Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 223
    Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Det er kun LX83 som har mulighet for Full Band Phase ja. Om du kjøper LX73 og ikke har hørt/testet LX83 vil du ikke merke det i praksis he he...
    Hjemme hos meg merker jeg at lydbildet blir enda litt mer "ryddigere" med Full Band Phase på kontra Phase Control som er på LX73. Men det er vansklig og vurdere om dette kan forsvare et sprang på x-antall 1000 lapper.
    For min egen del satt jeg en grense på 3000,-, , hvis du må ut med mer enn 3000.kr ekstra for LX83 kontra LX73 ville jeg nok vurdert LX73, er uansett en knallreceiver til meget gode priser om dagen.
    3 lapper er vel akkurat forskjellen pr i dag...

Etter hva jeg har lest så vil jeg få bedre RK enn på min LX60 uansett om jeg velger 73 eller 83.

Men om jeg vil merke forskjell er en annen sak.

Det samme gjelder forsåvidt DACen også.
    Har nå en Beresford 7510. Hvis DACen i LX83 gjør en like god jobb, dvs at JEG ikke hører forskjell, så kan jeg kvitte meg med den og redusere prisforskjellen noe.

Ikke lett dette

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sjøsprøyt]3 lapper er vel akkurat forskjellen pr i dag...

Etter hva jeg har lest så vil jeg få bedre RK enn på min LX60 uansett om jeg velger 73 eller 83.

Men om jeg vil merke forskjell er en annen sak.

Det samme gjelder forsåvidt DACen også.
    Har nå en Beresford 7510. Hvis DACen i LX83 gjør en like god jobb, dvs at JEG ikke hører forskjell, så kan jeg kvitte meg med den og redusere prisforskjellen noe.

Ikke lett dette [/QUOTE
    Du kan nok vere rimelig sikker på at Dac'en i LX 83 gjør en like bra jobb som Beresford'en!
    Har en 7510 selv,og den står på rommet til gutt-ungen,etter å ha vert prøvd opp mot LX82 og tapt:grin:

Skal du benytte deg av romkorreksjonen,så er en ekstern Dac uansett helt bortkastet,da du får flere a/d - d/a konverteringer!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Skal du benytte deg av romkorreksjonen,så er en ekstern Dac uansett helt bortkastet,da du får flere a/d - d/a konverteringer!
    Et meget godt poeng som det ser ut som om veldig mange glemmer.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo at enkelte butikker begynner å selge ut sine demomodeller av lx83 til like i overkant av 10.000. Ville det være mere "bang for bucks" å velge lx83 som demobrukt istedenfor lx73 ny, når prisen ellers er lik?

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentlig fisket etter svar som gjør at jeg kan gå for den billigste av disse, men de fleste svarene gjør vel at jeg heller mot LX83.

Mitt siste håp er at jeg må kjøpe et dyrt adapter for å bruke den med Harmony One

Noen som har svar på dette?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Har vel egentlig fisket etter svar som gjør at jeg kan gå for den billigste av disse, men de fleste svarene gjør vel at jeg heller mot LX83.

Mitt siste håp er at jeg må kjøpe et dyrt adapter for å bruke den med Harmony One

Noen som har svar på dette?
    Hei

Overså dette tidligere, du kan selvfølgelig bruke Harmony One kontrollen til/med Pioneer receiveren. Bruker denne selv, har lagt inn de mest brukte funksjonene samt aktiviteter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun stereo, mulig med romkorreksjon?

Hei, vurderer sterkt innkjøp av en av disse nå da prisen er blitt veldig hyggelig.
    Vil man kunne kjøre romkorreksjon hvis de brukes i kun 2.0 oppsett?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Hei, vurderer sterkt innkjøp av en av disse nå da prisen er blitt veldig hyggelig.
    Vil man kunne kjøre romkorreksjon hvis de brukes i kun 2.0 oppsett?
    Det kan du:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet PS3 via HDMI1, HTPC via HDMI2 og Get HD PVR via HDMI3 til Pioneer LX-73, deretter HDMI out til TV.

Hvordan kan jeg få bilde fra én HDMI kilde og lyd fra en annen samtidig? Feks hvis jeg ønsker å spille på PS3 og høre på musikk fra HTPC?

Et annet spørsmål, hvordan får jeg bilde på TV når receiveren er slått av? Går HDMI signalene kun gjennom når den er slått på?

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nemis79
    Jeg har koblet PS3 via HDMI1, HTPC via HDMI2 og Get HD PVR via HDMI3 til Pioneer LX-73, deretter HDMI out til TV.

Hvordan kan jeg få bilde fra én HDMI kilde og lyd fra en annen samtidig? Feks hvis jeg ønsker å spille på PS3 og høre på musikk fra HTPC?

Et annet spørsmål, hvordan får jeg bilde på TV når receiveren er slått av? Går HDMI signalene kun gjennom når den er slått på?
    Tror ikke du kan få lyd eller bildet fra 2 hdmi inputer på likt.. (f.eks: bildet fra en hdmi input og lyd fra en annen)

Ganske sikker på man kan kjøre di gjennom når den er av, uten at jeg har prøvd det selv..
    Står sikkert noe i manualen om det..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette går nok ikke nei!
    Men har du ikke en optisk eller coax utgang på HTPC'en som du kan koble til i tillegg da?
    Da kan du få lyd fra den,og bilde fra en Hdmi kilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har optisk utgang på PCen, så jeg får skaffe meg en kabel. Når jeg har koblet den opp, vil det da komme lyd fra PCen uavhengig av hvilken HDMI kanal jeg har aktiv, eller må jeg gjøre noe spesielt?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har optisk utgang på PCen, så jeg får skaffe meg en kabel. Når jeg har koblet den opp, vil det da komme lyd fra PCen uavhengig av hvilken HDMI kanal jeg har aktiv, eller må jeg gjøre noe spesielt?
    Du må først sette "hdmi-kontroll" til "off"!

Så velger du deg en inngang - f.eks DVR!
    Så tilegner du den aktuelle hdmi inngangen,og den optiske til nettopp DVR inngangen!

Når du da bruker DVR inngangen,så kan du bruke "signal select" knappen til å velge lydinngang - flere trykk på denne lar deg velge mellom hdmi,digital el analog,og dermed har du muligheten til å velge hva du vil høre på ved siden av "hdmi bildet"!

Håper det var ok forklart!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg veldig sent påmeldt i denne tråden da lx83/73 er i ferd med å bli erstattet med nye modeller.
    Kommer fra en Sony 5200es som var meget bra, men dette er bedre
    Kjørt full mcacc og satt høyttalerne til Bi-amp( ikke i den rekkefølgen.. )
    Dette blir bra.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg veldig sent påmeldt i denne tråden da lx83/73 er i ferd med å bli erstattet med nye modeller.
    Kommer fra en Sony 5200es som var meget bra, men dette er bedre
    Kjørt full mcacc og satt høyttalerne til Bi-amp( ikke i den rekkefølgen.. )
    Dette blir bra.
    Gratulerer:-D
    Så du er fornøyd altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig
    Og nå begynner straks F1, som vi ser via BBC på Htpc'en.

Noen forslag til settings for å få det beste ut av htpc'en som brukes til bl.a. Spotify og er kablet opp mot receiveren med HDMI ? (Tenker nå musikk)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter du i sweetspot og skal kose deg med musikk, så pleier Pure Direct å gi best resultat, da blir det kun lyd i frontene, ikke sub osv. Men bildet pleier også å forsvinne. Source Direct har med bildet. Men litt mer defus lyd etter hva jeg har opplevd på mine forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en ting jeg igjen som jeg vet jeg lurer på.

Hvordan få sub'en til å spille med når jeg bruker spotify ut fra pc'en via hdmi til receiveren?
    Lydstrømmen står som PCM.

På gamle receiveren min kunne jeg sette subben ned til 40hz på crossover, og den spilte med.

Bassen er egentlig bra nok, men når jeg hører på litt hiphop/rap vil jeg gjerne ha enn¨å litt mere bass.

Frontene står som Large (biampet), er det problemet?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en ting jeg igjen som jeg vet jeg lurer på.

Hvordan få sub'en til å spille med når jeg bruker spotify ut fra pc'en via hdmi til receiveren?
    Lydstrømmen står som PCM.

På gamle receiveren min kunne jeg sette subben ned til 40hz på crossover, og den spilte med.

Bassen er egentlig bra nok, men når jeg hører på litt hiphop/rap vil jeg gjerne ha enn¨å litt mere bass.

Frontene står som Large (biampet), er det problemet?
    Hvis du skal ha med sub i stereo,og fronter står som "large",så må du sette sub til "plus" i speaker-setup!
    Laveste x-over er dog 50hz på Pio!
    Men hvis du spiller i pure direct,så faller sub bort uansett!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Sitter du i sweetspot og skal kose deg med musikk, så pleier Pure Direct å gi best resultat, da blir det kun lyd i frontene, ikke sub osv. Men bildet pleier også å forsvinne. Source Direct har med bildet. Men litt mer defus lyd etter hva jeg har opplevd på mine forsterkere.

Det kommer helt an på rommet det.

Hos meg låter RK klart best. Pure direct låter flatt til sammenligning.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •