Bedre lyd med ren cd spiller enn dvd spiller? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 232
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du har helt rett. Men begge tilbyr høy kvalitet: OGG/ACC i 256kbps. Det er transparent i forhold til CD for de aller fleste av oss.
    Ikke for meg :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke for meg.
    Godt gjort å vite det, når du i følge ditt forrige innlegg ikke har prøvd...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Har ikke prøvd men det forbauser meg ikke om jeg går meg på en smell! Det er jo Neil Young og Pink Floyd det er snakk om, så god lyd er det jo ihvertfall
    Og god lyd er jo uansett om det er viktig. Bit og bytes og sånt kan være fint for å forstå teknikken, men det er sluttresultatet som teller for de fleste av oss.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke for meg :wink:
    Ikke som i "aldri transparent", eller ikke som i "noen ganger ikke transparent"?

Ved hvilken bitrate, for hvilket kildemateriale og på hvilken måte konkluderer du at det er slik?

-k

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort bli en ny "kabeltråd" dette her....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å presisere, jeg sitter ikke og hører på musikk på en PC. Jeg har en squeezebox koblet til anlegget i stua. Den tar ca 2 sekunder å slå på, og styres med fjernkontroll. Med denne har jeg tilgang ikke bare til min egen platesamling, men også til det aller meste av musikk i verden ved hjelp av et par tastetrykk. Jeg skriver ikke inn noe passord, jeg åpner ingen programmer, og jeg har ingen PC i stua.

Hvis man har prøvd det vil man nok vanskelig argumentere for at en cdspiller er enklere i bruk.
    Der er jeg enig med deg.
    Syntes squeezebox er en genial sak, det klokeste jeg har kjøpt noen gang tror jeg heh. Her kan man høre all verdens musikk via noen tastetrykk
    Men syns også cd er kos av og til, så ja takk, begge deler

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke hele vitsen med forum å sitte og være uenige med hverandre da? Å være enig er da ikke noe morsomt.

On topic: Folk som allerede har et oppsett med cdspiller og er fornøyd med det må jo bare kose seg. Det jeg reagerte på at trådstarter faktisk vurderte å kjøpe seg NY cdspiller. Det virker som en svært merkelig vurdering på meg.
    Ny cd spiller har jeg ikke tenkt på.
    Det jeg har nå er jeg fornøyd med, men solgte min cd spiller til en venn av meg, og derfor stilte jeg spm angående hva som man fikk best lyd ut av analogt tilkoblet rørforsterker av dvd spiller og cd spiller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er moro med så mye diskusjon her, trodde aldri det skulle bli så mye diskutering her, men her er det bare å slå seg løs og diskutere dette temaet som vi allerede prater om

Her er alle velkomne til å diskutere i vei

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Ikke som i "aldri transparent", eller ikke som i "noen ganger ikke transparent"?

Ved hvilken bitrate, for hvilket kildemateriale og på hvilken måte konkluderer du at det er slik?
    Han har vel allerede gjort det klart at det er et ideologisk valg fra hans side; ikke en vurdering av realiteter.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Han har vel allerede gjort det klart at det er et ideologisk valg fra hans side; ikke en vurdering av realiteter.
    Mulig det, men det er vel en realitet at lyden fra spotify ikke er fullt på høyde med cdlyd.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Mulig det, men det er vel en realitet at lyden fra spotify ikke er fullt på høyde med cdlyd.
    Spotify har vel 48khz samplingsfrekvens, det er mer enn hva du kan si om CD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify har vel 48khz samplingsfrekvens, det er mer enn hva du kan si om CD
    Men dersom kilden stort sett (?) er CD-er med 44.1kHz samplingsfrekvens så ser jeg ikke hva 48kHz kan gi. Ikke at jeg ser poenget med 48kHz uansett innhold.

Muligheten til å lytte på artister jeg ellers ikke ville ha hørt på (eller om) er derimot en fin mulighet. Å kunne "surfe" musikk er virkelig en fin måte å åpne horisonter på. Pandora var fantastisk helt til de lukket ned.

-k

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Men dersom kilden stort sett (?) er CD-er med 44.1kHz samplingsfrekvens så ser jeg ikke hva 48kHz kan gi. Ikke at jeg ser poenget med 48kHz uansett innhold.
    Nei, og "lossy" komprimering har heller ikke noe reel betydning, intil et visst punkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og "lossy" komprimering har heller ikke noe reel betydning, intil et visst punkt.
    Nettopp. Men akkurat _hvor_ dette punktet ligger kan til en viss grad variere med innhold, lytter, vindretning,... Og som alt annet innen hifi er det noe man krangler om...

Den eneste kuren som alle greier å enes om er "lytt sjæl, i en mest mulig realistisk situasjon, og dann deg din egen mening". Jeg og mange andre mener at man i tillegg bør gjøre denne lyttingen blindt for å være sikker på at man ikke "lurer seg selv".

-k

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og jeg har et inntrykk av at det er vanvittig stor forskjell på de programmene som lager eks. mp3. Med Lame som står og gjærer halve natten så kan man presse det ned til 112kbps før det skiller seg fra cd'en etter de forsøkene jeg har gjort. Andre ganger har nedlastet 256kbps vært ubrukelig, og det er vel noen programmer som fiser sangen igjennom på noen sekunder med resultatet deretter.

Bruk øran! når man skal gjøre seg opp en mening, men bruk haue! (hodet) når man skal bruke penger (med det mener jeg at en ikke bør kjøpe uforholdsmessig dyre produkter uten å ha blindtestet kvaliteten). Dette er vel en filosofi som går an å følge.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme hører jeg i hvert fall forskjell fra spotify og ren cdspiller(vindstille). Spotify har ikke samme spruten i lyden. Det bør testes med en abx-blindtest sies det ja, sjå det bryr meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Et system er bare så god som det svakeste leddet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaitorebergsnev
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaitorebergsnev
    Gjelder det sikringene i sikringsskapet? Gjelder det volumknotten også? Fargen på sokkene til hun som lytter?

Dårlige analogier, tvilsomme kjerringråd og ubegrunnede teorier fører ingensteds. Det som er interessant er hva man kan høre.

-k

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Ny cd spiller har jeg ikke tenkt på.
    Det jeg har nå er jeg fornøyd med, men solgte min cd spiller til en venn av meg, og derfor stilte jeg spm angående hva som man fikk best lyd ut av analogt tilkoblet rørforsterker av dvd spiller og cd spiller
    Er begge koblet til analogt vil jo dette avhenge av kvalitet på spillerne og DACene. Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt en spiller til 400kr, men betaler du et par tusenlapper for en DVD-spiller av et noenlunde oppegående merke i dag, bør du få hyggelig lyd ut av den.
    --
    Thorbjørn

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •