Hvilken toppmodell Denon receiver ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken toppmodell Denon receiver ?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=70993&cat=13

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=70977&cat=13

DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

-Budsjettet er ca en av disse 3.
    -Har kun tenkt til å ha 5,2 og helst med høyde i tillegg som kun de 2 siste har.
    1. 4311 har den beste romkorreksjonen,men hvor viktig er det?
    2. Det er grunn til å tro at AVC A1 har vesentlig mer muskler enn de andre ?
    3. Hvilken hadde du/dere valgt ?
    4. Noen spesiell grunn til at jeg skulle velge noen andre som f.eks Pioneer og Yamaha ?

Veldig takknemlig for svar :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4:

Selv har jeg mest erfaring med Pioneer og mitt svar er derfor basert på dette. For meg er det viktig at jeg kan tveake lyden helt som jeg selv vil etter at MCACC(romkorreksjon) har gjort sitt!
    Har hatt reciver med Audussey(Onkyo). Lyden ble bra særlig subbene ble bra intregert men ble irritert at jeg IKKE fikk til å justere lyden slik jeg ville etter at Audussey hadde gjort sitt.
    En anne stor fordel på min "WAF" kino er at Pio sine ICE forstekrere utvikler minimalt med varme.
    Liker også lyden av Pioneern som er temmelig nøytral og med litt trykk i bassen etter MCACC-det var det IKKE før LX71/81 og eldre! Så de har forbedret lyden fra LX72/82 med fremdeles mye detaljer i lydbildet men mere rund lyd nå uten at jeg vil kalle den varm av den grunn i lydbildet. Før var Pioneer veldig klinisk i lydbildet og rett og slett kjedelig å høre på synes jeg.
    Har bare hørdt korte demoer av denon.

Men skulle jeg valgt av de overnevnte tror jeg 4311 ville vært mitt valg mest pga bedre rom.korr og at Denon har fått mere "sprelsk" lyd på de senere utgavene og ikke så "kjedelig/forsiktig" som de var før.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,rs_banditt.
    Jeg kan ikke stille noe nå etter Audessey har gjort sitt.Det mener jeg de nevnte Denon modellene kan.Usikker på A1 om den kan det.
    Det blir Onkyo-en og Hegel settet (tilnærmet solgt hvis han blir 100 % enig med kona) som ryker nå.
    Har ikke lyst til å selge høyttalerene og Hegel-en blir litt for lys til MA siden de er veldig friske og spillevillige i stilen.Trenger litt varme for å tune det ned.
    Har observert LX 83 til fine priser fra 16.500 til 18.200,men kunne ikke finne noe i dag.Ligger på 23.000 ser jeg.
    Har vært litt skeptisk til Pioneer ettersom jeg er redd for at de skal være lyse og klinisk detaljerte.Det er de altså ikke ? Har sett at mange skryter av kraften og det hadde vært greit å klare seg uten effektforsterker en stund og heller kjøpe annet snacks.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes lyden har forbedret seg kraftig ja. På tidligere Pioneer(LX71) klarte jeg ikke å høre på musikk i noe annet enn Pure-direct. Lyden ble rett å slett for steril og kjedelig=null bass++++.
    På LX82 med det forbedrete MCACC er det null problem å ha på MCACC-lyden blir mere luftig og bassen strammere trolig pga fase kontrollen og en har fremdeles bass-helt utrolig til PIO å være.

Du har uansett X-curven som du kan justere fra 2KHZ og opp skulle den bli for hard i toppen på MA opp til 6dB tror jeg det er(har aldri hatt bruk for den).

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Takk for svar,rs_banditt.
    Jeg kan ikke stille noe nå etter Audessey har gjort sitt.Det mener jeg de nevnte Denon modellene kan.Usikker på A1 om den kan det.
    Det blir Onkyo-en og Hegel settet (tilnærmet solgt hvis han blir 100 % enig med kona) som ryker nå.
    Har ikke lyst til å selge høyttalerene og Hegel-en blir litt for lys til MA siden de er veldig friske og spillevillige i stilen.Trenger litt varme for å tune det ned.
    Har observert LX 83 til fine priser fra 16.500 til 18.200,men kunne ikke finne noe i dag.Ligger på 23.000 ser jeg.
    Har vært litt skeptisk til Pioneer ettersom jeg er redd for at de skal være lyse og klinisk detaljerte.Det er de altså ikke ? Har sett at mange skryter av kraften og det hadde vært greit å klare seg uten effektforsterker en stund og heller kjøpe annet snacks.
    Jeg kjører MA GS 20 sammen med Pio LX 82,og det spiller heldt nydelig i mine ører - synes ikke lyden blir klinisk eller hard i toppen!
    Har sammenlignet med Abrahamsen V 2.0,og den er nå koblet vekk,og ligger ute for salg for å si det sånn! Og Abe er jo kjent for å vere behagelig og varm i klangen!
    Den hadde en anelse mer drag i dypbassen når jeg kjører uten sub,men det var det eneste jeg egentlig klarte å høre forskjellen på!
    Da prøvde jeg den både som stereo,og som ren effekt!
    Kan faktisk spille kneppet høyere også med Pio kontra Abrahamsen!

Det er såpass mye justeringsmuligheter på disse,at det skal mye til for å ikke komme i mål klangmessig med disse!

Lsound hadde dem på tilbud til 18 k,men ser dem er vekk nå dessverre,men det dukker nok opp noen tilbud igjen snart vil jeg tro - 23 k er noe drøyt ja:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lover bra at dere er fornøyd med Pioneer receiverene.De er jo testvinnere selv om jeg tør påstå at romkorreksjone gjør mindre utslag i dedikert rom som de blir testa i enn i en vanlig stue.
    Har hatt Harman Kardon og Thule processorer og tidligere toppmodeller fra Yamaha,Denon og Onkyo.
    Så kanskje det er på tide å prøve noe nytt.
    Abrahamsen har jeg sett mange skryter av til MA.Også Marantz,men den nye frykter jeg blir litt veik.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •