Forsterker til Infinity kappa 9.2i?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Infinity kappa 9.2i?

Sitter sikkert en del der ute med gode eller mindre gode erfaringer rundt dette.
    Det er jo godt kjent at Infinity 9.2i krever sitt og det er grunnen til at jeg starter denne tråden. Hva med f.eks vincent 995 vil disse klare jobben, eller en halo a21 fra Parasound?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står skrevet endel om nettopp disse høyttalerne. Prøv et søk så finner du flere tips til forsterkere. Bare regn med å måtte spa opp endel. De er nedi 1,2ohm i bassen og da drar det enormt med strøm.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset og kikker litt på høytaler forumet

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk bare på Kappa her og der kommer en del tråde. For meg ser det det ut til en del av disse høyttalere blir solgt fordi ingen finder, eller har råd til en forsterker der kan drive de.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/2...appa-9-2i.html

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser slik ut Niels, men etter Dag Johnsens råd og meninger om 95% utbytte av en slik høytaler vil jeg prøve Vincent 991. Legger ut mine erfaringer etter en ukes drift

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass Labs x 350i,vannvitig bra,ellers vil jeg nevne manges problem med polydomen som svir seg i disse(9,2i) (diskant og forøvrig,som dalens enkelt hjelper deg med ny :-) bytt til uorginale,speakerexx,polydome element laget for 9,2i di låter,og tåler mye,mye mer :-) ser bedre ut og da di er svarte :-) så kan det nevnes at hadde vincent 995 på di,for svak,krystalklar lyd men ikke nok trøkk.halo a21 bådde en og 2stk som ikke ga vesentlig utslag på p3 fremtrinn,bedre kontroll på bass og mer "rocka"lyd,likte di men et inbytte til passen kunne jeg ikke la gå forbi,og uten anger det beste trykket og lyden fra den :-) prøvde og med vincents monoblokker som jeg senere vet kom i ditt eie,di eneste som var i nærheten av Passen,og det er jo kult med tanke på prisen,,,,,,

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutte79
    Pass Labs x 350i,vannvitig bra,ellers vil jeg nevne manges problem med polydomen som svir seg i disse(9,2i) (diskant og forøvrig,som dalens enkelt hjelper deg med ny :-) bytt til uorginale,speakerexx,polydome element laget for 9,2i di låter,og tåler mye,mye mer :-) ser bedre ut og da di er svarte :-) så kan det nevnes at hadde vincent 995 på di,for svak,krystalklar lyd men ikke nok trøkk.halo a21 bådde en og 2stk som ikke ga vesentlig utslag på p3 fremtrinn,bedre kontroll på bass og mer "rocka"lyd,likte di men et inbytte til passen kunne jeg ikke la gå forbi,og uten anger det beste trykket og lyden fra den :-) prøvde og med vincents monoblokker som jeg senere vet kom i ditt eie,di eneste som var i nærheten av Passen,og det er jo kult med tanke på prisen,,,,,,
    He he har testet ut ett hav av forsterkere på 9.2i nå. Selv Vincent 991 blokkene klipper om man gir på nok. Di er meget gode musikalsk sett om man ikke har behov for å spille til taket løfter seg. Aragon 4004 MKII er det rimligste jeg har prøvd som ikke klipper, men mangler litt musikalsk sett om man vil makse ut potensialet i 9.2. Pass 350 er helt klart en meget god match som gir alt man trenger

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Lurer på om noen vet om denne forsterker (Musical Fidelity Tri-Vista 300 Integrated Amplifiers Reviews ) er kraftig nok til å drive Kappa 9.2 i ? Den er klasse A i Stereophile, og er en av ikke så veldig mange såkalte " superintegrerte".

Bildet viser kun hoveddelen, den kommer også med en ekstern strømforsyning. Min er også oppgradert, og er på rundt 370 w, samt en del mer strømreserver. Hadde nå disse på Magnepan 3.6 uten problemer..kan den sparke noe liv i Kappaene mon tro? Setter pris på alle råd

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Hei. Lurer på om noen vet om denne forsterker (Musical Fidelity Tri-Vista 300 Integrated Amplifiers Reviews ) er kraftig nok til å drive Kappa 9.2 i ? Den er klasse A i Stereophile, og er en av ikke så veldig mange såkalte " superintegrerte".

Bildet viser kun hoveddelen, den kommer også med en ekstern strømforsyning. Min er også oppgradert, og er på rundt 370 w, samt en del mer strømreserver. Hadde nå disse på Magnepan 3.6 uten problemer..kan den sparke noe liv i Kappaene mon tro? Setter pris på alle råd
    Liv blir det ,men langt fra nok :-) og vil du ta vare på forsterkeren din kan det å være greit spare den for laster ned i 1,2 ohm ca...

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ohm

Sitat Opprinnelig postet av knutte79
    Liv blir det ,men langt fra nok :-) og vil du ta vare på forsterkeren din kan det å være greit spare den for laster ned i 1,2 ohm ca...

1,2 ohm er vel kun hvis den står i extended mode?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    1,2 ohm er vel kun hvis den står i extended mode?
    Jo, men det er jo da den låter bra :wink:

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

:-d

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! mann spiller da det høytaleren er gode for i freq.så extendet ja ! :-) sparer jo litt strøm om du slår di ned ved bruk av sub til fim etc da!hehe men det jeg generlet vil si for di og oss som enda har og liker 9,2 i,og for al ldel Infinty,dette er en så mye omtalte og utprøvde høytaler at å leite etter gode og passende forsterkere utover det som alt er bekreftet bra syntes jeg er en stor vits og hive seg på en gammel bølge,et tastetrykk så kan du la oss si velge mellom di 5 beste og mest anbefalte forsterkeren,som seff er å få tak i din prisklasse,finns fra 20-100.000 kr klassen!

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg den forsterker jeg har, og er den det eventuelt blir. Jeg har først nylig kommet inn i Infinity verdenen, og den liker jeg veldig godt, så for meg var det naturlig å blåse liv i denne gamle tråden og spørre om eventuelt andre hadde prøvd den sammen med TriVista..rart hvis ikke en forsterker som ny kostet rundt 70k ikke skulle klare å drive dem skikkelig? jaja, det er vel ikke annet å gjøre enn å prøve..den driver da R90 og har drevet ML Summit X og Spire med stålkontroll, og de har til tider laster under 1,5..men men, er vel bare å prøve tenker jeg..Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •