Kalibreringstråd. Hvordan få mest mulig ut av receiveren din. - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 745
    Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei!

Blir for boomy etter min smak :-D
    Tar heller å øker subnivå med 3,5 dB

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er ganske fersk på dette, å har noen spørsmål.

Har en Onkyo Tx-nr 809 å det er jo en god del funksjoner i den, men merker spesielt i action scener at at lyden blir dempet veldig, akkurat som om man skur ned lyden, mens ellers i filmen er det god og fin fylde i lyden, bare akkurat når det liksom skal smelle som værst det blir dempet.

Er det noen som har noe bra oppsett for 809, sånn i forhold til alle filtere og innstillinger man kan sette på i receiveren?

Å der jeg sitter blir det kun best bass om jeg fasevender sub 180grader?!? har en B&W ASW10cm. har forøvrig CM9, CMC2 og CM1. Bi-amper CM9, de står med 40hz deling. CMC2 40hz deling og CM1 100hz deling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sykt skuffet og lite trykk yamaha 3010+++

Hei Har akkurat kjøpt dette anlegget.

Monitor Audio Apex | Lyd & Bilde

Eneste forskjellen er at jeg ikke har apex 10 men har 5 stk apex 40.

itilegg kjøpte jeg yamaha 3010 forsterker.

Jeg er meget skuffet over alt for lite trykk i anlegget hadde forventet meg mye mer. hadde forventet bla klarere lyd på lavt volum når jeg ser på film men må opp på 30-35 i volum og da er tale lav men musikk for høyt.

Når jeg hører musikk må jeg opp i 15 volum for at det skal være noe som helst trykk og det mener jeg må være feil.

Det er garantert kansje mine innstillinger som er feil og der trenger jeg tips?

inne på sub innstilling er det reverse bla, jeg trenger virkelig hjelp her for og få utnyttet dette, tross alt mange penger vi snakker om

Så til slutt hva slags innstillinger skal ps3 være leitet rundt men ikke godt nok svar på det heller, tenker da bd innstillinger og audio.

Jeg er også vant til at det står dts på forsterker når jeg valgte det på film på min gamle forsterker men det gjør det ikke her!

Tar virkelig imot all hjelp så jeg endelig kan få utnyttet dette til det fulle.

Mvh Stephan

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikard_mi
    Hei er ganske fersk på dette, å har noen spørsmål.

Har en Onkyo Tx-nr 809 å det er jo en god del funksjoner i den, men merker spesielt i action scener at at lyden blir dempet veldig, akkurat som om man skur ned lyden, mens ellers i filmen er det god og fin fylde i lyden, bare akkurat når det liksom skal smelle som værst det blir dempet.

Er det noen som har noe bra oppsett for 809, sånn i forhold til alle filtere og innstillinger man kan sette på i receiveren?

Å der jeg sitter blir det kun best bass om jeg fasevender sub 180grader?!? har en B&W ASW10cm. har forøvrig CM9, CMC2 og CM1. Bi-amper CM9, de står med 40hz deling. CMC2 40hz deling og CM1 100hz deling.
    Kjenner ikke så godt til Onkyo receiverne,men etter hva du beskriver,så høres det ut til at DRC i receiver er aktiv - den går inn og begrenser dynamikken på f.eks film scener! Slå denne av!

Ville også prøvd en høyere deling på suben f.eks 60-80 hz - har du forresten kjørt RK ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan

Jeg er meget skuffet over alt for lite trykk i anlegget hadde forventet meg mye mer. hadde forventet bla klarere lyd på lavt volum når jeg ser på film men må opp på 30-35 i volum og da er tale lav men musikk for høyt.

Når jeg hører musikk må jeg opp i 15 volum for at det skal være noe som helst trykk og det mener jeg må være feil.

inne på sub innstilling er det reverse bla, jeg trenger virkelig hjelp her for og få utnyttet dette, tross alt mange penger vi snakker om

Så til slutt hva slags innstillinger skal ps3 være leitet rundt men ikke godt nok svar på det heller, tenker da bd innstillinger og audio.

Jeg er også vant til at det står dts på forsterker når jeg valgte det på film på min gamle forsterker men det gjør det ikke her!

Mvh Stephan
    Dette at du må opp på 30-35 på volumskalaen får å få noe "liv" er helt normalt på nye receivere,da dette kalibreres etter en fast standard - skalaen går jo langt opp på plussiden,så det burde vere rikelig å gå på!

Har du kjørt YAPO ?
    Med såpass små høyttalere,så bør alle høyttalere stå som "small",og x-over vere på minst 80 , kanskje 100 hz!

Yamaha 3010 er IKKE noen pusling,så det skal bli bra trøkk i dette,hvis ikke rommet ditt er helt håpløst da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Stephan
    Som Torolan sier kan du løse mye ved å ta en omgang med YPAO.

Det at du ikke har nok trykk kan være noe så enkelt at suben står litt dumt plassert.

Dette med lav tale på lavt volum er ikke uvanlig. Prøv å aktivere ting som dynamic DSP(tror jeg det heter), eller øk volumet på centeren litt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette at du må opp på 30-35 på volumskalaen får å få noe "liv" er helt normalt på nye receivere,da dette kalibreres etter en fast standard - skalaen går jo langt opp på plussiden,så det burde vere rikelig å gå på!

Har du kjørt YAPO ?
    Med såpass små høyttalere,så bør alle høyttalere stå som "small",og x-over vere på minst 80 , kanskje 100 hz!

Yamaha 3010 er IKKE noen pusling,så det skal bli bra trøkk i dette,hvis ikke rommet ditt er helt håpløst da?
    Ja har kjørt yapo, men syns ikke det gjorde det helt store, Der jeg kjøpte det fikk jeg beskjed om og skru av eq sette heller alt på large og hrz på 80.

Nei et veldig 4 kantet rom så rommet skal være riktig egentlig.

Er det noe bak på sub jeg skal stille på, når jeg kjørte ypao første gangen havnet den på minus 8 db.

Har du også en link til innstillinger til ps3 så den i det minste er riktig

Jeg veit jo det at det ikke er verdens største høytalere men tross alt bør dette låte bedre en gamle dantax og wharfdale høytalere til 10 lapper jeg hadde før

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har kjørt yapo, men syns ikke det gjorde det helt store, Der jeg kjøpte det fikk jeg beskjed om og skru av eq sette heller alt på large og hrz på 80.
    Den personen som sa det burde vært sparket, for han kan åpenbart ikke sitt fag.

For å få best mulig resultat skal alle høyttalerne settes som small, og deling rundt 80hz kan være en god start. Det er også mange som liker å øke subwoofer med 3-6dB etter kalibrering. Dette gir naturlignok mer trykk.

Med YPAO har du tatt i bruk alle 8 målepunkter?

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei et veldig 4 kantet rom så rommet skal være riktig egentlig.

Er det noe bak på sub jeg skal stille på, når jeg kjørte ypao første gangen havnet den på minus 8 db.

Har du også en link til innstillinger til ps3 så den i det minste er riktig

Jeg veit jo det at det ikke er verdens største høytalere men tross alt bør dette låte bedre en gamle dantax og wharfdale høytalere til 10 lapper jeg hadde før
    Sett dem på small du - hvis ikke så er du hvertfall nødt til å aktivere "ekstra bass" i menyen på receiver! Disse høyttalerne er ikke "tunet" for å spille bass under 80 hz,så det er best å ha dem på small,hvis du har en bra sub - du kan jo også heve subnivået noen hakk manuelt!
    At rommet er 4 kantet (kvadratisk) er langt fra ideelt!

Har forsøkt forskjellige plasseringer på suben?
    Hjørne plassering er ofte bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen råd eller tips her ? Sender med en link og håper virkelig at noen av dere som er flinke med kalibrering har noen tips.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...ing-hjelp.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Sett dem på small du - hvis ikke så er du hvertfall nødt til å aktivere "ekstra bass" i menyen på receiver! Disse høyttalerne er ikke "tunet" for å spille bass under 80 hz,så det er best å ha dem på small,hvis du har en bra sub - du kan jo også heve subnivået noen hakk manuelt!
    At rommet er 4 kantet (kvadratisk) er langt fra ideelt!

Har forsøkt forskjellige plasseringer på suben?
    Hjørne plassering er ofte bra!
    Helt firkantet er det nok ikke blir litt feil og si men har høytalerne på front vegg og bakvegg sub står i hjørne foran, så er det oppe ut mot gangen på ene siden og oppe ved bakhøtalerne på samme siden.

Men det vil da si at bruke ypao er det beste man kan jo og velge flat through også videre, Har du noe peil på ps3 konfig:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt firkantet er det nok ikke blir litt feil og si men har høytalerne på front vegg og bakvegg sub står i hjørne foran, så er det oppe ut mot gangen på ene siden og oppe ved bakhøtalerne på samme siden.

Men det vil da si at bruke ypao er det beste man kan jo og velge flat through også videre, Har du noe peil på ps3 konfig:-D
    PS3 har jeg ikke,så er ikke helt stødig på det - det bør du ta i en annen tråd,f.eks er det vel en egen tråd om PS3 her inne!

Kjør YPAO ja,og gjør det skikkelig!
    Sett HT til small etterpå,og x-over 80-100 hz,og evt. øk sub nivå noen db!
    Og sjekk hva den har gjort av EQ for sub - kopier over til manuell,og se om du kan justere litt selv etter egne preferanser!

Prøvd suben i det andre hjørnet foran - kan jo vere den spiller bedre der ?

Hva er det du er missfornøyd med da - er det kun for lite bass,eller er det mer ?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg her?
    Har en Marantz 7005, hvor frontene og center er koblet til en Emotiva XPA3
    Har 2 høydeht over frontene, men får ikke aktivert dem i reciveren.
    Finner kun frontwide.
    Kobler jeg dem til den inngangen kommer det lyd, så kablingen er ok.

Trenger litt tips her

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Finner kun frontwide.

Trenger litt tips her
    På min Onkyo PR-SC5509 så var det flere enn ett valg på front height/wide.
    Først når jeg trykket "Yes" kom det opp et ekstra valg for front Wide eller Heigt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    På min Onkyo PR-SC5509 så var det flere enn ett valg på front height/wide.
    Først når jeg trykket "Yes" kom det opp et ekstra valg for front Wide eller Heigt.

Har vært inne i alle menyer (tror jeg) men heigh kommer ikke opp som noen valg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne i alle menyer (tror jeg) men heigh kommer ikke opp som noen valg
    Hos meg ble det ikke noe valg før jeg valgte "Yes" på Wide. Da kunne jeg velge mellom Wide og Height.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hos meg ble det ikke noe valg før jeg valgte "Yes" på Wide. Da kunne jeg velge mellom Wide og Height.
    Er ikke noe sånt valg på Marantzen:evil:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner kun frontwide.

Trenger litt tips her
    Bruksanvisningen sier: "Sound is not output simultaneously from the surround back speakers, front height speakers, and front wide speakers. You can switch between speakers by changing the settings in surround mode or Audyssey DSX."

Slik jeg tolker dette kan du enten ha 7.1, eller 5.1 med "height" eller "wide". Altså ikke mulighet for 11.1 slik som jeg i utgangspunktet trodde var mulig.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Bruksanvisningen sier: "Sound is not output simultaneously from the surround back speakers, front height speakers, and front wide speakers. You can switch between speakers by changing the settings in surround mode or Audyssey DSX."

Slik jeg tolker dette kan du enten ha 7.1, eller 5.1 med "height" eller "wide". Altså ikke mulighet for 11.1 slik som jeg i utgangspunktet trodde var mulig.

Geir Arne
    Kjører uten wide eller back, og da skulle det gått greit med high.
    Får kun opp valg på wide, mens hide kommer ikke opp noen steder.
    Har kjørt reciver tilbake i fabrikkmodus uten at det hjalp.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører uten wide eller back, og da skulle det gått greit med high.
    Får kun opp valg på wide, mens hide kommer ikke opp noen steder.
    Har kjørt reciver tilbake i fabrikkmodus uten at det hjalp.
    Ikke engang i "auto-setup" menyen under "AMP Assign" eller "channel select"?

Geir Arne

Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •