Finnes denne funkjonen på dagens receivere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes denne funkjonen på dagens receivere??

Er på utkikk etter ny receiver og ønsker muligheten til å enkelt bytte mellom forskjellige høyttalerkonfigurasjoner, feks å gå fra DD 5.1 til DD 4.1 uten å gå inn i menyen og fjerne senter høyttaleren.

Er dette mulig på noen modeller?

EDIT: "funksjonen"

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig du kan gjøre dette hvis receiveren støtter flere oppsett som kan lagres. F.eks. de litt store modellene til Yamaha har ihvertfall hatt slik at du velger kjapt mellom forskjellige lagrede programmer med knapper på fjernkontrollen. Sickpuppy lagret to oppsett på en RX-V1800 der det ene var kalibrert i sofaen og den andre i godstolen. Jeg regner med at det går an å fjerne senter i ene oppsettet, men VET det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Sickpuppy lagret to oppsett på en RX-V1800 der det ene var kalibrert i sofaen og den andre i godstolen.
    Dette er grunn nummer to til at jeg ønsker denne funkjonen. Hvis det faktisk går an, er det rart at det ikke er omtalt i høyere grad. Hvis RX-v 1800 har denne funksjonen er det vel relativt trygt å anta at nyere dyrere modeller fra yamaha har det..

Er det noen som kan bekrefte?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er opplagte minnepossisjoner der du kan legge de forskjellige lydformetene etter manuel eller auto kosrigering.

yamaha og pioneer har flere minneplasser slik vertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse minneposisjonene lett tilgjengelig eller må du dypt inn i menyer for å finne disse?

Hvis det ikke finnes en knapp for bruker oppsett 1,2,3 osv, burde man kunne angi høyttalerinnstillinger for hver kilde individuelt.

Finnes det slike muligheter?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har "presets" på sine modeller, så da antar jeg du kan gjøre slike ting du spør om.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Er disse minneposisjonene lett tilgjengelig eller må du dypt inn i menyer for å finne disse?

Hvis det ikke finnes en knapp for bruker oppsett 1,2,3 osv, burde man kunne angi høyttalerinnstillinger for hver kilde individuelt.

Finnes det slike muligheter?
    Yamaha har ihvertfall direkteknapper på fjernkontrollen til dette.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1-2-3-4 på fjernkontrollen og 5-6 må en inn i menyen på.
    ( Det er da eldre modell rx-v3800 jeg har )

Det er da mulig og laste ned manualer til recivere og lese de før en kjøper.... ;-)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD har også knapper på fjernkontrollen der du kan bytte mellom ulike presets med helt separate høyttaleroppsett. Så vidt jeg vet gjelder det alle nåværende modeller, og også de fleste siste generasjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Da er det i allefall bekreftet at yamaha og nad har denne funksjonaliteten.

Hadde også vurdert onkyo i utgangspunktet, men mangel på denne funksjonaliteten er en deal breaker for min del når jeg først skal bytte.

Hvis det er noen med onkyo som kan bekrefte om det går an er det kjempefint!

Uansett, takk for hjelpen folkens!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Yamaha RX-V2067. Viste seg etter at jeg har lekt litt med den at det er kun mulig å sette opp to forskjellige speaker "pattern", eller høyttaleroppsett. Uansett, bedre enn én, som jeg hadde fra før, selv om jeg gjerne skulle hatt tre...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Yamaha RX-V2067. Viste seg etter at jeg har lekt litt med den at det er kun mulig å sette opp to forskjellige speaker "pattern", eller høyttaleroppsett. Uansett, bedre enn én, som jeg hadde fra før, selv om jeg gjerne skulle hatt tre...
    Er det bare 2 minnepossisjoner på 2067 ?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an på V2067 å ha èn preset med Small og sub, og èn preset med Large uten sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innebærer dette at man også kan gjøre romkorreksjon separat for hvert oppsett? Slik at man kan ha et som kalibrerer for best mulig lyd for den ene posisjonen man sitter i når man ser film alene og et som sprer godlyden over flere av plassene i kinoen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 12 minnepossisjoner, men for hver minnepossisjon må man velge mellom en rekke parametere. En av disse parameterer er hvilken høyttalerkonfigurasjon man skal ha og her er det bare to valg, pattern1 og pattern2. Disse to er helt uavhenging av hverandre og kan ha to forskjellige Ypao målinger eller feks utelukke noen høyttalere, som sub og senter.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 12 minnepossisjoner, men for hver minnepossisjon må man velge mellom en rekke parametere. En av disse parameterer er hvilken høyttalerkonfigurasjon man skal ha og her er det bare to valg, pattern1 og pattern2. Disse to er helt uavhenging av hverandre og kan ha to forskjellige Ypao målinger eller feks utelukke noen høyttalere, som sub og senter.
    Dette var et tydelig og oppklarende svar! Dette med å kunne lagre forskjellige pattern er noe som ikke eksisterer på Pioneer LX52 hvertfall. En kan ha mange minneposisjoner, men har kun èn pattern. Dvs en kan ikke ha ett oppsett med sub og et uten sub.

Gamle NAD'en min har 5 pattern.

Men to pattern som Yamaha da har er egentlig nok for de fleste tror jeg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et tydelig og oppklarende svar! Dette med å kunne lagre forskjellige pattern er noe som ikke eksisterer på Pioneer LX52 hvertfall. En kan ha mange minneposisjoner, men har kun èn pattern. Dvs en kan ikke ha ett oppsett med sub og et uten sub.

Gamle NAD'en min har 5 pattern.

Men to pattern som Yamaha da har er egentlig nok for de fleste tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mye funksjonalitet som på 2067 er det likevel merkelig at det begrenser seg til to pattern, særlig når det bare er snakk om litt minne. Hadde gjerne byttet tre hdmi innganger og de fleste av dsp modusene mot flere pattern... Uansett, to er bedre enn en og sikkert nok for de fleste, som du sier.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •