nakamichi amplifier 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nakamichi amplifier 2

Jeg har fått en nakamichi amplifier 2 gratis som fremdeles ser ut som den kommer rett ut av esken, og skal være i tipp topp stand

Denne har tidligere blitt brukt på et sett med Kef høytalere, men jeg har aldri hørt denne selv.

Det jeg lurer på er om noen her på forum har noe kjenskap til denne "gamle" forsterkeren. Jeg har googlet litt men det er litt begrenset med info om den, men jeg har forstått det slik at Nakamichi leverte brukbare produkter frem til de gikk konkurs.

Det frister litt å bruke denne i et enkelt stereo oppsett i loftstuen sammen med en Cd spiller og noen "budsjett" høytalere.

Så : noen meninger om denne er noe å ta vare på/teste ut ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Jeg har fått en nakamichi amplifier 2 gratis som fremdeles ser ut som den kommer rett ut av esken, og skal være i tipp topp stand

Denne har tidligere blitt brukt på et sett med Kef høytalere, men jeg har aldri hørt denne selv.

Det jeg lurer på er om noen her på forum har noe kjenskap til denne "gamle" forsterkeren. Jeg har googlet litt men det er litt begrenset med info om den, men jeg har forstått det slik at Nakamichi leverte brukbare produkter frem til de gikk konkurs.

Det frister litt å bruke denne i et enkelt stereo oppsett i loftstuen sammen med en Cd spiller og noen "budsjett" høytalere.

Så : noen meninger om denne er noe å ta vare på/teste ut ?
    Har en tilsvarende selv med matchende cd spiller.
    Desverre så må jeg si at dette ikke er Nakamichi laget på en god dag.
    På de fleste høyttalere som jeg har testet forsterkeren på, oppleves lyden flat og anstrengt FØR volumet nærmer seg kl 9.....

Derimot synes jeg at Nakamichi IA1 og IA3 i fra 93-94? som riktig nok er effekt svak (IA3), spiller åpent uanstrengt og silkemykt.
    Trur at IA1 var på 80W og IA3 var på 40W.
    Lyden av IA3 husker jeg fortsatt meget godt!

Verdien på Amp2 er kansje 1500,- kr og cd spilleren 600 til 1000,-kr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •