Problemer med Onkyo 608 og hdmi-lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Onkyo 608 og hdmi-lyd

Jeg har handla en Onkyo 608 og har problemer med å få lyd på hdmi-kilder. Jeg har undersøkt liknende tråder her, men ikke fått noen løsning.

Når jeg f.eks. putter xboxen på Game så velger jeg hdmi input på hdmi4.

På digital audio input så kan jeg velge coax1 og 2, opt1 og 2 og "-----". Jeg bruker jo ikke coax eller opt, og "-----" betyr analog lyd.

Jeg håpet at den skulle velge samme hdmi som jeg bestemte på hdmi input, og jeg mener at det stod i manualen at hvis jeg koblet til hdmi, så skulle det samme valget komme i digital audio input. Men det gjør det ikke, og nå får jeg ikke noe lyd på de kilder jeg bruker hdmi på. Bilde har jeg.

Verd å merke seg kanskje, er at jeg bruker kun sone 2. Jeg styrer altså signalet til en annen forsterker og høyttalere. Jeg får lyd og bilde med komponent-kildene mine, men kun bilde med hdmi-kildene.

Noen som har noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun analoge lydkilder fungerer på sone2 med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urk. Saken er jo at jeg har et anlegg som har egne høyttalere, så jeg håpet å ikke kjøre enda et sett høyttalere på denne.

På den eldgamle, forrige receiveren jeg hadde der, så brukte jeg tape rec, men det blir vel det samme med vcr rec men at den fremdeles ikke vil sende lyd ut til neste forsterker.
    ---
    Update: Jeg fant ut av det! Jeg måtte bare kjøre lyd til tv og så hente ut fra tv til ekstern forsterker. )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •