Onkyo+Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo+Klipsch?

Hei! Har tenkt å bestille meg en Onkyo TX- NR 5007, og har litt lyst på Klipsch RF-83. Er de en god forsterker til dei høyttalerene? og Evt til prisen? Forslag til andre?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo funker veldig bra sammen med klipsch syns jeg. Personlig ville jeg kjøpt en mindre onkyo modell og lagt penger i en god effektforsterker. F.eks Emotiva XPA-2 evt 2x XPA 1 da har du kraft nok i massevis!

selv har jeg bare RF-82,RS-52 (venter inn RC-64 ) og en onkyo tx-nr808, men sitter og sikler på Emotiva som blir bestilt etter nyttår en gang.

Utifra det jeg har lest rundt omkring her på forumet så er dette en gull Kombinasjon!

Klipsch er jo lettdrevne høytalere men de fortjener en god effektforsterker.

Men spørs jo hvilket oppsett du skal kjøre da, skal du kjøre 5.1 eller 7.2 f.eks så trenger du ikke en 9.2 Onkyo mener jeg.

Edit: ser jo du har Onkyo fra før, men ser ikke ut som det er pre out på den, som er litt dumt.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, 608 har ikke pre-out, og den har dårligere bilde/lydprosessorer.
    Ville anbefalt 3007 framfor 5007, da disse er nesten helt like, og heller legge pengene i en god effektforsterker som nevnt overnfor.

Da ang. Emotiva, så er de knallgode effektforsterkere og ypperlig match til Klipsch MEN, det er såklart effekter som er myyye bedre en Emotiva, om du er villig til å bevege deg høyere opp i prisklassene, bare og lete, lytte, forske og handle
    Selv går jeg og sikler litt på Plinius

Og, går det mest i film? eller er de mye musikk også?
    Isåfall ville jeg anbefalt RF-63 framfor RF-83, da 63 er en mer musikalk høytaler

Satser du full surround, så gå for RC-64 center, i sin prisklasse er den det råeste, og en selvfølge med Klipsch høytalere ellers i en entusiasts øyne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Stemmer, 608 har ikke pre-out, og den har dårligere bilde/lydprosessorer.
    Ville anbefalt 3007 framfor 5007, da disse er nesten helt like, og heller legge pengene i en god effektforsterker som nevnt overnfor.

Da ang. Emotiva, så er de knallgode effektforsterkere og ypperlig match til Klipsch MEN, det er såklart effekter som er myyye bedre en Emotiva, om du er villig til å bevege deg høyere opp i prisklassene, bare og lete, lytte, forske og handle
    Selv går jeg og sikler litt på Plinius

Og, går det mest i film? eller er de mye musikk også?
    Isåfall ville jeg anbefalt RF-63 framfor RF-83, da 63 er en mer musikalk høytaler

Satser du full surround, så gå for RC-64 center, i sin prisklasse er den det råeste, og en selvfølge med Klipsch høytalere ellers i en entusiasts øyne
    3007 ja, hmm. Får se om jeg finner den på nette
    Det går både i film og musikk her, så kansje jeg skal gå for RF-63 da.

Ja skal ha full surround til slutt Men begynner med frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg Onkyo TX-NR3007 i dag, da er de høyttalere igjen Blir enten RF-63 eller RF-83. Sikler litt på RF-83 med tanke på at dei e større.. men hmm..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Bestilte meg Onkyo TX-NR3007 i dag, da er de høyttalere igjen Blir enten RF-63 eller RF-83. Sikler litt på RF-83 med tanke på at dei e større.. men hmm..
    Gå for RF 63 hvis ikke du har en diger stue på over 40m2,RF63 klarer seg med mindre effekt samt at de låter bedre i 2 kanal etter min mening,RF83 har etter hva jeg har hørt et større frekvens område i hornet noe som rett og slett kan bli for mye,er vel derfor mange rett og slett synes RF63 er en mer musikalsk høytaler som med sin størrelse er mer plasserings vennlig

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Gå for RF 63 hvis ikke du har en diger stue på over 40m2,RF63 klarer seg med mindre effekt samt at de låter bedre i 2 kanal etter min mening,RF83 har etter hva jeg har hørt et større frekvens område i hornet noe som rett og slett kan bli for mye,er vel derfor mange rett og slett synes RF63 er en mer musikalsk høytaler som med sin størrelse er mer plasserings vennlig
    +1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •