Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har kjøpt meg en LX-83 og har planer om å koble til en effektforsterker på frontene, lurte derfor i den forbindelse på om noen har erfaringer og anbefalinger på hvilke forsterkere som er en god match?

Har kiket litt på parasound 2250, kan den være kurrant?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seaholt
    Har kjøpt meg en LX-83 og har planer om å koble til en effektforsterker på frontene, lurte derfor i den forbindelse på om noen har erfaringer og anbefalinger på hvilke forsterkere som er en god match?

Parasound er bra, men tror du får mer for penga om du handler Adcom ifra Lsound.no !!

Eventuelt: Rotel RB-1572 2x250W Class D Effektforsterker - L-Sound AS
    Som har samme teknologi som LX83 har .

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det til RF 83 du skal bruke den?

Har du prøvd å bi-ampe Høyttalerne dine?

Hvis ikke,så prøv det først - det er ekstremt billlig:lol:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er det til RF 83 du skal bruke den?

Har du prøvd å bi-ampe Høyttalerne dine?

Hvis ikke,så prøv det først - det er ekstremt billlig:lol:
    jepps, til RF 83.
    Har ikkje prøvd bi-amping enda nei, har planer om ett par RS 62 til så må vel nesten ha en effekt forsterker attåt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepps, til RF 83.
    Har ikkje prøvd bi-amping enda nei, har planer om ett par RS 62 til så må vel nesten ha en effekt forsterker attåt.
    Så du skal ha 7.1 ja?
    Da kan det vel vere på sin plass med et effekttrinn ja!
    Tror da en NC 2250 kan vere et godt alternativ ja:grin:
    Er jo kjent for å passe bra sammen med klipch!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om deler av LFE-signalet sendes til fronthøyttalerne hvis man har lav delefrekvens på SC-LX81?

Altså si man setter delefrekvensen på subben til 40hz, hva skjer da med resten av LFE-signalet, iom at det kan gå helt opp til 100hz? Mister man denne delen av signalet, eller blir det routet til frontene?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med fjernkontrollene til disse? Ser at 83 har RF, og at det er noe uklart angående 73. Blir man da låst til å bruke medfølgende fjernkontroll, eller kjører de både RF og IR.

Selv tenker jeg å bruke programmerbar IR-fjernkontroll. Fjernkontrollene til Pio har vel aldri vært direkte vakre på stuebordet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Er det noen som vet om deler av LFE-signalet sendes til fronthøyttalerne hvis man har lav delefrekvens på SC-LX81?

Altså si man setter delefrekvensen på subben til 40hz, hva skjer da med resten av LFE-signalet, iom at det kan gå helt opp til 100hz? Mister man denne delen av signalet, eller blir det routet til frontene?
    Dette har jeg også lurt litt på!
    Når det er sagt,så er vel 50hz det laveste man kan sette delingen på Pioneer!

Jeg har tenkt at den x-over man setter gjelder kun for den "vanlige" bassen som frontene egentlig skulle hatt,dersom dem sto til "large"!
    Men at subben tar seg av hele LFE sporet uansett så lenge man har sub tilkoblet!
    Men dette er jeg slett ikke sikker på,men jeg synes det virker sannsynlig,siden Pio ikke har noen flere innstillinger når det gjelder "LFE"!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg også lurt litt på!
    Når det er sagt,så er vel 50hz det laveste man kan sette delingen på Pioneer!

Jeg har tenkt at den x-over man setter gjelder kun for den "vanlige" bassen som frontene egentlig skulle hatt,dersom dem sto til "large"!
    Men at subben tar seg av hele LFE sporet uansett så lenge man har sub tilkoblet!
    Men dette er jeg slett ikke sikker på,men jeg synes det virker sannsynlig,siden Pio ikke har noen flere innstillinger når det gjelder "LFE"!
    Ja si det. Bare lurte litt. Jeg har kjørt alle automatiske justeringer i både Pioneer og Antimode på nytt nå (flyttet litt på høyttalerne), så derfor begynte jeg å lure litt på det iom at jeg eksperimenterte litt med delefrekvens.

Holder på med den manuelle justeringen nå, og i øyeblikket har jeg faktisk deling på 100hz. Fikk en veldig jevn kurve nå. Har dog justert inn endel mindre bass enn jeg pleier. Litt uvant. Må ha det sånn en liten stund og se hvordan det funker, og så eventuelt justere litt til. Legger sikkert ut graf i den bassresponstråden min etterhvert.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ja si det. Bare lurte litt. Jeg har kjørt alle automatiske justeringer i både Pioneer og Antimode på nytt nå (flyttet litt på høyttalerne), så derfor begynte jeg å lure litt på det iom at jeg eksperimenterte litt med delefrekvens.

Holder på med den manuelle justeringen nå, og i øyeblikket har jeg faktisk deling på 100hz. Fikk en veldig jevn kurve nå. Har dog justert inn endel mindre bass enn jeg pleier. Litt uvant. Må ha det sånn en liten stund og se hvordan det funker, og så eventuelt justere litt til. Legger sikkert ut graf i den bassresponstråden min etterhvert.
    Ja det hender man må ha seg en "tweake-økt" av og til:-D

Moro å se om man får til jevnest mulig kurve,men man kan fort bli "litt for opptatt" av frekvensresponen også:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hender man må ha seg en "tweake-økt" av og til:-D

Moro å se om man får til jevnest mulig kurve,men man kan fort bli "litt for opptatt" av frekvensresponen også:-D
    Absolutt, så nå har jeg tatt en pause bare for å lytte litt, så får jeg skru litt igjen om noen dager.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok har akkurat oppgradert fra LX71 til LX73. Finner ikke subwoofer plus setting under speaker instillinger lenger. Dette gjør jo bassen betraktelig dårligere.

Hvor har de gjemt subwoofer plus på lx73?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Ok har akkurat oppgradert fra LX71 til LX73. Finner ikke subwoofer plus setting under speaker instillinger lenger. Dette gjør jo bassen betraktelig dårligere.

Hvor har de gjemt subwoofer plus på lx73?
    Ligger vel på sub kanalen, gjør det hos meg, under speaker setup... der kan jeg velge sub plus saken...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ligger vel på sub kanalen, gjør det hos meg, under speaker setup... der kan jeg velge sub plus saken...

Takker og bukker. Var bare jeg som var rota litt. SW PLUS kom etter yes når alle stod til large

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et spørsmål til. Har en iphone 4 med spotify på. Når jeg kobler denne til usb inngangen klarer jeg ikke å få noe lyd via den medfølgende kabelen.

Kanskje det kun er mulig å få lyd via iPod appen og ikke via spotify?

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på å bytte ut min LX60 en stund nå, og de aktuelle kandidatene er vel LX73 og LX 83.

Hva er forskjellen på disse to?

Er det forskjell på RK på LX73 og LX83?

Ser at det er RF fjernkontroll på LX83. Må jeg da kjøpe noe adapter for å bruke Harmony One?

Har tidligere gått for AX2 og LX60 på grunn av at jeg følte at jeg fikk mer igjen for pengene, og at jeg ikke hadde bruk for de ekstra funksjonene storebrødrene hadde.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Har tenkt på å bytte ut min LX60 en stund nå, og de aktuelle kandidatene er vel LX73 og LX 83.

Hva er forskjellen på disse to?

Er det forskjell på RK på LX73 og LX83?

Ser at det er RF fjernkontroll på LX83. Må jeg da kjøpe noe adapter for å bruke Harmony One?

Har tidligere gått for AX2 og LX60 på grunn av at jeg følte at jeg fikk mer igjen for pengene, og at jeg ikke hadde bruk for de ekstra funksjonene storebrødrene hadde.
    Viktigste forskjellen er vel nå at lx83 har bedre/flere dacer enn den ene 8 kanals burr brown dacen som står i lx73.

Pioner DAC:
    SC-LX90: WM8741×6
    SC-LX83:AK4480EF×4
    SC-LX73/53: PCM1691×1
    SC-LX81/71/82/72: WM8740×4
    VSA-LX70: DSD1791×4
    VSA-LX51: WM8728×4

Synd de sparer på DAC siden disse koster fra 2-3 dollar stykket.

Kjøpte lx73 selv. Er nokså fornøyd. Om det går ann å høre dac fiorskjellen vet jeg ikke.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med RK?
    Mener å ha lest at det kun er LX83 som har fullband phase control. Er dette noe jeg vil merke i praksis?

Og kan jeg bruke Harmony One på LX83?

Har lastet ned bruksanvisningen i dag, så jeg får se gjennom denne i løpet av helgen.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på dette jeg også. Har egentlig bestemt meg for LX73, men er LX83 veldig mye bedre må jeg jo kanskje revurdere litt.

Skal brukes primært til spill(men også noe film og musikk) sammen med B&W frontrekke.

Hva vil folket her anbefale? Noen som har testet disse head2head? Er jo endel forskjell i pris også.

Geir Arne

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Hva med RK?
    Mener å ha lest at det kun er LX83 som har fullband phase control. Er dette noe jeg vil merke i praksis?

Og kan jeg bruke Harmony One på LX83?

Har lastet ned bruksanvisningen i dag, så jeg får se gjennom denne i løpet av helgen.
    Hei

Det er kun LX83 som har mulighet for Full Band Phase ja. Om du kjøper LX73 og ikke har hørt/testet LX83 vil du ikke merke det i praksis he he...
    Hjemme hos meg merker jeg at lydbildet blir enda litt mer "ryddigere" med Full Band Phase på kontra Phase Control som er på LX73. Men det er vansklig og vurdere om dette kan forsvare et sprang på x-antall 1000 lapper.
    For min egen del satt jeg en grense på 3000,-, , hvis du må ut med mer enn 3000.kr ekstra for LX83 kontra LX73 ville jeg nok vurdert LX73, er uansett en knallreceiver til meget gode priser om dagen.

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •