Trenger krefter i hjemmekinoen..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger krefter i hjemmekinoen..

Har høyttalere fra audiopro avantek nine, five, two etc.. Skal ha ny elektronikk til dette, skal brukes mest til kino, men skal også kunne spille noen plater i to kanaler. Har vurdert denon 3805. Har også hatt planer om å kjøpe elektronikk fra rotel. Blir veldig usikker. Vet at det som regel er noe prisforskjell fra denon og evt. separate komponenter fra rotel. Er det mye å hente på dyr elektronikk fra rotel med prosessor og effektforsterkere, eller vil det fungere nesten likt med en "alt i ett" fra denon (3805).. har jo noen muligheter i høyere prisklasse hos denon også, men spørsmålet er helt enkelt. Hvor mye har jeg å hente på dyr elektronikk til mine høyttalere. Det skal sies at høyttalerne (avantek nine) er lettdrevne med aktiv bass.

Noen som har erfaringer / kunnskap ??
    Noen som har andre tips om elektronikk jeg burde vurdere?

Setter pris på alt av svar!

Mvh
    Henning Kristensen

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

3805 er ein populer receivar, men den manglar litt kraft. Det som er flott er at det er ein meget bra forforsterkar del i den. Da kan du kjøpe eit effekttrinn i fra Rotel, og få eit meget bra stereo perspektiv. 8)

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam AVR 200 er vel ikke så dum hvis du ikke er AVhenging av alle slags formater og slikt.

Ellers så har du jo Marantz SR 7400 eller Denon AVR 3805 som du nevnte.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd 3805 som var ganske bra, men manglet litt krefter i mitt oppsett. Jeg gikk for dyrere løsning som rotel pre og power bl.a.

Jeg er veldig fornøyd med dette, men hvis du ikke skal ta helt av kan du jo vurdere receiveren RSX-1056 fra Rotel til ca 16k. Denne fikk best i test i DVD & Home Cinema (foran Arcam og Denon bl.a.). Til denne kan du utvide med en større effektforsterker senere.

Imidlertid så koster 3805 bare 11k i norge og gjør den til ett godt kjøp. Men pga hifi egenskapene og utseende til Rotel så tiltaler den mer til meg, men det er antagelig smaksak.

Du skal nok være over middels interessert i lydkvalitet for å gå for dyrere delte løsninger.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at høyttalerne (avantek nine) er lettdrevne med aktiv bass.
    At disse høytalerne er lettdrevne er vel en liten overdrivelse. Har selv Audio Pro Bravo FX10. Første receiver jeg hadde til disse var Sony str333ES. Receiveren fikk stressproblemer ved "normal" høytspilling. Nå er det sikkert sånn at Denon og Sony har helt forskjellig strømforsyning. Sonyen var loadet med 100 w DIN i hver kanal. Denon har vel 120 w RMS? etter at jeg skaffet meg H/K 8500 og nå H/K DPR 2005 har høytalerne vært perfekte for meg. Kanskje H/K DPR 2005 er noe for deg?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med lettdrevne høyttalere med aktiv bass klarer du deg sikkert fint med 3805.

Jeg har selv hatt B&W 605 ( aktiv bass ) og det var ikke noe problem å drive dem med HK AVR 5500.

Når det gjelder Denon og Rotel har de ganske forskjellig lydbilde etter hva jeg har forstått, selv om jeg ikke har mye erfaring med Rotel.

Lån med deg en eller begge hjem og prøv, hvis mulig og finn ut hvilken type lyd du trives best med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •