Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anyone?????

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Skal prøve og forklare det lille problemet mitt enkelt, Først så kopierte æ MCAA fra memory1->2 Når æ går på manual speaker setup før og sette alle høytallerne mine til small og x-over på 80hz på mem.1 så blir dette forandret på Memory 2 også der æ vill ha alle på Large og x-over på 50hz(Det e dette æ syns funka best til musikk og tv for min del) Vældig frustrende dette at æ ikkje klare og ha to individuelle Memorys noe æ trudde va meninga med det. Noen som har noen tips og komme med?
    Hei

Var ute etter noe slikt selv, men fikk det aldri til. Tror rett og slett det ikke går. Tror at Memory'ene kun lagrer EQ'ene og ikke Speaker Settings og X-over.
    Dette er veldig dumt, dette gikk fint med Denon, på Pioneer må du inn og forandre Speaker Settings manuelt. Håper dette er noe som blir forbedret med de neste modellene, samt OnScreenDisplay til MasterVolum.

For det du ønsker er at for eksempel memory1 brukes til film og memory2 til musikk. På film ønsker høyttalerne Small og x-over på 80, og ved musikk høyttalerne på Large og x-over på 60?, og at dette stilles automatisk ved skifte av Memory?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp akurat det æ ville med det, men men går det ikkje så går det ikkje. Men absolutt et forbedrings punkt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mye snakk om her om at du mann burde sette høytalerne til " large " men jeg finner rett og slett ikke denne innstillingen , noen som kan forklare meg hvor jeg justerer det ?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisbs
    Hører mye snakk om her om at du mann burde sette høytalerne til " large " men jeg finner rett og slett ikke denne innstillingen , noen som kan forklare meg hvor jeg justerer det ?
    Det er ikke så farlig, for det er feil. Du skal sette de til small (såfremt du har sub).
    --
    Thorbjørn

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det er ikke så farlig, for det er feil. Du skal sette de til small (såfremt du har sub).

Er det feil..
    Jeg kjører mine ht på large og jeg har sub..
    Verken small eller large er vel feil..

En av ulempen ved å kjøre på smal er vel at man ikke kan justere det nederste eq båndet manuet (63hz)
    Delingsfrekvensen har jo litt å si her.. Forstår jo at man ikke kan justere det båndet (63hz) om man deler på 80hz..
    Man ber jo trossalt reciver stoppe høytalere på 80hz..
    Men litt skuffa over at man fortsatt ikke kan justere båndet når man deler på 50hz..

Skal sies at jeg alltid har kjørt på smal inntil jeg fant ut dette..
    Nå kjører jeg large og deler på 80, og får justert alle eq bånd manuelt..

Ved å øket db på det nederste båndet (63hz) fikk jeg i hvertfall en del mer punch i mine cm9..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Er det feil..
    Jeg kjører mine ht på large og jeg har sub..
    Verken small eller large er vel feil..

En av ulempen ved å kjøre på smal er vel at man ikke kan justere det nederste eq båndet manuet (63hz)
    Delingsfrekvensen har jo litt å si her.. Forstår jo at man ikke kan justere det båndet (63hz) om man deler på 80hz..
    Man ber jo trossalt reciver stoppe høytalere på 80hz..
    Men litt skuffa over at man fortsatt ikke kan justere båndet når man deler på 50hz..

Skal sies at jeg alltid har kjørt på smal inntil jeg fant ut dette..
    Nå kjører jeg large og deler på 80, og får justert alle eq bånd manuelt..

Ved å øket db på det nederste båndet (63hz) fikk jeg i hvertfall en del mer punch i mine cm9..

Dette er vel direkte feil såvidt jeg vet. Jeg justerer på 63hz til tross for at jeg deler ved 80hz, fungerer fint det. Høyttaleren slutter ikke å spille ved 80hz når du setter delefilteret der. delefilteret er ikke en vegg. det demper 12dB/oktav eller noe slikt, så det er fortsatt masse signal ved 63hz.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel direkte feil såvidt jeg vet. Jeg justerer på 63hz til tross for at jeg deler ved 80hz, fungerer fint det. Høyttaleren slutter ikke å spille ved 80hz når du setter delefilteret der. delefilteret er ikke en vegg. det demper 12dB/oktav eller noe slikt, så det er fortsatt masse signal ved 63hz.
    Dette stemmer heller ikke helt - EQ båndet ved 63 hz "forsvinner",når man setter deling på 80 hz! Dette har vert sånn både på LX 51,og LX 82 som jeg har erfaring med!

"Standing Wave" kan derimot justeres ved 63 hz uavhengig av x-over!

Ang. om man bør ha fronter som small el large,kommer jo en god del an på både sub(er) og høyttalere,og ikke minst hvor heldig man er med plassering av disse etter min mening:grin:
    Men med en "ok" sub plassert i front,og gjerne kombinert med en Antimode eller lignende,så skal det i utgangspunktet vere klart en fordel å kjøre fronter som small:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette stemmer heller ikke helt - EQ båndet ved 63 hz "forsvinner",når man setter deling på 80 hz! Dette har vert sånn både på LX 51,og LX 82 som jeg har erfaring med!

"Standing Wave" kan derimot justeres ved 63 hz uavhengig av x-over!

Ang. om man bør ha fronter som small el large,kommer jo en god del an på både sub(er) og høyttalere,og ikke minst hvor heldig man er med plassering av disse etter min mening:grin:
    Men med en "ok" sub plassert i front,og gjerne kombinert med en Antimode eller lignende,så skal det i utgangspunktet vere klart en fordel å kjøre fronter som small:grin:
    Hm, vel så lenge man har det tilgjengelig via standing wave-innstillingen så ser jeg ikke helt problemet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, vel så lenge man har det tilgjengelig via standing wave-innstillingen så ser jeg ikke helt problemet.
    Det kan jo tenkes at noen har lyst til å øke 63 hz området to-tre db da - det blir vel noe vanskelig med standing wave controlen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at det ikke brått stopper på 80hz.. Men avrullingsfasen starter på 80hz i dette eksempelet, så derfra å ned får man jo bare mer og mer tap..

Ja 12 eller 24db/oktav..

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får uannsett ikke justert 63hz båndet på noen måte når jeg kjørere høytalere på smal..
    Så om du har en formening om hvordan jeg gjør det?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Er klar over at det ikke brått stopper på 80hz.. Men avrullingsfasen starter på 80hz i dette eksempelet, så derfra å ned får man jo bare mer og mer tap..

Ja 12 eller 24db/oktav..
    En annen og antageligvis bedre måte og øke 63 hz området på,ved HT som small,er og kjøre en 63 hz sinustone,og flytte avstand til sub i receiver (eller fase på sub) til du får høyere nivå ved nettopp denne frekvensen - hvis det er sånn og forstå at du har en dipp der!
    Da kan dette vere en måte å redusere denne noe på!

En skal ikke alltid stole blindt på avstanden MCACC setter til sub har jeg funnet ut:grin:

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen og antageligvis bedre måte og øke 63 hz området på,ved HT som small,er og kjøre en 63 hz sinustone,og flytte avstand til sub i receiver (eller fase på sub) til du får høyere nivå ved nettopp denne frekvensen - hvis det er sånn og forstå at du har en dipp der!
    Da kan dette vere en måte å redusere denne noe på!

En skal ikke alltid stole blindt på avstanden MCACC setter til sub har jeg funnet ut:grin:
    Ja det er også en måte å gjøre/forbedre det på..

Har funnet ut det samme du nevner angående mcacc

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyhet ! Pioneer SC-LX85 ! Vi gleder oss !

Hei

Poster denne her, kan se ut til at Pioneer snart kommer med en ny ICEpower receiver! Dette ser meget bra ut, jeg gleder meg ihvertfall !
    Nå med 9 forsterkertrinn, også er det jo lov å håpe på en enda bedre RK.
    Ser også ut som at Pioneer har fått OnScreenDisplay på plass.

Har fått lest litt mer, og det spekuleres i at Pioneer har gått bort fra B&O ICEpower til fordel for en annen Klasse D.
    Veldig spennende, får bare håpe at de forsatt har masse kraft og låter bra.

Pioneer 2011 | TV, home cinema and hi-fi reviews, news and videos - whathifi.com

2011 New Pioneer Elite Receivers - AVS Forum

http://twit.cachefly.net/video/htg/h...64x480_500.mp4

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standing wave kan bare redusere ja, ikke øke.

Vel, da er det mulig dette ikke går når man kjører small.

Angående feil avstand til sub vil jeg bare nevne at det kan være forsinkelse i forsterkeren til suben, så det MCACC oppgir som lengde godt kan være riktig selv om tallet ikke stemmer overrens med fysisk avstand til subben.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standing wave kan bare redusere ja, ikke øke.

Vel, da er det mulig dette ikke går når man kjører small.

Angående feil avstand til sub vil jeg bare nevne at det kan være forsinkelse i forsterkeren til suben, så det MCACC oppgir som lengde godt kan være riktig selv om tallet ikke stemmer overrens med fysisk avstand til subben.
    Ja selvagt - det er sjelden den fysisk riktige avstand til sub er den "riktige"!
    Men man kan i mange tilfeller få en flatere frekvensrespons,med å justere avstanden manuelt til man oppnår høyest mulig nivå,der det i utganspunket er lavest!
    Virker nesten som MCACC har bestemt seg på forhånd hvilken frekvens den sikter inn på å få 100% i fase,uavhengig av den faktiske frekvensresponsen man har i oppsettet (rommet)!

Har man en 10 db peak på f.eks 50 hz,og en tilsvarende dip ved 71 hz,så vil det jo vere mer gunstig å prøve å få sub og fronter i 100% fase ved 71 hz !
    Ved 50 hz har man jo da rikelig nivå uansett!

Dette har hvertfall jeg kommet frem til:lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja selvagt - det er sjelden den fysisk riktige avstand til sub er den "riktige"!
    Men man kan i mange tilfeller få en flatere frekvensrespons,med å justere avstanden manuelt til man oppnår høyest mulig nivå,der det i utganspunket er lavest!
    Virker nesten som MCACC har bestemt seg på forhånd hvilken frekvens den sikter inn på å få 100% i fase,uavhengig av den faktiske frekvensresponsen man har i oppsettet (rommet)!

Har man en 10 db peak på f.eks 50 hz,og en tilsvarende dip ved 71 hz,så vil det jo vere mer gunstig å prøve å få sub og fronter i 100% fase ved 71 hz !
    Ved 50 hz har man jo da rikelig nivå uansett!

Dette har hvertfall jeg kommet frem til:lol:
    Dette stemmer sikkert. Jeg synes ikke Pioneer sin MCACC håndterer subben tilfredsstillende, så jeg har Antimode i tillegg.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer sikkert. Jeg synes ikke Pioneer sin MCACC håndterer subben tilfredsstillende, så jeg har Antimode i tillegg.
    Dette er jeg helt enig med deg i,så jeg har også en Antimode:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0