Kalibreringstråd. Hvordan få mest mulig ut av receiveren din. - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 745
    Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, jeg får akkurat samme resultatet når jeg flytter mic fra liten området eller stort området, har kalibret x antall ganger uten få noe mer ut av det. har prøvd mange av tingene som står her, front ht havner bestandig på 4,14 på venstere og 3,78 på høyre.. etter som jeg har skjønt skal disse være like. og det om jeg bruker liten området eller stort.. sier det dere noe??

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror om jeg hadde vist dere hvordan høyttalerene mine er satt opp i rommet hadde dere drept meg :L

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx85

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du får ikke noe bilde via usb eller airplay nei!
    Så vidt jeg vet er det ingen receivere som støtter dette !

Hvis du kjører pure direct,så skal ikke bassen komme fra suben,men kun fra frontene!
    I direct derimot er suben med,så sant du har fronter som small,eller sub til plus!

Mangel på bass,kan vere mer rommet sin skyld enn utstyret!

Har du hatt tilfredstillende bass i dette rommet før?
    Hei igjen. Tja, syntes jeg hadde vel så bra bass med en 12 år gammel denon,som var 5x95 w... Sub står på pluss. Ja fant ut den forskjellen mellom pure direct ,og direct. Det med att jeg ikke får bilde gjennom air play var jo litt dumt, men får investere i en Apple tv... Siden jeg ikke har så peiling så spør jeg litt mer: lønner det seg sånn lyd og bilde messig å kjøre alt av utstyr gjennom reciver,eller blir det bedre å kjøre bilde gjennom tv,og kun koble tv til reciver???? ( har en 52" ,2 år gammel topp modell av Sony tv). Og om jeg kjøper nye ht,lønner det å kjøpe noen med biwire? Må en ha egen rom korreksjon for stereo? Håper på noen lure svar'og gjerne noen hjelpende tips..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen
    Hei igjen. Tja, syntes jeg hadde vel så bra bass med en 12 år gammel denon,som var 5x95 w... Sub står på pluss. Ja fant ut den forskjellen mellom pure direct ,og direct. Det med att jeg ikke får bilde gjennom air play var jo litt dumt, men får investere i en Apple tv... Siden jeg ikke har så peiling så spør jeg litt mer: lønner det seg sånn lyd og bilde messig å kjøre alt av utstyr gjennom reciver,eller blir det bedre å kjøre bilde gjennom tv,og kun koble tv til reciver???? ( har en 52" ,2 år gammel topp modell av Sony tv). Og om jeg kjøper nye ht,lønner det å kjøpe noen med biwire? Må en ha egen rom korreksjon for stereo? Håper på noen lure svar'og gjerne noen hjelpende tips..
    Man MÅ ikke ha romkorreksjon i stereo nei,men det kan i noen tilfeller hjelpe!
    Men man bør som regel etterjustere noe etter egen smak!
    Ville absolutt koblet alt via receiver ja - dette er det enkleste,og beste!

Ikke så lett å si hva du bør gjøre,annet enn å forske og leke deg med utstyret du har,for å få det til å låte slik du liker!
    Kalibrering av sub er alfa omega!

Hvis du spiller i stereo (ikke direct),så kan du prøve "sound retriver" funksjonen,og høre om den gir deg det du savner !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Hei, jeg får akkurat samme resultatet når jeg flytter mic fra liten området eller stort området, har kalibret x antall ganger uten få noe mer ut av det. har prøvd mange av tingene som står her, front ht havner bestandig på 4,14 på venstere og 3,78 på høyre.. etter som jeg har skjønt skal disse være like. og det om jeg bruker liten området eller stort.. sier det dere noe??
    Hvilket receiver snakker vi om her? Har ikke så greie på det, men vet hvertfall at Flageborg resettet receiveren før han foretok ny kalibrering. Etter resettinga stod alt på 3,6 meter. Dette skulle ikke endres manuelt før kalibreringa. Dette var en Denon med Audyssey.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Man MÅ ikke ha romkorreksjon i stereo nei,men det kan i noen tilfeller hjelpe!
    Men man bør som regel etterjustere noe etter egen smak!
    Ville absolutt koblet alt via receiver ja - dette er det enkleste,og beste!

Ikke så lett å si hva du bør gjøre,annet enn å forske og leke deg med utstyret du har,for å få det til å låte slik du liker!
    Kalibrering av sub er alfa omega!

Hvis du spiller i stereo (ikke direct),så kan du prøve "sound retriver" funksjonen,og høre om den gir deg det du savner !
    Flott,takker for hjelpsomme svar:wink: og en siste ting: har koblet x- box til DVD input på reciver, og forandret navn på input fra DVD til x box, men denne inngangen finner/ kommer ikke frem på reciver ved å vri på hjulet på reciver som bestemmer hvilen utgang jeg bruker. Må bruke fjernkontrollen eller iPad. Litt tungvint,da unga er " lært" opp til kun å få lov å vi på hjulet,og holde seg unna fjernkontrollen.. noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å fikse dette?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott,takker for hjelpsomme svar:wink: og en siste ting: har koblet x- box til DVD input på reciver, og forandret navn på input fra DVD til x box, men denne inngangen finner/ kommer ikke frem på reciver ved å vri på hjulet på reciver som bestemmer hvilen utgang jeg bruker. Må bruke fjernkontrollen eller iPad. Litt tungvint,da unga er " lært" opp til kun å få lov å vi på hjulet,og holde seg unna fjernkontrollen.. noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre for å fikse dette?
    Sikker på at "input skip" står til "off" på DVD inngangen i "input setup" ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel godt mulig at dvd inngangen 'input skip' satt til ON som standard, da vil den ikke komme i lista som hjulet cycler igjennom. (ser den er det hos meg)

" Home menu-> system setup->input (4b) "

'Input skip' er rett under hvor du bytter navn på kanalen.
    Syns den er en av de bedre detaljene, får da trenger jeg ikke cycle gjennom kanaler som jeg ikke bruker

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hvilket receiver snakker vi om her? Har ikke så greie på det, men vet hvertfall at Flageborg resettet receiveren før han foretok ny kalibrering. Etter resettinga stod alt på 3,6 meter. Dette skulle ikke endres manuelt før kalibreringa. Dette var en Denon med Audyssey.
    Dette er en onkyo tx nr 3009 med audyssey.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx 85

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Det er vel godt mulig at dvd inngangen 'input skip' satt til ON som standard, da vil den ikke komme i lista som hjulet cycler igjennom. (ser den er det hos meg)

" Home menu-> system setup->input (4b) "

'Input skip' er rett under hvor du bytter navn på kanalen.
    Syns den er en av de bedre detaljene, får da trenger jeg ikke cycle gjennom kanaler som jeg ikke bruker

Tjoho. Da ordna det seg,utrolig hva dere kan. Tusen takk for hjelp kanskje dere også kan svare på hvorfor reciveren går rett på tv/sat da jeg slår på tv,og ikke holder seg til den utgangen jeg brukte sist? ( som somregel er tuner)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel fordi "hdmi control" er satt til på, da er det vel meningen at den bytter til tv kanalen når den får et signal via ARC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjører rom kor på Yamaha 3067, å den setter fronter til large, blir fasen feil når jeg setter de til small?. Når de står som large blir x over satt til f.eks 40 Hz. Da blir ikke fase justert fra 40 og opp? Så når man setter front til small og x over på 80 blir det da mega fasefeil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx 85

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Det er vel fordi "hdmi control" er satt til på, da er det vel meningen at den bytter til tv kanalen når den får et signal via ARC.

Takker så mye for gode og kjappe svar,utrolig god hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Når man kjører rom kor på Yamaha 3067, å den setter fronter til large, blir fasen feil når jeg setter de til small?. Når de står som large blir x over satt til f.eks 40 Hz. Da blir ikke fase justert fra 40 og opp? Så når man setter front til small og x over på 80 blir det da mega fasefeil?
    Nei, det blir ikke feil.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Nei, det blir ikke feil.
    Jeg mener det ikke er noen garanti for at fasen er riktig etter at man har kjørt RK i receiver !

Og det er heller ikke sikkert at fasen (avstand til sub) bør stå på det samme uansett delefrekvens - og jo høyere man deler,jo viktigere er det å få det 100% !

Dette må man forske seg frem til er min mening !

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekker alltid fase manuelt etterpå. Noen ganger treffer rk noen ganger ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil den korrigere noe mellom f.eks 40 å 80 Hz, når rec setter de til large 40 Hz, å man setter de manuelt, small å på 80 Hz??

Vil den ikke bare gjøre noe opp til 40, å "shiter" i resten, eller?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Men vil den korrigere noe mellom f.eks 40 å 80 Hz, når rec setter de til large 40 Hz, å man setter de manuelt, small å på 80 Hz??

Vil den ikke bare gjøre noe opp til 40, å "shiter" i resten, eller?
    Så lenge man har en korrekt fase mellom fronter og sub har det ingenting å si hva du setter XO til.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har nå fått meg B&W Cm9, Nad m25, Denon bluray spiller, og Denon 2313, jeg har bare fronter for øyeblikke, så hvordan ordner jeg mest optimal lyd på film og musikk? (alt er koblet til og jeg kan hørre musikk, men i film blir bare frontene brukt som front i et 5. 1 system)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Flageborg

Kunne du forklart litt rundt hva du leter etter før du kjører en kalibrering.
    Jeg mener at vi tilfeldigvis brukte samme måte å plassere mic på når du var oss meg, men du hadde vater på ditt stativ.

Jeg kjørte en kalibrering selv i ettertid pga. Testing av andre subber.
    Kan ikke huske helt sikkert, men er ganske sikker på at sofa står på samme plass og helt sikker på at subbene står på samme måte.

Fortsatt fikk du en finere kurve enn jeg klarer enda med fin puss og justering i eq.
    Disse er uten glatting.

Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •