Bytte ut Onkyo 606 til fordel for stereoforsterker. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Onkyo 606 til fordel for stereoforsterker. Tips?

Topic sier vel det meste.

Har nå i dag en Onkyo 606, som er en surroundforsterker, som driver et par B&W DM602 i stereo, og kilden er en PC med lydoverføring fra en dac. Jeg føler lyden er litt tam, og kunne tenke meg å endre dette. Føler det er lite punch i bassen og mellomtonen, da jeg hører for det meste på rap/hiphop. Skal gå til innkjøp av en subwoofer senere.

Derfor har jeg bestemt meg for å selge Onkyo'en til fordel for en stereoforsterker, men er desverre helt blank.

Derfor håper jeg at noen av dere her inne kan veilede meg i jungelen av forsterkere. Foretrekker klart å kjøpe brukt siden budsjettet mitt er såpass stramt, 3000<, og ingen mulighet til å overskride dette. Nytt er selvfølgelig et alternativ, men får da mindre for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har undersøkt litt, og kom over denne:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Rotel RA-04 SE

Vil den passe bra med B&W DM602?
    Eller er det bedre alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet

Jeg ser at du skriver at du vil gå til innkjøp av en stereoforsterker.
    Det er mye å velge mellom der ute, men kan prøve å komme med noen tips til deg.

I åssen prisklasse tenker du på?
    Tenker da på Nad, rotel, kanskje rørforsterker?

Tror nok jeg ville gått for enten nad eller rotel.
    Ellers kanskje en music angel kt88 rørforsterker? hvis du liker rør da selvfølgelig
    ok, så at du hadde ca 3k
    Hilsen chris

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har absolutt ingen kjennskap til rørforsterkere, så det vet jeg ikke :P

Linket til en Rotel forsterker tidligere. Vil den klare å drive ht mine bra?

Edit: 40 W er ikke imponerende mye, men vet at NAD oppgir effektive watt, og leverer 70 watt hvis de oppgir 70 watt.
    Vil 40 W holde?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det kan bli litt svakt, hvis jeg ikke tar helt feil, liker b&w mye styrke, kanskje finne en steroforsterker på 70-80 watt, så tror jeg det skal gå greit.
    Kanskje jeg er ute på bærtur her, men rotelen så finn ut sånn sett
    Nad er kjent for å ha styrke og gode egenskaper til en grei pris, så sjekk for nad også du kanskje du kommer over noe kraftigere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at enkelte produsenter skryter av at de kan drive 5 kanaler på 150 W hver, men det er vel umulig i billigklassen av forsterkere.

Synes NAD sitt design er noe av det kjedeligste jeg vet om, og er ikke interessert i noe som ser ut som det ble brukt som militært utstyr under 2. verdenskrig.

Hvordan er f.eks Harman/Kardon, Yamaha, Cambridge og Denon? + mange andre merker jeg ikke kommer på i farten.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VA GEORGE
    Topic sier vel det meste.

Har nå i dag en Onkyo 606, som er en surroundforsterker, som driver et par B&W DM602 i stereo, og kilden er en PC med lydoverføring fra en dac. Jeg føler lyden er litt tam, og kunne tenke meg å endre dette. Føler det er lite punch i bassen og mellomtonen, da jeg hører for det meste på rap/hiphop. Skal gå til innkjøp av en subwoofer senere.

Derfor har jeg bestemt meg for å selge Onkyo'en til fordel for en stereoforsterker, men er desverre helt blank.

Derfor håper jeg at noen av dere her inne kan veilede meg i jungelen av forsterkere. Foretrekker klart å kjøpe brukt siden budsjettet mitt er såpass stramt, 3000<, og ingen mulighet til å overskride dette. Nytt er selvfølgelig et alternativ, men får da mindre for pengene.
    Sjekk ut den XTZ'n som ligger på AV torget nå - veldig mye for pengene:-P
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at enkelte produsenter skryter av at de kan drive 5 kanaler på 150 W hver, men det er vel umulig i billigklassen av forsterkere.

Synes NAD sitt design er noe av det kjedeligste jeg vet om, og er ikke interessert i noe som ser ut som det ble brukt som militært utstyr under 2. verdenskrig.

Hvordan er f.eks Harman/Kardon, Yamaha, Cambridge og Denon? + mange andre merker jeg ikke kommer på i farten.
    Det er fordi nad ikke legger så mye i designet, og tenker heller derfor å bruke mest penger i elektronikken, og jeg syns ikke nad designet er kjedelig egentlig.
    Syns det er sånn alle forsterkere skal se ut, ikke så mye unødvendig.
    Men hvis du tenker sånn, så respekterer jeg det

Denon er noe du også kan sjekke ut, de skal vel ha noen bra de, sjekk hifiklubben.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Sjekk ut den XTZ'n som ligger på AV torget nå - veldig mye for pengene:-P
    Ser at den har et ødelagt volumhjul. Er det mulighet for å prute den ned til 3000 kr da? Eller er 3500 en bra pris?

Blir nok til at jeg kjøper den i morgen, med mindre den skulle bli solgt før meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne forsterkeren forrige helg, og må si at jeg ble dypt skuffet...

Har høstet mange lovord fra en rekke hifi-magasiner, men var totalt bom med mine høyttalere. Driver ikke basselementet mitt i det hele tatt.

Testet ht mine på hifi-klubben med mine kabler, og der låt de konge. Blir nok til at jeg selger denne så fort som mulig, og kjøper heller en NAD C355/356.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne forsterkeren forrige helg, og må si at jeg ble dypt skuffet...

Har høstet mange lovord fra en rekke hifi-magasiner, men var totalt bom med mine høyttalere. Driver ikke basselementet mitt i det hele tatt.

Testet ht mine på hifi-klubben med mine kabler, og der låt de konge. Blir nok til at jeg selger denne så fort som mulig, og kjøper heller en NAD C355/356.
    En stund siden jeg skrev her sist, men kan være greit å opplyse om min erfaring, hvis folk fremdeles kommer over denne tråden :P

Det skjedde egentlig bare over natten, uten at jeg egentlig kan si hvorfor det skjedde, men plutselig "åpnet" forsterkeren seg og ga et helt nytt liv i mine B&W 602, som er pensjonert til fordel for Klipsch RF62 som nå blir spilt på XTZ A100D2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •