Tips til effektforsterker - lignende Marantz/EC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til effektforsterker - lignende Marantz/EC

På utkikk etter en effektforsterker som har den samme pene lyden som Marantz spesielt og EC har, men som kan tilby mer krefter og autoritet, da annlegget brukes mest til film.

Skal brukes på Klipsch RF-63 i første omgang, men blir nok flyttet over til Patos Symphonic III eller IV etterhvert,så ta utgangspunkt i det

tips ?

Hørt at både NAD og Rotel kan funke bra på Patos. Ellers ser jeg noen sitter med Parasound. vincent,emotiva,copland er vel noe som også kan vurderes ?

Sikler alltid etter en slik Mcintosh MC275 rør effekt også, men vil vel mangle litt av kreftene man ønsker på film kanskje ?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom var iallefall kjent for å ha en litt varm og behagelig klang kombinert med krefter + godt pris/ytelsesforhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mellom Copland CTA-520 og MEridian 557. hva trur dere ?

Må vel helst ha 2x Copland for at det skal bli noe saker ut av det.

Hvilken forsterker klarer best å gi et varmt og godt lydbilde, lignende de billigere integrerte marantzene ?

Frister å gå for Meridian da det skal være en knall combo med patos.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en nad 218 og 2stk c270 om det er av int

c270 vil gi 400w brokoblet hver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er desverre noe jeg ikke liker, ellers takk Hørt patos på dem før, og det ble ikke noe særlig synes jeg.

Ser ut som jeg sannsynligvis går for Meridian 557.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Nad er desverre noe jeg ikke liker, ellers takk Hørt patos på dem før, og det ble ikke noe særlig synes jeg.

Ser ut som jeg sannsynligvis går for Meridian 557.
    Den forsterkeren har jeg kjøpt og eid 2 ganger.
    Kort beskrivelse :
    -Presis,men ikke så dyptgående i bassen,hardtslående i mellombassen.Nesten på grensa til brutal og du får nok et heftig punch med RF 63 der.
    -Svært detaljert og åpen.Vil tippe at den kan bli litt masete på Klipsch.Litt smalt lydbilde.
    -Liker ikke så godt lave impedanser.Aldri problemer på B&W 803 N.Kuttet (slår seg da av som sikkerhet) på Focal/JmLab 946.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vridd tvert om etter å sjekket litt rundt m.m.

Vil ha en integrert med prosessorinngang. Vil bruke den integrerte til musikk, og vil ha den koblet til receiveren og da kunne switche kjapt om, og la den integrerte kjøre som effekt under film.

Var å hørte på EC ECI-5 igår på patos symphonic.

Hørte at jeg kanskje vil ha noe som strammer litt mer opp og som ikke er like mørk i signaturen.

Tenkt litt på Marantz ( trur de har pro inngang), ellers lest godt om bladelius thor, krell kav 400 og hegel h200.

Noen forslag/tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Roksan? Har en gammel Roksan integrert og er storfornøyd med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Roksan Kandy K2 har pros inngang. Virker som en spennede forsterker, og ikke avskrekkende pris heller

Er det en forsterker som er på den varme siden, bare ikke like varm som EC ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På utkikk etter en effektforsterker som har den samme pene lyden som Marantz spesielt og EC har, men som kan tilby mer krefter og autoritet, da annlegget brukes mest til film.

Skal brukes på Klipsch RF-63 i første omgang, men blir nok flyttet over til Patos Symphonic III eller IV etterhvert,så ta utgangspunkt i det

tips ?

Hørt at både NAD og Rotel kan funke bra på Patos. Ellers ser jeg noen sitter med Parasound. vincent,emotiva,copland er vel noe som også kan vurderes ?

Sikler alltid etter en slik Mcintosh MC275 rør effekt også, men vil vel mangle litt av kreftene man ønsker på film kanskje ?
    Prisklasse?

Kan anbefale klasse D forsterker, da rotel sin d klasse. Den jeg har er jeg veldig fornøyd med. Helt nøytral, rein fin lyd og nok krefter!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver vel å finne et brukt produkt, og setter vel en grense på kanskje maks 15-18k tenker jeg.
    Men ser også på gode kjøp som Roksan Kandy K2 som man kan få brukt til 6-7k m.m.. tøyer grensen når jeg er oppe i over 15 lapper, men sånn er det når man skal ha godlyd

Vet ikke hvor mye krefter eventuelt Patos symphonic III trenger (hvis det blir den modellen), men virker for meg som de mindre forsterkerne som Roksan kan gjøre en knalljobb på slike høytalere.

Hadde jo marantz Pm7001 på patos lyric 402, og synes ikke jeg manglet så altfor mye krefter der, men litt manglet. roksan er jo oppført med 130w mer i strømforsyning enn hva marantzen hadde, så er ikke så bekymra.

Ser litt på Naim produktene også, virker spennende.

Er så utrolig vansklig å velge i den jungelen av gode forsterkere.

bladelius (tyr/tor), roksan k2, naim (alle 3), hegel h200, krell 400 har vel tatt mest oppmerksomhet fra meg. Dere vet sikkert om flere..

Vil kanskje våge meg til å si at jeg ligger mer på den rolige siden av musikksmak og derfor er jeg ute etter noe som ikke er altfor hardt og lyst, og har den jernindustri signaturen..
    For å ta en rar sammenligning, TV smaken er som lyd smaken.. jeg foretrekker det naturlig,åpne, herlige bildet til plasma/panasonic og ikke det kalde/unaturlige bilde til lcd/led ( no offence ). Sorry for inkompentansen til forklare slike ting.. hehe

I det siste har jeg hørt på alt fra Michael Ball, kings of leon og den typen musikk. Altså litt mer avslappende musikk.

electrocompaniet blir som sagt for laidback og blir bare en midt på 3et match med patos, men det er ikke så fryktlig langt unna det jeg er ute etter.

Vil bare ha >litt< mer åpenhet, oppstramming kanskje og en light versjon av den mørke lydsignaturen til EC.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric 402 med EC forsterker syns jeg låter knallbra.
    Broren min har dette, og han klager ikke.
    Men folk har forskjellige ører og smak

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri vurdere utifra sånt selvfølgelig, men vil tro man får en bitteliten indikasjon, og synes dem begge virker bra.. hm

YouTube - Focal JM Lab & Naim Audio in action! naim 5

YouTube - PMC TB2 Speakers, cyrus 8X cd player, Roksan K2 Amp with Chord Signature roksan kandy k2

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Patos Lyric 402 med EC forsterker syns jeg låter knallbra.
    Broren min har dette, og han klager ikke.
    Men folk har forskjellige ører og smak
    Hadde Eci 3 på patos lyric 402en før, og hørte Eci 5 på symphonic II/patos lyric 402 nylig.

Ørene mine vil ha noe annet desverre. Sier ikke at det er dårlige forsterkere, hører uten tvil at det bor masse kvalitet i dem, men er som sagt visse områder jeg ønsker mer av/ eller blir gjort anderledes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det greieste er bare å hoppe i det og satse, og få prøvd det,istedenfor å skrive på forumet..hehe. Trur den Roksan kandy K2 kan være en fin start. Får speide litt på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Eci 3 på patos lyric 402en før, og hørte Eci 5 på symphonic II/patos lyric 402 nylig.

Ørene mine vil ha noe annet desverre. Sier ikke at det er dårlige forsterkere, hører uten tvil at det bor masse kvalitet i dem, men er som sagt visse områder jeg ønsker mer av/ eller blir gjort anderledes.
    Jo, masse kvalitet i EC
    Liker mange av demmes forsterkere, og glad i lyden til patos, da i lyric serien, da jeg ikke har hørt de andre seriene.
    Ja, vi alle har forskjellige ører

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker Marantz, hva med denne?

Marantz America | MM7025 < < NEW ! ! > > 2 Channel Power Amplifier

2x140 watt i 8 ohm..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musical Innovation Mos Fet (2x150) er en effektforsterker jeg har hjemme.Er lånt av en butikk i Asker for en stund siden.
    Den kan faktisk være den du ser etter.Ikke FOR mørk,men hvertfall ikke lys.Passe detaljert,ikke analytisk og masete.Behagelig lyd med bredt lybilde,litt myk og dyyyp bass.Greit med krefter.
    Han har flere stk liggende der.Tror de koster ca 15.000 nye.Får sikkert en for 4-5000.Bør ikke undervurderes.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa er også kjent som en god match på Patos.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode forslag(marantzen skal sjekkes ut etterhvert). Som sagt integrert med prosessor inngang jeg er ute etter nå

Ser ut som jeg går for Patos Lyric 402 MKII igjen + senter høytaler. (Dette betyr forøvrig også nå at klipsch RF-63 er til salgs O_O) Også skal jeg få prøvd å lekt meg med alle de gode forsterkerne med pros inngang i første omgang.

Begynner nok som sagt med Roksan kandy K2 og tar det derfra. På tide å prøve ut masse forskjellige merker og få litt erfaring, istedenfor å holde seg til det faste og trygge

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •