Onkyo tx-nr5008 vs pioneer lx83 - Hvem velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo tx-nr5008 vs pioneer lx83 - Hvem velger jeg?

Står på randen til å kjøpe ny forsterker. Er det noen som har noen formening om hvilken av disse to som er best. Jeg så en test i nye hjemmekino av LX83 vs TX-NR3008 hvor pioneer vant, men strengt tatt er vel 5008 mere riktig å sammenlikne med. Mener at 5008 har en helt annen strømforyning og forsterkeri enn 3008 og er prismessig nærmere LX83.

Jeg skal bruke forsterkeren på Dali Helicon 300 MK1 og Dali C200 senter og noen små dali bakhøyttalere.

Håper noen kan gi sin mening!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fant du ut noe her?

Jeg skal også ha ny og det står melloom 5008 og lx83..
    Har du tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan no komme med mine betrakninger ang disse. Er selv i tenkeboksen som hvert år... sukk dyr hobby! Men har pr idag LX82. LX83 har fått bedre dacer og høydekanaler og RF fjernkontroll+ipod kontroll og blåtann som årets nyheter.

5008 har bla fått Audussey XT32 som uten å ha prøvd det selv ser ut til å fungere bedre enn Pioneer sin MCACC særlig på sub.

På renhet i lyden og ligende vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd nyeste Audssey men har hatt Audussey med ONkyo før og dette fungerte bra. Men det som irriterte meg er at en ikke kan justere EQ o.l. etter at Audussey er kjørt. Onkyoen har 9 kanaler, Pio har 7 maks i drift.

Når det gjelder ren effekt så ser det ut som Onkyo må se seg slått. Pioneern har fordelen av ICE som utvikler lite varme og bra med effekt.

Jeg har hatt mest Pioneer mest pga at rom korreksjonen er fult ut justerbar i ettertid og med PC! Håper bare at de får implentert sub kalibrering så ville dette vært nær perfekt i min verden.
    Jeg heller nok mest mot Pio LX83 som har fått mye skryt i tester i flere land.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si dette var tråden som gjelder også for meg . Jeg kjøpte i dag det siste lyd og bilde. Her er det testet LX 83 mot nettop onkyo5008.
    Jeg var fast bestemt på 83 jeg, men etter denne lesinga var jeg tilbake i tenke boksen.

Og etter all min lesing har jeg kommet til:

Pioneer har ice ja. men det er for det mer trøkk i onkyo.
    Pioneer sliter litt i følge testen med de høyeste tonene og takler ikke helheten når det virkelig står til i toppen.
    Men så har onkyo`en mye mer trøkk og bedre flyt i toppen, men har ikke den stikkende diskanten på toppen av skalen, slik som ice teknologien har vist og få. Da jeg tenker på hva jeg skal kjøpe av høytalere også , så er jo dette en virkelig vende nøkkel. Jeg har vurdet audio pro 5.1 settet som ble kåret nå til budsjett, men siden jeg har svs sub så trenger jeg jo ikke to subber til og endte med og se på neste høytaler i testen i lyd og bilde kavalkaden. nemmelig dali ikon6 , her kommer jo dette med ice teknologien inn og det at pioneeren skaper mye skarpe lydbilder som gjør at dalien også kan bli en litt dårlig sammen kobling med ice. Jeg tittet da over på en høytaler i samme pris klasse, nemmelig B&W 683 serien. Men disse er jo litt tyngre og drive samt bedre i toppen med ice teknologien.
    Men det eneste jeg har komme frem til nå er at at onkyoen ser ikke så bra ut som pioneer`en men den har bedre innmat, og det er vel det som teller.
    Men en ting og legge til er at gutta i lyd og bilde mente onkyoen var noe av det beste reciever produkt der ute. De er skremmende like. men Onkyoen har flere og bedre systemer og tilkoblinger og samt den er 9.2 og har sjans til og overleve litt lengre enn 7.1 med tanker på fremtidig \ kommende surrond oppsett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •