Lyd og bilde forsvinner i korte perioder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd og bilde forsvinner i korte perioder

Som tittelen sier faller både lyd og bilde ut i korte perioder, det er begynt å bli svært irriterende. Dette kan skje når jeg spiller eller ser film på ps3en, jeg har ikke opplevd det når jeg bruker andre kilder, men så bruker jeg det svært skjeldent.
    Dette begynte å skje når jeg gikk over fra en Sony Bravia 40W4000 til en Sony Bravia 46W5500. Begge skjermene er og var koblet til via HDMI fra receiveren (Denon 2808). Jeg har lagt merke til at en del ting på reveiveren blinker når det skjer, som om jeg bytter kilder. Jeg mistenker derfor at det er receiveren som gjør dette, men jeg vet ikke hvorfor..
    Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å fikse dette? Denne "blinkingen" i lyd og bilde skjer ikke periodisk, det skjer bare plutserlig. Noen ganger blinker det en gang og så er det ferdig, andre ganger blinker den flere ganger. Noe som har virker som en midlertidig løsning er å skru reveiveren av, vente litt, og skru den på igjen.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg ville prøvd var å bytte HDMI kabel.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Seppola
    Som tittelen sier faller både lyd og bilde ut i korte perioder, det er begynt å bli svært irriterende. Dette kan skje når jeg spiller eller ser film på ps3en, jeg har ikke opplevd det når jeg bruker andre kilder, men så bruker jeg det svært skjeldent.
    Dette begynte å skje når jeg gikk over fra en Sony Bravia 40W4000 til en Sony Bravia 46W5500. Begge skjermene er og var koblet til via HDMI fra receiveren (Denon 2808). Jeg har lagt merke til at en del ting på reveiveren blinker når det skjer, som om jeg bytter kilder. Jeg mistenker derfor at det er receiveren som gjør dette, men jeg vet ikke hvorfor..
    Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å fikse dette? Denne "blinkingen" i lyd og bilde skjer ikke periodisk, det skjer bare plutserlig. Noen ganger blinker det en gang og så er det ferdig, andre ganger blinker den flere ganger. Noe som har virker som en midlertidig løsning er å skru reveiveren av, vente litt, og skru den på igjen.

Under din hjemmekino:Bruker bare noen billige HDMI kabler....og du bruker vel regummierte dekk på bilen din, og tennissko hele vinteren....:-)))

Så prøv noen ordentlige HDMI kabler.....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel noen småting som ikke er helt bra med Denon reciver/e å kanskje Denon har nyere firmware om feks handshake er problem
    (også andre recivere kan selvsagt ha problem å var ikke ment som noe negativt direkte mot Denon recivere )

(handshake-----HDMI kommunikasjonen mellom spiller , reciver , tv)

Denon har gjort det umulig å kunne hjelpe andre fordi de beskytter stort sett all informasjon .......så derfor får du gå inn selv å finne ut om feks en firmware kan forbedre ditt problem...vil stå hva en nedlastning kan forbedre)
    DENON Download&Support

Høres sikkert dumt ut siden det har fungert for deg før med annen tv men som mk4 har nevnt prøv annen HDMI kabel

Er det HDMI kabel som er feil er det ikke noe som heter man må ha dyere kabler men enten fungerer de uten feil eller så feiler de så billig eller dyr blir det samme

Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt svar. Jeg skal prøve både firmware og nye HDMI kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •