Ny på forumet og lurer på om noen av de som har vært ute en vinterdag før har noen gode forslag til hvilke av de nye Yamaha forsterkene jeg burde velge?

Jeg bor i en relativ liten leilighet sammen med dama, og stua er vel på noe sånt som 4 * 5 meter. Jeg har sett på en del høytalere og har fått aksept på at Mirage sine høytalere er godkjent estetisk, samtidig som de gir relativt god lyd. ( i følge de testene jeg har lest )
Har ringt Mono og de sier at Stereofil har de til utstilling så skal høre på de i løpet av uken. Noen som har hørt på noen av de og kan si noe om lydforskejllen på MX, OS3 og OM5, eventuelt om valget av forsterker vil ha noe spesielt å si på lydbildet? Når det er sagt så vill jeg også oppgradere til OMD-15 eller OS3 gulvhøyttalere når vi får større leilighet.

Først så fikk jeg se en test på RX-V767 å tenkte at dette burde holde. Men så ser jeg at RX-V1067 og RX-V2067 også er aktuelle kandidater rent økonomisk. Men om jeg havner på 2067 må jeg gå for en av de mindre høyttalerpakkene nå, samtidig så er kanskje dette greit med tanke på størrelsen av leiligheten? Eller kan jeg fint gå for en av de mindre forsterkerne selvom jeg oppgraderer til de større høyttalerne?

Høyttalere som skal kjøpes nå: Bookshelf Speaker

Høyttalere som skal kjøpes ved større leilighet: Floorstanding Speaker