AUX VS Optic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: AUX VS Optic

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AUX VS Optic

Hei, har koblet macbooken min via hdmi kabel til reveiveren min, DVI til HDMI adapter, som ikke støtter lyd, derfor må jeg bruke AUX utgangen min for å få til lyd + bilde, det jeg lurer på er om det er stor forskjell mellom AUX og den optiske inngange, og vist det er, finnes det adaptere fra optisk til AUX ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenminstemann
    Hei, har koblet macbooken min via hdmi kabel til reveiveren min, DVI til HDMI adapter, som ikke støtter lyd, derfor må jeg bruke AUX utgangen min for å få til lyd + bilde, det jeg lurer på er om det er stor forskjell mellom AUX og den optiske inngange, og vist det er, finnes det adaptere fra optisk til AUX ?
    Hei.

JA, det er stor forskjell på disse signalene. Jeg går ut i fra at det er en minijack utgang du må bruke fra Mac'en din.
    Det finnes nok ikke en direkte overgang. Du bør bruke en D/A converter, til å konvertere det optiske signalet ditt. Om du er smart kjøper du en DAC med upsampling.

Men har ikke receiveren din optisk inn?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel Aux INNgangen...
    Har du surroundreceiver har du optisk inn på denne. Da kjøper du en minijack-optisk (Toslink) kabel ved Clas Ohlsson, den koster ca.130,-. Da kobler du minijacken til Mac`ens hodetelefonutgang, og den andre enden av kablen inn i din optiske inngang på din receiver.
    Se i ditt MIDI oppsett på Mac`en for innstillinger ang. lyd ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •