Jamo S606 og Yamaha RX-V767

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo S606 og Yamaha RX-V767

Stønn......trodde det skulle bli en enkle sak å sette sammen ett "rimelig" hjemmekinoanlegg...men den gang ei

Jeg har allerede bestillt meg ett Jamo s606 høytalersett til en særdeles hyggelig penge (2990), men sliter med å finne den rette forsterkeren til disse.

Jeg har sett meg ut:
    Harman Kardon AVR260
    Yamahah RX-V667
    Onkyo TX-SR608

Pratet med en som jeg antar vet hva han prater om, som anbefalte meg å IKKE gå for noen av disse, men gå for Yamahah RX-V767. Grunnen til dette var at høytalerene var litt tungdrevne, og krevde en sterk forsterker for å gi ett godt lydbilde. Det var ok med de jeg nevnte foran også, men man ville få "betydelig" bedre lyd med RX-V767.

Noen synspunkter før jeg trykker på "kjøp" knappen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke store forskjellen på RX-V667 og RX-V767. Mulig han har tenkt på fjorårets modeller. Da var effektforskjellen betydelig og hele forsterkerleddet annerledes mellom Yamahas 6- og 7-modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5 kroner forskjell?

Utifra det jeg ser på komplett sine hjemmesider er det 5 kroner i forskjell på 667 og 767? Det er vel liten tvil om at valget da burde være 767 ?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør RXV767 verdt prisøkningen for min del er pre-out (muligheten til å koble på ekstern effekt). Da kan du fint bytte til mer tungdrevne høyttalere uten å skifte receiver, bare kjøpe mer effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Det er ikke store forskjellen på RX-V667 og RX-V767. Mulig han har tenkt på fjorårets modeller. Da var effektforskjellen betydelig og hele forsterkerleddet annerledes mellom Yamahas 6- og 7-modell.
    ja, det kan nok godt stemme :-) klarer heller ikke å se den store forskjellen. han nevnte at strømforsyningen var større på 767, men det ser ut for meg som at onkyoen har større strømforsyning?
    kan det være så enkelt at han har tenkt feil versjon?

når det gjelder prisen, så har jeg funnet onkyoen til 2995, yamaha 667 til ca 4000 og 767 til 4600. så den koster jo da 1600 mer enn onkyoen....da bør den være betydelig bedre...... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Det som gjør RXV767 verdt prisøkningen for min del er pre-out (muligheten til å koble på ekstern effekt). Da kan du fint bytte til mer tungdrevne høyttalere uten å skifte receiver, bare kjøpe mer effekt.
    Det er pre-out på 667 også. Men, som nevnt over her, har 767 stort sett vært like billig som 667 siden lansering, så da er det ingen grunn til å velge sistnevnte (med mindre man har en lav hylle i TV-benken elns).

Edit: Ser forresten at det er en tusenlapp i forskjell hos Lefdal nå. 3 490,- for 667.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Det er pre-out på 667 også. Men, som nevnt over her, har 767 stort sett vært like billig som 667 siden lansering, så da er det ingen grunn til å velge sistnevnte (med mindre man har en lav hylle i TV-benken elns).

Edit: Ser forresten at det er en tusenlapp i forskjell hos Lefdal nå. 3 490,- for 667.

En tusenlapp her, og en tusenlapp der blir for noen kroner som jeg kunne ha brukt på en subb

Leste denne testen, Rimelige og gode 3D-receivere - Lyd og Bilde

Virker ikke som de klager på at det er lite "power" på onkyoen kontra yamahaen her

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 667 for 3490 på elkjøp. Brukte lefdal som prispresser.
    Hentet den på fredag, men har desverre knapt fått satt meg inn i alt, printet ut manualen i dag, den kom på cd. Har hatt marantz fra 2004 så det er litt mer å velge i menyene kan du si.
    Vurderte(vurderer) 767 (siden det er 30 dager retur)
    Pre out var en av ankerpunktene hos med siden jeg har en rb980 og en rb960. Så for meg er det ikke så viktig med de ekstra kreftene 767 har.
    Men den har 2 hdmi ut og 'hjulet' i front som kanskje kan gjøre det litt letter for min kone å velge mellom inngangene i forhold til å bruke fjernkontrollen.

Litt feiter lyd i yamaha 'n i forhold til den gml marantzen.Liker også enhancer funksjonen, den gjør ,for meg , underverker på f.eks gml jj cale låter. Løfter frem stemmen.Virker også bra på film, uten at det høres falskt ut.
    Pure direct virker også på film.
    Dialog lift funksjonen skal være bra, og du hører justeringer på lyden i sanntid,altså du trenger ikke å gå ut av menyer eller bekrefte før du hører hva de gjør for lydbildet.
    Den viser ikke hvilket lydspor du har valgt i displayet og når du juster volum i film, kommer det opp nederst (på skjermen)som en svart 'bar' i et par sekunder. Dette er noe mange ikke liker.

Men alt i alt sier jeg Yamaha fremfor Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    ja, det kan nok godt stemme :-) klarer heller ikke å se den store forskjellen. han nevnte at strømforsyningen var større på 767, men det ser ut for meg som at onkyoen har større strømforsyning?
    kan det være så enkelt at han har tenkt feil versjon?

når det gjelder prisen, så har jeg funnet onkyoen til 2995, yamaha 667 til ca 4000 og 767 til 4600. så den koster jo da 1600 mer enn onkyoen....da bør den være betydelig bedre...... ;-)
    Jo mer jeg ser på disse to, så klarer jeg ikke å se at effekten skal være så mye større? forskjell på 5W kan vel ikke forsvare pengene? Her er en sammenligning:
    Sammenligningstabell:RX-V767,RX-V667 - AV Receivers/Amplifiers - Audio & Video - Produkter - Yamaha Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •