hjelp trenger jeg dac for og få i gjen lyden min?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp trenger jeg dac for og få i gjen lyden min?

hei har i uker slitt med reva lyd mildt sakt hvar i dag innom flere butiker som brukte "mini laptoper" med spotify og da med dac... har pr dags dato et sett med tro faste dynavoice f-6 og yamaha rx-v367... når jeg kjører musik fra xbox spiller det jo 75% bedre... må jeg finne meg i og kjøpe en dac for og få i gjen lyden?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver ikke noe om hvilken kilde du spiller av musikken fra, men antar at det er en pc du bruker, og at det er sammenlignet med denne at lyden fra Xbox låter bedre? Hvordan har du i så fall koblet denne pc-en til receiveren din? Og har du gjort noen endringer i oppsettet i det siste, ettersom du sier du vil "få igjen" godlyden?

Om det er en pc du bruker som kilde, og du kobler denne med analoge kabler til receiveren din i dag, så vil jeg absolutt anbefale deg å teste ut en dac. Det kan heve kvaliteten betraktelig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - HRT Music Streamer II virkelig verdt penga!

Også god erfaring med:
    Abrahamsen A-DAC - dynaBel AS

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En DAC vil forbedre lyden i forhold til analog kabel fra et standard lydkort til forsterker.

Den vil ikke nødvendigvis forbedre lyden i forhold til digital kabel fra PC til receiver.

Vær obs på at programvaren på PCen kan gjøre mye gærnt med lyden. Sørg for at signalet går uforandret ut til receiver eller DAC. Slå for all del av all "lydforbedring", EQ, volumkontrol o.l. på PC-siden, og la forsterker/receiver ta seg av sånt.

Vær også obs på at en metallkabel (analog, USB eller koaks) kan overføre elektrisk støy fra PC til musikkanlegg. Optisk kabel fra PC til DAC eller receiver eliminerer dette.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta at du bruker en digital kobling mellom xbox og receiver og vil anbefale at du gjør det samme mellom PC og receiver.

Om du allerede gjør det og lyden fra PC er mye dårligere enn fra xbox så er det noe galt med software på PC'en slik Fahnsen nevner.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei tusen takk, bruker spdif kabel fra monster på xbox 360 til forsterker
    ang pc det er en litten samsung sak med win7 skrud av alt dikedal rundt det kjører rett fra spotify til amp sliter ikke med støy men lav lyd og litte snert i det hele mangler nyanser og mellom tone bass er nesten fra verende....
    er det mulig og låne dac oss di store butiken mot kreditering etc?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •