forsterker til jbl ls80 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til jbl ls80 5.1

Hei, skal kjøpe meg jbl ls80 5.1 pakken og lurte på hva som er beste løsning på forsterker delen med et sånnt sett?

anbefales det forforsterker og effektforsterkere eller er det reiceivere som takler denne pakken greit?

det bør jo helst være sånn at en kan skru opp volumet til "maks" uten at lyden begynner og sprekke.

har idag en onkyo tx-sr608 men holder dette?

har ikke verdens største budsjett heller..

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker !

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 997turbo
    Hei, skal kjøpe meg jbl ls80 5.1 pakken og lurte på hva som er beste løsning på forsterker delen med et sånnt sett?

anbefales det forforsterker og effektforsterkere eller er det reiceivere som takler denne pakken greit?

det bør jo helst være sånn at en kan skru opp volumet til "maks" uten at lyden begynner og sprekke.

har idag en onkyo tx-sr608 men holder dette?

har ikke verdens største budsjett heller..
    Harman Kardon.....som tilfeldigvis er samme firma som lager JBL.....:-)
    Best bang for your bucks :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har aldri fått hørt et harman kardon anlegg, men leser jo de fleste plasser at dette er som du sier bang for your bucks men hvis me no sier at jbl pakken koster ca 40k så er det jo og ein del bra receivere i 10 - 15k klassen. Onkyo, yamaha og pioneer er jo alle fine på det området eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Da du har Onkyo forsterker allerede, ville jeg godt for en to-kanals effektforsterker, og la onkyoen drive resten.

Feks parasound er en god kombo med jbl.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har dette JBL oppsettet og kjører de med Emotiva XPA-2 på frontene og XPA-3 på Senter og surround.

Jeg vet ikke hvordan Emotiva er i forhold til andre forsterkere..men det er i mine ører perfekt match

Emotiva forsterkerene er veldig mye omtalt på forumet her og de har veldig bra priser i forhold til forsterkere en kan sammenligne med

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 997turbo
    ja har aldri fått hørt et harman kardon anlegg, men leser jo de fleste plasser at dette er som du sier bang for your bucks men hvis me no sier at jbl pakken koster ca 40k så er det jo og ein del bra receivere i 10 - 15k klassen. Onkyo, yamaha og pioneer er jo alle fine på det området eller?
    På Soundgarden(butikker) kan du høre Harman Kardon, og når jeg blir rik :-) skal jeg kjøpe maken til dine høyttalere....forsterker= Harman Kardon AVR 460 har jeg allerede...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur ikkje onkyoen min har pre-out, men det er egentlig ikke så farlig. kjøper sikkert en ny uansett. men har sett før at en driver frontene med effektforsterkere og resten på reiceveren, så det kan jo være et bra alternativ. men ellers må eg sei takk for alle svar, er kjekkt og sjå at folk er så engasjerte i denne sjangeren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •