receiver vs stereo forsterker - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 498
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Unnskyld språket, men sliter du med å ta til deg enkel informasjon som at receivere skal inneholde enormt med tilkoblinger, funksjoner, dekoding og dingser som fører til større kompromisser enn en ren stereoforsterker som er bygget kun med _et_ eneste mål? Helt sinnsvakt at ikke det går ann å få med seg selv de enkleste ting. Og hvilken logikk du bruker når du insuinerer at man må inngå større kompromisser i en stereoforsterker til 10 K vet ikke engang gudene.

Og at du inbiller deg i din lille stereoverden at en stereoforsterker til 10 000,- ikke har ingått store kompromisser på de fleste hold er jo kostelig. Alle forsterkere i denne prisklassen er underdimenjonert for å spille på realistiske lydnivåer med normalt lettdrevende høytalere i en normal stue. (subjektiv oppfatning selvfølgelig)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB

Og at du inbiller deg i din lille stereoverden at en stereoforsterker til 10 000,- ikke har ingått store kompromisser på de fleste hold er jo kostelig. Alle forsterkere i denne prisklassen er underdimenjonert for å spille på realistiske lydnivåer med normalt lettdrevende høytalere i en normal stue. (subjektiv oppfatning selvfølgelig)

Hvor i all verden har jeg påstått at en stereoforsterker til 10 K ikke har inngått store kompromisser? Henvis til sitat fra meg eller fjern de løgnaktige påstandene om mine meninger.

Poenget er naturligvis at hele konstruksjonen surroundreceiver som en alt i ett boks bygger på store kompromisser i utgangspunktet, og da er det jo komisk at du insuinerer at en stereoforsterker som i utgangspunktet er en kompromissløs konstruksjon har større kompromisser enn surroundreceiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjöp av alla ställen där de hade en liten Marantz stereoförsärkare och ett par stora Kef. Marantzen kostar ca 10,000 och högtalarna 15,000 ca.
    Det var så otroligt mycket krafter i den lilla förstärkaren att jag trodde det inte var sant.

Jag har en Onkyo TX 875 som inte har direkt dåliga strömresurser. Onkyon kostade väl ca 10,000 för 2 år sedan tippar jag. Men du världen, den Marantzen gjorde i alla fall att jag fick upp öronen för stereoförstärkare. Och det var dessutom i en dålig stor, öppen Elkjöp lokal. Ett sånt sett hemma i kontrollerade förhållanden..tja..nirvana. Svårt att sätta riktiga ord i "hifi" termer, men så fort man rörde på volymkontrollen på det settet var det rätt på'n och in your face. Och då var man inte ens uppe i 15% av utnyttjelse. Min Onkyo må man vrida länge på innan jag är i närheten av Marantzen. Jag är på inget sätt någon fidelist inom hifi, men jag hör klart när man hör kvalitet eller inte. Är Marantz sina receiver i 10,000 klassen i nära samma ljudkvalitet och resurser vet i alla fall jag vad jag ska ha nästa gång.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i all verden har jeg påstått at en stereoforsterker til 10 K ikke har inngått store kompromisser? Henvis til sitat fra meg eller fjern de løgnaktige påstandene om mine meninger.

Poenget er naturligvis at hele konstruksjonen surroundreceiver som en alt i ett boks bygger på store kompromisser i utgangspunktet, og da er det jo komisk at du insuinerer at en stereoforsterker som i utgangspunktet er en kompromissløs konstruksjon har større kompromisser enn surroundreceiver.
    Men det er jo helt riktig at det er støre kompromisser på stereo forsterkere. Det viser all allmen kunnskap fra de fleste stereo leverandører.

Jeg forstod også på deg at du var enig i det i mange tilfeller i den forrige tråden. (som nå er slettet)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Var på Elkjöp av alla ställen där de hade en liten Marantz stereoförsärkare och ett par stora Kef. Marantzen kostar ca 10,000 och högtalarna 15,000 ca.
    Det var så otroligt mycket krafter i den lilla förstärkaren att jag trodde det inte var sant.

Jag har en Onkyo TX 875 som inte har direkt dåliga strömresurser. Onkyon kostade väl ca 10,000 för 2 år sedan tippar jag. Men du världen, den Marantzen gjorde i alla fall att jag fick upp öronen för stereoförstärkare. Och det var dessutom i en dålig stor, öppen Elkjöp lokal. Ett sånt sett hemma i kontrollerade förhållanden..tja..nirvana. Svårt att sätta riktiga ord i "hifi" termer, men så fort man rörde på volymkontrollen på det settet var det rätt på'n och in your face. Och då var man inte ens uppe i 15% av utnyttjelse. Min Onkyo må man vrida länge på innan jag är i närheten av Marantzen. Jag är på inget sätt någon fidelist inom hifi, men jag hör klart när man hör kvalitet eller inte. Är Marantz sina receiver i 10,000 klassen i nära samma ljudkvalitet och resurser vet i alla fall jag vad jag ska ha nästa gång.

Din erfaring av stereoforsterker fra Marantz overrasker meg egentlig ikke så voldsomt mye faktisk Marantz har ofte _meget_ solide og tildels overdådige strømforsyninger i sine stereoforsterker. Så selvom de kan se små og noe flate ut med moderat effekt oppgitt i watt så skal jeg love deg at de kan spille, som du også erfarte

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.
    Og hvilken logikk du bruker når du insuinerer at man må inngå større kompromisser i en stereoforsterker til 10 K vet ikke engang gudene.

Dette skrev du, og det er ikke så veldig lenge siden heller. så jeg fjerner ikke de sanne påstandene om dine meninger.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvilken logikk du bruker når du insuinerer at man må inngå større kompromisser i en stereoforsterker til 10 K vet ikke engang gudene.

Dette skrev du, og det er ikke så veldig lenge siden heller. så jeg fjerner ikke de sanne påstandene om dine meninger.

Og med den påstanden så hevder jeg altså at" det ikke inngås kompromisser på stereoforsterkere til 10K"? Selvsagt ikke. Jeg gjentar: Jeg har _ikke_ påstått at det ikke inngås kompromisser på en stereoforsterker til 10 K, jeg har påstått at det må inngås _større_ kompromisser på en surroundreceiver til samme pris. Fjern de løgnaktige påstandene om hva jeg har uttalt, ellers tvinger du meg til å kontakte moderator om saken og det vil jeg helst unngå.

Poenget er _selvsagt_ at det helt fra starten av _må_ inngås flere kompromisser i en surroundboks fordi den skal fylle enormt med funksjoner, dekodingsystemer, forsterkerkanaler og tilkoblingsmuligheter i hodet og ræva. I en surroundreceiver og stereoforsterker begge til 10 K er det utvilsomt _nødt_ til å inngå flere og hardere kompromisser i surroundforsterkeren. Jeeze, her må man frem med teskjeen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Hvor store komprimisser snakker vi om? Det som er gjort av tester viser det motsatte. Ofte er det større kompromisser på stereo forsterkere, noe som underbygges av flertallet av leverandøren i norge. Det er iallfall allment kjent.

Lydmessig er kompromissene minimale og bittesmå. Bytte av høyttalere gir som regel langt større forskjell.

hehe, hvis du har snakket med produsenter av norsk utstyr tviler jeg ikke på det hvilke leverandører er det du forøvrig viser til ? og mener du at det er større kompromisser med en enkel konstruksjon til 10 enn en med 14 funksjoner ?
    tror du bare er ute etter å fyre opp som du gjorde sist, har du lite å gjøre kanskje ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i det store og hele så snakker vi om ett prissegment fyllt av kompromiss løsninger være seg receiver eller stereo, det bør det ikke være tvil om vel :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    i det store og hele så snakker vi om ett prissegment fyllt av kompromiss løsninger være seg receiver eller stereo, det bør det ikke være tvil om vel :-D

Nei, det er ingen tvil om det jokris. Men det må helt fra starten av inngås helt grunnleggende flere kompromisser i en surroundreceiver, og når det blir sådd tvil om dette fra en annen debattant må dette dementeres.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ingen tvil om det jokris. Men det må helt fra starten av inngås helt grunnleggende flere kompromisser i en surroundreceiver, og når det blir sådd tvil om dette fra en annen debattant må dette dementeres.
    snakket generellt til alle deltagere Gilmour

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste sjanse for deg: Vis meg sitat fra meg hvor jeg påstår at det ikke inngås kompromisser i stereoforsterkere til 10 k? Sitat, eller fjern de løgnaktige påstandene.

Edit: Kan moderator ta seg av dette slik at jeg slipper å få påklistret meg meninger jeg slett ikke har ytret?
    Du kødder, jeg presenterte jo sitatet. Var det ikke ditt sitat kanskje.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kødder, jeg presenterte jo sitatet. Var det ikke ditt sitat kanskje.

Sitatet du henviste til innholdt ikke påstanden du har beskyldt meg for: nemlig at det ikke må utføres kompromisser på stereoforsterkere til 10 K, hvilket jeg aldri har ytret.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med den påstanden så hevder jeg altså at" det ikke inngås kompromisser på stereoforsterkere til 10K"? Selvsagt ikke. Jeg gjentar: Jeg har _ikke_ påstått at det ikke inngås kompromisser på en stereoforsterker til 10 K, jeg har påstått at det må inngås _større_ kompromisser på en surroundreceiver til samme pris. Fjern de løgnaktige påstandene om hva jeg har uttalt, ellers tvinger du meg til å kontakte moderator om saken og det vil jeg helst unngå.

Poenget er _selvsagt_ at det helt fra starten av _må_ inngås flere kompromisser i en surroundboks fordi den skal fylle enormt med funksjoner, dekodingsystemer, forsterkerkanaler og tilkoblingsmuligheter i hodet og ræva. I en surroundreceiver og stereoforsterker begge til 10 K er det utvilsomt _nødt_ til å inngå flere og hardere kompromisser i surroundforsterkeren. Jeeze, her må man frem med teskjeen.
    I teorien har du jo absolutt rett, alle de tingene MÅ jo fullstendig ødelegge lyden!

Men ta en titt her Yamaha RX-A3000 Aventage Measurement and Analysis — Reviews and News from Audioholics

og se gjerne på kraftmålingene også.

Se gjerne tester på andre modeller, som måler enda bedre.
    Dette er Yamaha 3067 (3000 i usa)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    I teorien har du jo absolutt rett, alle de tingene MÅ jo fullstendig ødelegge lyden!

Men ta en titt her Yamaha RX-A3000 Aventage Measurement and Analysis — Reviews and News from Audioholics

Her snakker du også over hodet på meg, og forsøker fremstille det jeg har sagt som noe annet enn hva det er.

Kan vi være enig om at det er helt grunnleggende kunnskap at en surroundreceiver helt fra fødselen av er tvunget til å inngå flere kompromisser enn en ren stereoforsterker grunnet rollen den skal fylle som alt i ett boks mens stereoforsterkeren er bygget kun med et mål?

Hvis ikke man engang kan enes om slike basisting så blir dette enda mer meningsløst enn denne diskusjonen er fra før.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

disse målingene ble tilbakevist som verdiløse av Timc i forrige tråd, hvis jeg ikke husker helt feil, synd det ble slettet for jeg husker ikke det tekniske uttrykket han nevnte
    uansett er det jo en forskjell på strømstyrken til disse watt som oppgis, i de fleste receviere sitter det jo en trafo som ikke engang i fritt fall vil klare å yte (med motstand) det som oppgis

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker du også over hodet på meg, og forsøker fremstille det jeg har sagt som noe annet enn hva det er.

Kan vi være enig om at det er helt grunnleggende kunnskap at en surroundreceiver helt fra fødselen av er tvunget til å inngå flere kompromisser enn en ren stereoforsterker grunnet rollen den skal fylle som alt i ett boks mens stereoforsterkeren er bygget kun med et mål?

Hvis ikke man engang kan enes om slike basisting så blir dette enda mer meningsløst enn denne diskusjonen er fra før.
    Faktum er jo at Yamahaen scorer bedre enn hva mange stereoforsterkere gjør på testbenken!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Faktum er jo at Yamahaen scorer bedre enn hva mange stereoforsterkere gjør på testbenken!

Hahaha, ja og da mener du altså at du har dokumentasjon for at Yamahareceiveren er bedre enn alle stereoforsterkere til samme pris? Eller? Som jokris også har påpekt er slike målinger ikke som fasit å regne, praksis og teori er ofte 2 forskjellige ting.

Dog ser jeg gjerne at du svarer på det helt grunnleggende med konstruksjonskompromisser stereo vs surround som jeg ønsket svar på, men som du elegant hoppet bukk over.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at mine saklige argumenter er vanskelig å ha et motsvar til Gilmour så jeg anser dermed at du er enig i.

1. Det er kun mulig å gjennomføre en test for å bevise at stereo forsterkere er bedre, og ikke mulig å gjennomføre en gyldig test som beviser at det ikke er signifkant forskjell.

Ellers syns jeg det er mye hakk i plate og udokmenterte påstander. I tillegg en rekke påstander om hva motparten mener som ikke er riktig.

Jeg begynner mer og mer å tro på at dette er trolling for å irritere på seg brukere og lage lange tråder. Det hadde jo vært gledelig om dette ikke var tilfellet, og at man kunne begynne å diskutere saken, men jeg ser det er bare vanlig latterliggjøring av folk som mener noe annet enn deg. (hersketeknikk)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, ja og da mener du altså at du har dokumentasjon for at Yamahareceiveren er bedre enn alle stereoforsterkere til samme pris? Som jokris også har påpekt er slike målinger ikke som fasit å regne, praksis og teori er ofte 2 forskjellige ting.

Dog ser jeg gjerne at du svarer på det helt grunnleggende med konstruksjonskompromisser stereo vs surround som jeg ønsket svar på, men som du elegant hoppet bukk over.
    Orso har ganske mye uttesting og reell erfaring under beltet og jeg synes forumet fortjener at diskusjonen er saklig og på et annet nivå enn det som presenteres her.

Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •