Hvordan brokobler jeg speakon kontakter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan brokobler jeg speakon kontakter?

har bestemt meg for og lage 2 stk hornsubb. elementene som sitter inni er av typen Precision Devices PD.186 PD186. Kontaktene på hornsubbene skal være speakonkontakter. har også kjøpt inn 2 stk crown xti 4000 for og drive dem. spørsmålet er, hvordan skal jeg brokoble hornsubbene? hvor mange kabler trenger jeg?

lurer også på om jeg trenger denne:DAP FS-04/10 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Eller denne:DAP FS-14/10 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Forskjellen er tykkelsen. Elementet er en 700 watt med 8 ohm. trenger jeg den tjukke eller holder det med den tynne?

Hvor mange trenger jeg?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene/linkene dine er ikke med.
    Brokobling gjør du på forsterkeren, og kobler speakonpluggene som normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Bildene/linkene dine er ikke med.
    Brokobling gjør du på forsterkeren, og kobler speakonpluggene som normalt.
    Beklager, nå skal de være med.
    men hvordan brokobler jeg speakon kontakter på en crown xti 4000? har aldri brokloblet med speakon, så vet ingenting.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lodder høyttalerkabelen sammen med 1+ og 1- på speakon terminalen. Deretter kobler du kabel fra terminalen til forsterkeren. Husk å koble til kanal1 på forsterkeren. Så bruker du band manager til å sette opp bridge på xti forsterkerene dine :P

Hadde vært mye lettere å kjøpe de ferdig? Når kommer byggetråden din da?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du lodder høyttalerkabelen sammen med 1+ og 1- på speakon terminalen. Deretter kobler du kabel fra terminalen til forsterkeren. Husk å koble til kanal1 på forsterkeren. Så bruker du band manager til å sette opp bridge på xti forsterkerene dine :P

Hadde vært mye lettere å kjøpe de ferdig? Når kommer byggetråden din da?
    Finnes det ikke en kabel som har 2 utganger på den ene siden og 1 på den andre? mener og ha sett det.

Holder på med platene nå, elementene er i posten. Blir så irritert merker jeg når du bestiller fra portsmouth, så blir de sendt til litt nord for london. du sitter der og tenker yes nå nærmer de seg. men plutselig tar de seg en tur til paris... blir sur jeg.
    har tenkt og lage en bryggetråd, men er litt usikker på hvordan. Er ikke 100% sikker på avforum enda, og hvordan det funker.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ha 2 utganger på den ene siden? Du bruker 1 element, 1 speakon kontakt, og xti 4000 i bridge modus= 1 kanal.
    Bridge modus=2400W
    Stereo=2x650W

Veldig lett å bruke forumet. For å opprette en byggetråd så går du bare inn på diy delen av forumet, og oppretter topic. Bilder er lett å sette inn. Det er et av ikonene du trykker på, så kan du hente bilde fra pcen, og laste det opp her. For å legge bildet inn i selve posten (og ikke bare som vedlegg) så drar du bare inn bildefilen.

Alternativ måte er å scrolle ned når du skriver innlegg. Trykke på knappen som heter "Behandle vedlegg". Da kommer du også inn på "opplasting av bilder".
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •