Skal bytte ut min Pioneer ax2, til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bytte ut min Pioneer ax2, til hva?

Har som sagt ax2 til kinobruk, og skulle gjerne hatt de nyeste lydformatene tilgjengelig. Det må vere et bra produkt jeg ser etter som jeg kan ha glede av i mange år fremover. Gjerne brukt. Ser det ligger froskjellig på bruktmarkedet som feks yamaha z7 ol. Jeg vet ikke riktig om jeg trenger en så stor receiver da jeg har effekt/forforsterker som tar seg av krefter og stereo. Riktignok kun effekt i stereo så det må bo litt i receiveren til å drifte de andre kanalene (7.2).
    Hva er riktig valg her?
    må jeg gå for stor receiver eller holder de med en billigere med alle format tilgjengelig?
    Tenker litt på prosessering og kvalitet, vil ikke ha en billig receiver som gjør jobben dårlig, vil heller ikke kaste bort masse penger på å kjøpe en dyr hvis jeg kan få samme gleden av en rimeligere... Forvirret? Jeg også...

Og husk, kona må ikke få vite noenting!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips. ser denne ligger til ca 12k på soundgarden. Er det et smartere kjøp enn en brukt z7 til 10k?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon avr 4311 ? Den har jeg hørt mye bra om

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man sammenligner LX53 med VSX-2020 på Pioneer sin side, så er de enesten forskjellene frontpanelet og medfølgende Bluetooth adapter. Kan selvsagt hende det er andre forskjeller, men ikke sikkert. Prisen på VSX-2020 er mye lavere:
    Pioneer VSX-2020 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omSurroundforsterkere / receivere

Det ville være mer fornuftig å kjøpe LX73 fremfor LX53. Vel og merke hvis man liker IcePower forsterker teknologien:
    Pioneer SC-LX73 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omSurroundforsterkere / receivere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spørsmål men er de nye receiverene mye bedre enn min gamle på vanlig dvd format (dts/dd)? Jeg skjønner at de nye hd formatene er sammenlignet med mp3 kontra cd lyd, men nå har jeg definitivt mest dvd-filmer og vil jeg merke stor forbedring ved å bytte receiver?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Sikkert dumt spørsmål men er de nye receiverene mye bedre enn min gamle på vanlig dvd format (dts/dd)? Jeg skjønner at de nye hd formatene er sammenlignet med mp3 kontra cd lyd, men nå har jeg definitivt mest dvd-filmer og vil jeg merke stor forbedring ved å bytte receiver?
    Jeg tror ikke det skal være noe forskjell i det hele tatt på det området. Det du eventuelt vil merke forskjell på er mer watt/strømstyrke, bedre forforsterker og DAC. Det er nok først og fremst mer strømstyrke det er noe å hente foruten de nye HD audio formatene og sikkert noe bedre romkorreksjon.
    Mitt inntrykk er at Pioneer sine receivere er mer nøytrale i klangbalansen enn de andre merkene. Hva som passer best hos deg, må du prøve ut selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •