effektforsterker sammen med onkyo og b&w

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker sammen med onkyo og b&w

Jeg har holdt på nå i en evighet for å prøve å bestemme meg for hvordan jeg skal oppgradere hjemmekinoanlegget mitt.
    Etter mye lesing og noe lytting har jeg blitt svært fristet av CM serien til B&W, hvor jeg hovedsaklig tenker å starte med å skaffe meg CM9 som fronthøyttalere for så å gradvis oppgradere resten i matchende kvalitet ettersom jeg får råd. Jeg har allerede en Onkyo TX-NR807 som jeg tenkte skulle drive dem, men utfra det jeg har lest får jeg en følelse at den kommer til å trenge et effekttrinn. I den forbindelse trenger jeg noe råd om hva jeg burde se etter.
    Jeg vil selvfølgelig prøve å få det så billig som mulig, men høyttalere i den klassen krever jo ordentlig elektronikk, så om det er verdt det, kan jeg fint
    gå litt opp i pris enn det jeg har sett på til nå, som har vært opptil 6-7000.

Foreløbig så har jeg sett mest på NAD C275BEE, men jeg er usikker på om denne vil kunne levere nok for å drive disse godt. I tillegg så synes jeg det har vært blandede erfaringer med NAD og B&W CM9 her på forumet, så noen inspill på om kombinasjonen onkyo + NAD + B&W i den kombinasjonen jeg har her fungerer, hadde vært fint.
    En annen som jeg ser har fått mye god omtale her på forumet er Rotel RB-1070, evt. andre lignende fra Rotel, som jeg ser stadig kommer til greie priser rundt om på bruktmarkeder. Hvordan vil denne fungere her?
    En siste type jeg har sett på er Parasound 2125 (til ca. kr 9000), men denne skal virkelig være verdt det for at jeg skal være villig til å gå såpass høyt i pris som denne ligger.

Tips til andre effekttrinn tas også imot med takk, siden jeg er relativt blank på hva som er bra der ute, spesielt i forhold til kombinasjonen min. Jeg har ingen problemer med å eventuelt kjøpe brukt, så lenge det er i god stand.

Et siste spørsmål: Jeg har enda ikke hatt et hjemmekinoanlegg som har krevd et effekttrinn, så jeg vet egentlig ikke hvor mye det er å hente i å skaffe seg et.
    Er det verdt pengene å gå for CM9 i front + effekttrinn, i forhold til å f. eks. å kjøpe CM9 + senterhøyttaler i stedet for effekttrinnet i første omgang?

PS. Jeg ønsker hovedsaklig et allround system som vil fungere godt til både film og musikk, men alt i alt går det nok mest i film. Det å kunne spille veldig
    høyt har aldri vært noe mål, der det er lydkvaliteten og oppløsningen i lydbildet jeg hovedsaklig er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ikke anbefalt at du matcher med NAD da jeg syns at det blir litt for mye grovkornet lyd og ikkje får utnyttet mellomtonen/diskanten godt nok= litt lukket lyd. Ville nok anbefalt å hatt øynene opp for Rotel(ikkje klasse D men A/B konstruksjonene type RB-1080, RB-1582) Hegel H200 integrert(mene denne har bypass ingang for å bruke den som effekt), Parasound classic burde funke men ikkje 2125 trur den blir for svak(Aldri hørt den siden Parasound ikkje selges her i Tromsø). Du burde satse på et effekttrinn leverer nok strøm pga CM9 krever sitt Bare hold øynene oppe på brukt markedet som kommer du over et godt kjøp etterhvert

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann!

cm9 krever helt klart litt krefter for og kunne spille skikkelig, jeg har hegel på mine og det er knall da får du hvertfall nok med detaljer og luft i lydbildet men hvis du ikke skal spille såå høyt og du vil ha mest lyd for pengene så tror jeg at jeg hadde kjøpt senteren først så effekt litt senere, det fungerer helt greit med bare en receiver, brukte det selv før og det var greit, men du får mye mer igjen med effekt, senteren krever nok litt også hvis du går for cmc2, noe du burde men tror du får mer tilbake med og kjøpe senteren i første omgang men du burde kjøpe effekt etterhvert8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Var bra inspill dette. Godt å vite at jeg vil kunne få relativt bra lyd også uten effekttrinnet. Da kan jeg uansett kjøpe høyttalerene først og vente med effekt til noe bra dukker opp på bruktmarkedet.

Hegel H200 ser ut til å være litt i dyreste laget for hva jeg kan tenke meg, men den ser absoultt fristende ut. Ellers synes jeg forsåvidt rotel 1080 fremstår som det beste alternativet i forhold til pris og kvalitet. Hva er en grei pris for denne brukt egentlig? Er det stor bedring i kvalitet ved å velge den mye dyrere 1582?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 så æ på brukten til et anna forum til rundt 10000 Kan ikkje si navnet siden innlegget mitt blir sletta da

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg og ta en nærmer titt på Parasound effektrinn.
    En NC2150 eller NC 2250 hadde vel passet bra
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •