Nytt hjemmekinoanlegg - trenger hjelp til receiver (AVR 260/TX-SR608/TX-NR708 el.l)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hjemmekinoanlegg - trenger hjelp til receiver (AVR 260/TX-SR608/TX-NR708 el.l)

Hei.

Jeg skal kjøpe inn nytt utstyr til ny leilighet, og trenger noen tips angående receiver.

Har per idag ingen PS3/Xbox eller slike ting, og har vel heller ingen planer om slike maskiner. Skal primært brukes til å se på TV, film (Blu-Ray/DVD) og høre på "vanlig" musikk.

Egne preferanser
    Jeg er på ingen måte hifi-entusiast på det nivået jeg ser mange er på her. Idag har jeg en 7 år gammel Kenwood receiver som driver et par "Kit 12 GX" ifra Ljudia. Tipper jeg bannet høyt nok der, men da skjønner dere litt hvordan ståa er.
    Jeg er glad i tekniske ting, men gidder ikke betale for ting jeg aldri kommer til å bruke.
    3D er ikke interessant. Har forstått det slik at det likevel er greit å få en reciever med HDMI 1.4

Hva skal spilles?
    Musikkmessig har jeg variert smak, men det går mye i 80talls puddelrock/ballader, moderne hip-hop/RnB og noe heavy. Standard masseprodusert klubbmusikk går det også endel av.

Angående film, er jeg glad i filmer med mye action - så litt trykk er greit å ha, men vil også at filmer med mye dialog ikke skal bli "sausete" i lyden.

Plassering
    Stuen i leiligheten er på ingen måte optimal. Den er relativt liten, og har en del ekstra kriker og kroker. Bakhøyttalerne kommer til å sitte rett ovenfor sofaen som står intill en vegg. Det er to andre leiligheter i samme hus, men det er greit isolert. Skal heller ikke vekke naboene, så trenger ikke ekstrem buldrende bass, men vil gjerne ha en som er balansert til resten av lyden. Da også på lavere volum.

Kilder
    Det kommer til å bli brukt vanlig HD dekoder fra Viasat/CD til TV, og så vil jeg sette opp ASUS boksen med XBMC/Boxee eller liknende. Denne boksen skal streame film/musikk/bilder osv fra nettverksdisker og internett. Per idag er filmene jeg har på nettverksdiskene i dårlig kvalitet, men jeg ser for meg at med denne TV'en og dette utstyret at jeg må begynne å kjøpe filmer i bedre kvalitet.
    Vil også sette inn et Blu-Ray drev i denne for avspilling av Blu-Ray filmer.

Senere oppgradering
    Den ene tingen for min del som taler imot SR608 er vel at den ikke har pre-out på front, og således ikke senere kan parres med eventuell effektforsterker her.
    Jeg kommer ikke til å kjøpe noe større høyttalere eller liknende med det første (si 3 år), så vil dette være et punkt å vektlegge i det hele tatt?
    Jeg tenker vel slik at når jeg blir lei dette, så kommer jeg sikkert til å selge alt samlet, og kjøpe alt nytt uansett, da det helt sikkert har kommet nye standarder og nye "må-ha" ting innen det.

Høyttalere
    Jamo S606 HCS 6 (Komplett.no - Jamo S606 HCS 6 Surroundpakke)

Kandidatene:
    Legger ut hele handlelisten her, så det er lettere å se sammenhengen.

Harman Kardon AVR 260 - Komplett.no
    Onkyo TX-SR608 - Komplett.no
    Onkyo TX-NR708 - Komplett.no

Angående TV og høyttalere ser jeg helst at det blir som jeg har satt opp, det er receiverdelen jeg ønsker input på.

Jeg antar at alle disse tre alternativene vil klare å drive høyttalerne helt OK? Det skal ikke brukes eksterne effektforsterkere.

Ser helst at det blir handlet på komplett da jeg har gode rabatter der.

Når det kommer til tipsene om å høre på kombinasjonene for å finne ut hvem jeg "liker best", så vet jeg sånn ca hva slags lydbilde de forskjellige gir, og velger å legge det til grunn.
    Utover det har jeg basert meg på andres erfaringer, og stoler på dette.
    Er selvfølgelig klar over at det alle beste ville vært en skikkelig lydtest av alle, men som vi vet av mitt nåværede utstyr så har jeg ikke noe trent øre.

Er det noen som kan gi meg noen gode tilbakemeldinger på hvilken jeg burde velge og hvorfor? Eventuelt om det er noen andre jeg heller burde velge.
    Håper ikke dette ble for komplekst å sette seg inn i for andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en Onkyo TX-SR707 og er kjempefornøyd med denne! Jeg hører mye på hiphop og synes lydbildet onkyoen gir passer bra til denne type musikk! Jeg vil anbefale deg å gå for 708 ettersom den faktisk er på tilbud hos komplett nå!

Jeg har ikke hørt Harman/Kardon så der skal jeg ikke uttale meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset

Noen som vil anbefale H/K AVR 360?
    Ser den ikke har hdmi1.4, men kan softwareoppdateres til å kjøre passtrough 3d.
    Støtter ikke audio return channel da, men det trenger jeg vel strengt tatt ikke..

Tenkte å bestille imorgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman/kardon

AVR 360 er vel i en klasse over de andre du vurderer. Jeg ville valgt avr 360 hadde jeg vært deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman/kardon

AVR 360 er vel i en klasse over de andre du vurderer. Jeg ville valgt avr 360 hadde jeg vært deg.

AVforum.no - Chillout's hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker selv - sett at 260 drar dette høyttalersettet bra nok, trenger jeg virkelig en 360 da?
    Eneste fordelen vil være en ekstra HDMI inn, men tror ikke jeg kommer til å få bruk for den.

Ser for meg at jeg ikke kommer til å kjøpe nye høyttalere på lang tid uansett, så når tiden kommer for å skifte ut de til noe kraftigere, vil nok recieveren være moden for utskiftning uansett..

Er vel kun forsterkerdelen som er forskjell fra 260 til 360?
    260 har jo også full preout på alle kanaler i motsetning til 360 som bare har preout på sub...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det

er sant. AVR 260 holder i massevis til å drive dine høytalere. Gå for den du. Er faktisk salg på denne hos soundgarden nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •