reperasjon blir billigere enn egenandel om jeg er heldig.

Den sto på en duk, så skulle tydligvis ikke så mye til når foten først fikk tak i høyttalerkabelen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah - duk, ja..... Duk har jeg aldri prøvd - og med din erfaring friskt i minne, er det neppe noen grunn til å prøve heller.

Håper det order seg.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Ah - duk, ja..... Duk har jeg aldri prøvd - og med din erfaring friskt i minne, er det neppe noen grunn til å prøve heller.

Håper det order seg.
    Takk for det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •