5.1 hjemmekino for maks 7k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool 5.1 hjemmekino for maks 7k

Hei folkens

Har bestemt meg for å oppgradere lyden fra (de svake) tvhøytalerne på en 46" LG lcd tv. Ser for meg ett 5.0 eller 5.1 annlegg.
    Ønsker ikke (rettelse: kjæresten ønsker ikke) golvstående fronter.
    Trenger heller ikke en bass som overgår bassen på kinon, uteplassene i byen eller hos fjortissnabon som tøffer seg for vennene sine :P Ikke missforstå meg, ønsker ett annlegg som kan spille høyt, men som regel blir jeg nok ikke til å prøve å knuse rutene..

Har surfet litt innom hifiklubben, soundgarden og surround og ser dette kan bli en dyr affere og kanskje en ny hobby dersom det faller i smak. Men for øyeblikket blir jeg ikke bruke mer enn 7000 kr da dette blir en maksimal grense på hva jeg ønsker å bruke.

Har sett litt på onkyos receivere og de virker som de gir god valuta for pengene og jeg vurderer tx-sr508 eller 608.

Regner vel med jeg må kjøpe ei samlet pakke fra samme levrandør for å få mest mulig for pengene.

Bor i trondheim, så det enkleste ville nok vært om jeg kunne funnet noe fra: soundgarden (litt overpriset?), hifiklubben, lefdal/elkjøp og komplett/mpx. Sistnevte har pickup point i trondheim. Ser også at netonnet.no har en del lydanlegg.

Er vel egentlig ikke keen på å kjøpe brukt.
    Noen som kan hjelpe meg finne fram i den vide jungelen? :P

Oppdatering:

Til nå har valget havnet på:

Receivere:
    Onkyo tx-sr608 (3000kr)
    eller Yamaha RX-V767B (ca 5000kr)

Høytalere:
    Harman/Kardon HKTS 20

Er svært usikker på hva jeg skal velge av høytalere og hvordan receiver.

HJELP! ;P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ til sony-pakken du linker til: DENON AVR-1311 + DALI STILE Hjemmekinoanlegg | Hi-Fi Klubben
    Om det er en bedre løsning eller ikke får noen andre svare på, men for mitt uvitende sinn virker det som en helt grei løsning.

Selv ville jeg nok, og er forsåvidt godt på vei, med et begrenset budsjett gått for en gradvis oppbygning. Altså kjøp feks den onkyo 608 (fire laks på soundgarden) og et par fronthøyttalere for resten av budsjettet (feks dali Lektor 1 eller 2) og suppler, etterhvert som du får frigjort kronasje, med en god subwoofer (den definitivt morsomste oppgraderinga!), bakhøyttalere og senter. Dersom du etterhvert finner ut at du vil ha litt kraftigere lut i front er det jo bare å flytte de bak...
    Lykke til!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bleikfeit
    Et alternativ til sony-pakken du linker til: DENON AVR-1311 + DALI STILE Hjemmekinoanlegg | Hi-Fi Klubben
    Om det er en bedre løsning eller ikke får noen andre svare på, men for mitt uvitende sinn virker det som en helt grei løsning.
    Lykke til!
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fremt dette settet er strøkent, er vel prisen grei:
    KEF KHT 3005 Surround høyttalere - FINN Torget

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forøvrig superfornøyd med Harman Kardon HKTS 11 Harman/Kardon HKTS11 - Lyd og Bilde . Denne serien er fornyet, så hvis du googler, kan du sikkert finne billig (under 4K). Små høyttalere og en sub skaper nok liv og røre for meg i hvertfall. Trenger forsterker i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo sin 608 ser jeg støtt og stadig på tilbud rundtom, til ca 3000kr.. Så det kan være greit å holde utkikk nå rundt juletider.

Vil tro det kommer mye tilbud/kampanjer i desember. (ikke bare på onkyo selvsagt, he he.).
    Jeg ville sjekket ukentlig Soundgarden , Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill. , Dustin home - hjemmeelektronikk pÃ¥ internett , Kjente merker til lave priser. Kjøp online & hent i butikken samme dag! - Elkjøp , Alltid billig - Alltid fornøyd! - Lefdal m.fl.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon SB15 fås til en god pris på Soundgarden nå.

Dette er en soundbar og ikke surround som du spør etter, men den spiller overraskende bra og kan vurderes om det er tv-lyden man vil oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det kanskje er lurt å starte med receiver og ett par fronter, men er keen på surround med en gang. Får ta turen innom en forhandler å høre på hkts 11 men som "DaButcher" sier så er det snart tid for juletider og fine rabatter ute å går. Ønsker ikke kjøpe brukt, da jeg ikke har kompetanse til å vite om produktets tilstand samt blir ikke "nykjøpt"-feelingen den samme.
    Tips meg om dere kommer over noe er dere greie =))

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en uke eller to siden fikk man hkts11 på komplett til 3K, så skal ikke se bort i fra at det skjer igjen snart enten hos de eller mpx.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er pakka verdt det da? Kan jeg evnt bruke det som ett grunnlag for å bygge videre senere? Er dette en bedre løsning enn feks ferdige pakker fra LG?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil "bygge videre" på noe, bør du tenke over:
    1) Ikke kjøp en ALT FOR BILLIG reciever :-P Sats på en i 3-4000kr prisklassen, vent gjerne på et tilbud. Pass på å kjøpe en ny(ere) modell, som tar lyd via hdmi. Man får nå som sagt hdmi 1.4 (3dstøtte) ned i de billige modellene også.
    2) Om du kjøper først t.d. fronthøyttalere, pass på å høre med butikken om ev. tilbud du slår til på, er pga. det er en utgående modell. Det er jo greit å ha en center som minst er like bra som frontene, gjerne bedre. (jeg foretrekker også å ha høyttalere som ikke kræsjer for mye i design).
    3) Hør om du får rabatter :-) Det skader aldri å spørre
    4) Husk at flere butikker har prisgaranti (i alle fall elkjip og lefdal)

Når dette er sagt, så er det mye bra du kan kjøpe.
    Du kan jo også kjøpe t.d. brukte høyttalere, men ikke gi gull for eldre høyttalere.

Selv om noen høyttalere kostet 8000 for 8 år siden, ville jeg ikke gitt noe særlig mer enn 1000-2000 kr for de (og da måtte de vært STRØKNE). Man får mye mer høyttaler for pengene nå, enn for 8 år siden.

Det er kommet flere merker som gir deg mye lyd for pengene, bla.a.:
    QLN, Dynavoice, xtz, Proson (proson har jo eksistert lenge, men på sent 90-tall var de rimelig jalla/partyhøyttaler, samme som genexxa var).

Det jeg ville tenkt over, er:
    Hvilken musikk hører du på?
    Vil du ha store/ruvende høyttalere?
    Er du veldig opptatt av lydkvalitet, eller lydkvantitet?
    Vil du ha Sub? I så fall, mest rumling eller en sub som kan brukes til musikk?

Alle de spørsmålene vil muligens være litt vanskelig for deg og du er jo begrenset av et budsjett. Det er dog., viktige spørsmål når du skal bestemme deg for reciever, høyttalere, etc.

Om du holder til i Bergen, skal broren min selge Dynavoice DF-5, strøkne, 2000kr. De koster 3500+ frakt fra Surround.no - Høyttaler spesialisten

Jeg skal selge en sub også, 10", mirage. Ønsker meg 2400 for den, men kan se ut som jeg må slå av et par hundre til i prisen. (alle som tar kontakt, prøver å få kjøpt den for 2000kr, så jeg må vel ned i 2200 tror jeg).

Men DF-5 tror jeg ikke broren min har emballasje til, jeg har emballasje til subben. Den er vel ca 3 uker gammel nå, brukt max 10 timer, kjøpt på BMH AS - Hjem

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen system som passer din lommebok og som kan skaffes mange plasser:

YHT-394 - Yamaha Norge

Velkommen til Mono AS

Velkommen til Mono AS
    Velkommen til Mono AS

Finnes flere men alle disse koster under 7k og er OK start annlegg. Best liker jeg Yamahaen som har sub utgang og aktiv sub-ikke bare passiv sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo tx-sr608 ligger på 3k på komplett og lefdal, bare å slå til?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaring om denne: HARMAN KARDON HKTS16 - Livfullt kinolyd! - Produktinformasjon (HARMAN KARDON HKTS16)

Godt kjøp for 3000? finner ikke noe om hkts 16? gammel modell?

eventuelt, burde jeg gå for HKTS 20 til 3995.-?

"Sukk/****"- etter enda mer forumlesing heller jeg mot en Yamaha RX-V767B receiver. Da blir det enda dyrere :P Er prisforskjellen på 1900 kr virkelig verdt det? Den ser mye finere ut og det virker som den er bedre på surround enn onkyoen, men som sakt er den nesten 2k dyrere:P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump + edit på trådstarten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til dette: Klipsch HD Theater 500`?
    TonArt • Klipsch HD Theater 500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big iron
    noen som har erfaring om denne: HARMAN KARDON HKTS16 - Livfullt kinolyd! - Produktinformasjon (HARMAN KARDON HKTS16)

Godt kjøp for 3000? finner ikke noe om hkts 16? gammel modell?

eventuelt, burde jeg gå for HKTS 20 til 3995.-?

"Sukk/****"- etter enda mer forumlesing heller jeg mot en Yamaha RX-V767B receiver. Da blir det enda dyrere :P Er prisforskjellen på 1900 kr virkelig verdt det? Den ser mye finere ut og det virker som den er bedre på surround enn onkyoen, men som sakt er den nesten 2k dyrere:P
    Hei!
    Jeg heller også mer og mer mot RX-V767. Det er enten denne eller HK AVR260. En jeg pratet med, som skal ha god peiling, mente at jeg måtte gå for 767. Grunnen til dette var at denne var mye sterkere enn de andre, og selv om både denne og 667 har 400w i strømstyrke, så var denne mye kraftigere. Problemet, slik han så det, var at det ikke ble oppgitt skikkelige verdier som kunne si hvilken som var kraftigest. Selv om begge to var 400W, så var det som å si at to biler hadde 200HK. Ser likt ut, men dersom den ene bilen er en 1,6 liter og den andre 2,5 liter, så vil det bli forskjell.....

Så ja, jeg heller mer mot 767. Får den til 4600 kroner her på haugalandet. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror du den er verdt de 16-1900 ekstra kronene? De pengene kunne jeg heller brukt på høytalere :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big iron
    Men tror du den er verdt de 16-1900 ekstra kronene? De pengene kunne jeg heller brukt på høytalere :P

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke er noen ekspert på dette området...med understreking av IKKE MEN.....

Jeg antar at høytalerene og forsterkeren må stå i forhold til hverandre. Dersom du har høytalere som KREVER en kraftig forsterker, så ja, da er det nok verdt de ekstra kronene. Ingenting er vel så kjedelig som å sitte med ett annlegg som du vet/tror ikke får "skinne" slik det skulle kunne med en korrekt forsterker.

Men dersom du ikke har høytalere, ville jeg ha sjekka litt omkring noen høytalere som er gode OG lar seg drive av f.eks onkyo 667 :-) Jeg vet ikke hva som er det viktigeste i ett hjemmekinooppsett, men jeg er ganske sikker på at dersom det ikke er samsvar mellom høytalere og reciever, så har du ett "dårlig" anlegg :-)

Just my two cents :-)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •