Trenger hjelp til valg av surround forsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Fasefeil sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av surround forsterker!

Har egentlig nettopp kjøpt en brukt H/K avr85 forsterker, min første surround forsterker he he til bruk av 5.1høytalere... men jeg vil ha noe mer... denne fristet!...

Prisklassene blir rundt dette nedenfor:
    Onkyo TX-SR608 Black Onkyo | Surround.no - Høyttaler spesialisten

eller skal jeg gå for denne??

Yamaha RX-V767
    Yamaha RX-V767 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Vil jeg få en aha opplevelse forran til den gamle forsterkeren?

Høytalerene som blir brukt blir Dynavoice F-6ex surround pakka så vil en av disse forsterkerene være bra nok til høytaler oppsettet?
    Dynavoice F-6 EX Natural Oak 5.0-pakke 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

rommet som dette skal stå i (vertfall i første omgang er rundt 3 x 4 meter)

takker for svar!!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller skal jeg gå for denne siden jeg har nå i førsteomgang skal bare ha 5.1surroundhøytalere??
    Yamaha RX-V465 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

var dette oppsettet her jeg såg for meg da...virka vell greit det..........
    Yamaha RX-V465B m/Dynavoice F-6 EX White 5.0 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fy fy å snakke så mye om pris i disse postene, men 2795 for Yamaha 667 på lefdal,se siste tilbuds avis(eller elkjøp).
    Har den selv(1 uke) og den har alt jeg trenger (pre out for rotel blokkene)
    yapo, støtter hd lyd, mange hdmi inn og 1 ut.

tror du skal lete litt for å finne en fra et annet merke som har såpass til prisen.(kostet 3995 for kort tid siden.) Er du god til å prute kan du får en 767 ned i 3995.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Kanskje fy fy å snakke så mye om pris i disse postene, men 2795 for Yamaha 667 på lefdal,se siste tilbuds avis(eller elkjøp).

tror du skal lete litt for å finne en fra et annet merke som har såpass til prisen.(kostet 3995 for kort tid siden.) Er du god til å prute kan du får en 767 ned i 3995.

så jeg bør heller gå for en 667 da ? elkjøp hadde dei for en fin sum ja.. kunne da reist inn på elkjøp butikken og fått dei til å bestille den inn for meg da, eller jaja går vell ann å bestille direkte fra nettsia også sikkert..
    Det er jo en 7.2 surround forsterker, og jeg har egentlig bare tilgang til å bruke 5.1 høytalere pga lite rom og siden jeg skal sitte inntil veggen. men taper vell ikke noe på å kjøpe den kansje uansett...?..

Men synst også at RX-467 forsterkeren var litt dyrere på elkjøp da...hmmmm betyr ikke at den er bedre da?..

Edit: tror jeg går for 667 ampen jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:-) JEG skal ha 767 til mine Jamo HS606 høytalere (souround). Det billigeste jeg har funnet dem er til 4600 kroner. Hvor bør jeg gå for å prute de ned til 3995? :-)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen uten at dette skal bli en pristråd.
    Den prisen fikk jeg på lefdal sandvika. I drammen klarte de 4495.
    Men jeg tenker siden de selger 667 for 2795 nå om dagen, kan du sikkert, om du treffer på den 'rette' selger, kanskje bruke prisen til 667 som en prispresser på 767. Jeg sa nei takk til 767 på lefdal sandvika, siden jeg da hadde fått 667 for 2795, men det er noen som har visket meg i øret at 767 faktisk har multi yapo måling , for intill 8 plasser, og vistnokk bedre interne komponenter som skal gi enda litt bedre lyd. Så nå er jeg usikker igjen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tenker siden de selger 667 for 2795 nå om dagen, kan du sikkert, om du treffer på den 'rette' selger, kanskje bruke prisen til 667 som en prispresser på 767. Jeg sa nei takk til 767 på lefdal sandvika, siden jeg da hadde fått 667 for 2795, men det er noen som har visket meg i øret at 767 faktisk har multi yapo måling , for intill 8 plasser, og vistnokk bedre interne komponenter som skal gi enda litt bedre lyd. Så nå er jeg usikker igjen.
    du som har yamaha 667 forsterkeren, fornøgd med den da? er den kraftig for middels store høytalere fra 6,5" til 8" eller 10" osv ?
    er dette kun surround forsterker eller kan den brukes som stereo også?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg er fornøyd jeg .til den prisen tror jeg det er vanskelig å finne en med flere muligheter.
    Nå har jeg en rotel til front som gir 2x200 watt og en til bak kanalene som gir 80/100 watt så selve 667 sliter ikke akkurat på det området.
    Er ganske feitere i lydbildet en marantzen min var. Veldig morsomt til film, virkelig et løft med god bass og hd lyd, der manlet det litt på Marantz'en.

Så klar den kan brukes i stereo :-)

667 Kanskje ikke like musikalsk i toppen på mine dali 710, men faktisk så hjelper enhanced modus veldig bra på gamle innspillinger( som jj cale fra 70 åra) , men jeg skal la den rusle litt til før jeg tar en ordentlig lytte kveld igjen, og snurer igjennom platebunken.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg er fornøyd jeg .til den prisen tror jeg det er vanskelig å finne en med flere muligheter.
    Nå har jeg en rotel til front som gir 2x200 watt og en til bak kanalene som gir 80/100 watt så selve 667 sliter ikke akkurat på det området.
    Er ganske feitere i lydbildet en marantzen min var. Veldig morsomt til film, virkelig et løft med god bass og hd lyd, der manlet det litt på Marantz'en.

Så klar den kan brukes i stereo :-)

667 Kanskje ikke like musikalsk i toppen på mine dali 710, men faktisk så hjelper enhanced modus veldig bra på gamle innspillinger( som jj cale fra 70 åra) , men jeg skal la den rusle litt til før jeg tar en ordentlig lytte kveld igjen, og snurer igjennom platebunken.
    Ok, hørest bra ut det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det rx-v767 på meg ;-)
    4500 kr på elkjøp. skal gi beskjed hvordan resultatet av denne og jamo h606 blir :-)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis. Sitter å kobler opp min nye samsung 46c755 lcd så om en times tid snurrer jeg film tenker jeg. Da skal 667'n få kjørt seg litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •