Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 223
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden

Nå er Pioneer LX-73 testet i Lyd & Bilde med topp resultat.
    Tenkte dette kunne være tråden for diskusjon rundt disse flotte receiverene.

Pioneer SC-LX73 - Lyd og Bilde

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det gåes til innkjøp av nye høyttalere og receiver.

Skal ha B&W 683 som fronter, å med tanke på at disse er tungdrevne trengs det en kraftig receiver/forsterker som kan drive disse.

og siden differansen er 1200kr på LX73 og LX83 føles det ut som 83 er det riktige valget her.

Men klarer denne å dra 4 x 683 ? eller burde det kjøpes inn noen monoblokker?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Nå skal det gåes til innkjøp av nye høyttalere og receiver.

Skal ha B&W 683 som fronter, å med tanke på at disse er tungdrevne trengs det en kraftig receiver/forsterker som kan drive disse.

og siden differansen er 1200kr på LX73 og LX83 føles det ut som 83 er det riktige valget her.

Men klarer denne å dra 4 x 683 ? eller burde det kjøpes inn noen monoblokker?

Det er dønn samme forsterker på LX73 og LX83 så de gir like mye i ren effekt! Har hatt LX71 og nå LX82 eneste forskjellen jeg merket er at LX82 hadde litt høyere gain ca 2db. Lydkvaliteten var dønn lik i mine ører.... selv om testene sa noe helt annet-men har ikke gulløre!

Begge vil nok klare å drive 4X683 helt greit! Mine LX71/82 har dradd 4XOMD28 som dipper under 4ohm og 83dB/1m/1Watt greit nok men fikk mere overskudd på peak under film med ekstra effekt på fronter og senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg driver og lurer på den lx72.driver og googler og leser om den.det jeg lurer på er om det er riktig at den gir 7x180w.altså om det er 180w i hver kanal alle drevet samtidig og ikke bare i en.eneste jeg klarer og finne er Output: 7 x 180 Watt
    Effekt per kanal: 180 Watt

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    jeg driver og lurer på den lx72.driver og googler og leser om den.det jeg lurer på er om det er riktig at den gir 7x180w.altså om det er 180w i hver kanal alle drevet samtidig og ikke bare i en.eneste jeg klarer og finne er Output: 7 x 180 Watt
    Effekt per kanal: 180 Watt
    Her er en test av forgjengeren - den amerikanske varianten!
    Pioneer Elite SC-07 A/V receiver | Sound and Vision Magazine
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan denne er i forhold til en Yamaha 2067? Er det kun høyere effekt som skiller disse? eller er det et bedre lydbilde?
    mvh TE

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det kommet måling av SC-37 som er USA utgaven av LX83.
    Under ser en samme måling av Onkyo 5008 som heller ikke er bortevekk når det gjelder effekt-men må se seg slått.
    Yamaha pleier som regel å ligger under Onkyo med alle kanaler i drift.

The SC-37 measures at:

5 channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 135.7 watts
    1% distortion at 171.9 watts

7 channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 125.4 watts
    1% distortion at 164.7 watts

While the Onkyo TX-NR5008 measures at:

0.1% distortion at 79.1 watts.
    1% distortion at 95.5 watts.

0.1% distortion at 78.7 watts.
    1% distortion at 94.6 watts.

Recivern får mye skryt i div tester hvor særlig klarheten og detaljer i lydbildet blir trukket fram. Pioneer er pr dags dato den eneste jeg vet som som har Full Phase kontroll på alle høytalere i autokalibrering som standard-sub?? noe som gir meget god "klarhet" i lyden. Kjenner ikke hvordan XT32 er her-men har fått inntrykk av dette er et bedre system på sub kalibrering hvor Pioneer systemet har en svakhet da det kutter under 63HZ iflg spec.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vtuner

Hei

Har LX83, og har problemer med å registrere meg på Pioneer sin Vtuner, noen andre som har hatt problemer med dette?

http://pioneer.vtuner.com/setupapp/p...Err=sp1&sAuth=

Når jeg forsøker å registrere meg, ved hjelp av Access koden jeg får via reciveren. Så får jeg en melding som soer at det er feil kode eller at koden ikke finnes..

Noen erfaringer rundt dette ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Nå har det kommet måling av SC-37 som er USA utgaven av LX83.
    Under ser en samme måling av Onkyo 5008 som heller ikke er bortevekk når det gjelder effekt-men må se seg slått.
    Yamaha pleier som regel å ligger under Onkyo med alle kanaler i drift.

The SC-37 measures at:

0.1% distortion at 135.7 watts
    1% distortion at 171.9 watts

0.1% distortion at 125.4 watts
    1% distortion at 164.7 watts

While the Onkyo TX-NR5008 measures at:

0.1% distortion at 79.1 watts.
    1% distortion at 95.5 watts.

0.1% distortion at 78.7 watts.
    1% distortion at 94.6 watts.

Recivern får mye skryt i div tester hvor særlig klarheten og detaljer i lydbildet blir trukket fram. Pioneer er pr dags dato den eneste jeg vet som som har Full Phase kontroll på alle høytalere i autokalibrering som standard-sub?? noe som gir meget god "klarhet" i lyden. Kjenner ikke hvordan XT32 er her-men har fått inntrykk av dette er et bedre system på sub kalibrering hvor Pioneer systemet har en svakhet da det kutter under 63HZ iflg spec.
    Gode målinger dette ja:-D

Er ellers enig i at autokalibreringen er meget bra,bortsett fra det du nevner ang. at den ikke kan justere noe under 63 HZ!
    Greit nok at Equlizereren ikke går lenger ned,men det hadde vert veldig fordelaktig at den PEQ'en hadde kunne justeres på lenger ned i frekvens - både når det gjelder fronter og sub,men særlig for sub!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere bør man ha i et 5.1 system hvis jeg går for Pioneer SC LX-73? Det blir nok noe pop/rock på stereo i tillegg til film/fotball med surround..
    Nå er det slik at jeg har en KURO 5090, så den fortjener vel en LX 73 Har ikke peiling her, så jeg ber omm assistanse..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avinor
    Hvilke høytalere bør man ha i et 5.1 system hvis jeg går for Pioneer SC LX-73? Det blir nok noe pop/rock på stereo i tillegg til film/fotball med surround..
    Nå er det slik at jeg har en KURO 5090, så den fortjener vel en LX 73 Har ikke peiling her, så jeg ber omm assistanse..
    Hva er budsjettet ditt? Lyd preferanser? Vil anbelfale deg å ta med musikk på USBH/CD og lytte til forskjellige høytalere så finner du fort ut hva DU liker. Pioneer har også høytalere som spiller meget bra hvis du vil gjøre alt stil rent. Særlig de større modellen hos PIO spiller overbevisende!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hva er budsjettet ditt? Lyd preferanser? Vil anbelfale deg å ta med musikk på USBH/CD og lytte til forskjellige høytalere så finner du fort ut hva DU liker. Pioneer har også høytalere som spiller meget bra hvis du vil gjøre alt stil rent. Særlig de større modellen hos PIO spiller overbevisende!

Budsjett? Tja, det ble vel sprengt med en gang jeg falt for SC LX73 Har man sagt A får man si B. Det vil si at jeg må ha noe i stil med resten , men gjerne for 10 000,- eller mindre. Men ikke heng dere opp i denne summen.. Lydpreferanser? Usikker på hva jeg skal svare her? Bass er bra:?: Det må jo være to gulvhøytalere i front, og en sub med trøkk i til PS3. Bak kan det vel være både gulv/vegg. Stua er 4m fra tv til vegg bak tv-sofa, ellers er stua 6m bredt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har utstyret kommet i hus(LX73 og LX54) , jeg bare lurer på om det er noen her inne som vet hvorfor jeg ikke får PQLS til å fungere mellom spilleren og reciveren? Er ikke PQLS støttet mellom disse enhetene?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også et lite spørsmål:

Er det mulig å se lydinformasjon hos aktiv inngang noen sted?

som format, samplingsfrekvens, bitrate, antall kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RaexoN
    Endelig har utstyret kommet i hus(LX73 og LX54) , jeg bare lurer på om det er noen her inne som vet hvorfor jeg ikke får PQLS til å fungere mellom spilleren og reciveren? Er ikke PQLS støttet mellom disse enhetene?
    Hei Eneste gangene æ ser at PQLS blir aktivert er på CD avspillinger Mene det er det PQLS er laget før. Du må aktivere den på begge enhetene, på BDP-54 så må du gå innimenyen(huske ikkje helt i farta kor). Mene det va inne i audio settings. Mens du aktiver den på forterkeren med en knapp på Reciver fjernkontrollen, Selv har satt disse til auto.
    Håpe dette va litt til hjælp vaffal.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en LX73 inne for test. Den ser vannvittig fin ut, var nok litt utseende som apelerte mest til meg . Dog, fjernkontrollen og menyene på den syns jeg de fleste andre leverer bedre .

Men men, blir spennende å teste fremover!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg har nå en LX73 inne for test. Den ser vannvittig fin ut, var nok litt utseende som apelerte mest til meg . Dog, fjernkontrollen og menyene på den syns jeg de fleste andre leverer bedre .

Men men, blir spennende å teste fremover!
    Blir spennende å høre dine tilbakemeldinger:-D
    Synes da menyene til Pio er ok jeg,men det er vel også like mye en vanesak!
    Et lite tips når det gjelder Pio,er at hvis kilden din for musikk er koblet via hdmi,så blir den helt stille når du går inn i menyen!
    Har du derimot koblet via optisk/coax el analogt,så kan man hvertfall gjøre en del justeringer i menyen uten at lyden forsvinner!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Blir spennende å høre dine tilbakemeldinger:-D
    Synes da menyene til Pio er ok jeg,men det er vel også like mye en vanesak!
    Et lite tips når det gjelder Pio,er at hvis kilden din for musikk er koblet via hdmi,så blir den helt stille når du går inn i menyen!
    Har du derimot koblet via optisk/coax el analogt,så kan man hvertfall gjøre en del justeringer i menyen uten at lyden forsvinner!
    OK. jaja.. vi får se da . Normalt sett er jeg innom menyene i startfasen, så etter det er jeg ikke innom dem.. Spennende produkt er det iallefall. Om den ikke blir "godtatt" (enn så lenge) så blir neste inn en Denon AVR3311. Mye mulig jeg kjøper Pio igjen da... :P.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å finne ut hva som er gale, får ikke PQLS lampene til å lyse i oppsettet mitt.Setter i en lyd cd og den starter å spille av men ikke noe lys i PQLS lampene:neutral: Audio Output fra spiller er PCM og Controller er On på LX-73. Noen forslag til hva som er gale?

Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hei Eneste gangene æ ser at PQLS blir aktivert er på CD avspillinger Mene det er det PQLS er laget før. Du må aktivere den på begge enhetene, på BDP-54 så må du gå innimenyen(huske ikkje helt i farta kor). Mene det va inne i audio settings. Mens du aktiver den på forterkeren med en knapp på Reciver fjernkontrollen, Selv har satt disse til auto.
    Håpe dette va litt til hjælp vaffal.

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •