Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 223
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Ingen fare, 73`en er levert tilbake, og er et uaktuelt valg mine Canton. Ble flatt og kjedelig, selv med mange forskjellige justeringer, og at den ikke kunne gå under 50hz, latterlig.
    Har samme amp selv, og er nok litt enig i det du sier. Litt flatt og kjedelig, men det er jo ICEpower signaturen da.

Jeg beholdt min siden den passer systemet mitt veldig godt, men det var nesten så den ble byttet i en Denon AVR3311 . Jeg er "stereomann", så egentlig ga jeg litt blanke i hva som stod for surround biten .

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare, 73`en er levert tilbake, og er et uaktuelt valg mine Canton. Ble flatt og kjedelig, selv med mange forskjellige justeringer, og at den ikke kunne gå under 50hz, latterlig.
    Hei

Høyttalerne spiller jo under 50hz når du setter høyttalerne som Large, og da vil jo høyttalerne spille så langt ned som de greier. Det er vell greit å sette front høyttalerne til Large når man ikke bruker subwoofer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett innlegg

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk burde virkelig lære seg å bruke produktene de kjøper, før de utbasunerer sin uvitenhet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det "latterlige" her,er det vel du selv som står for!!
    At en ren stereoforsterker (Hegel 200) som til og med er dyrere enn surround receiveren du snakker om,spiller bedre på på musikk i to kanaler, burde vel ikke komme som noen stor overraskelse ??

Men å si at LX 73 ikke går under 50 hz,er vel årets "latterligste" påstand !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Close, but no cigar....

For litt tilbake spurte jeg om råd til valg av reciever for å drive B&W 805. Etter mye om og men falt valget på SC-LX83 og den ble bestilt og var i hus etter knappe 3 dager.

Så kommer sjokket: De kan ikke ta imot bananplugger???????????????????????

WTF?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvem lager high-end hifi utstyr som for svarte granskauen ikke kan ta imot bananplugger bak????????????????

Er det noe jeg har gått glipp av?? Jeg har Wireworld sine ferdigterminerte kabler av eksepsjonell høy kvalitet som matcher mine B&W ypperlig. Disse kablene kostet i sin tid like mye som recieveren kostet. Jeg har ingen planer om å ikke bruke de!!!!

Betyr det at LX83 er ute av bildet??

Er ikke dette noe dere burde ha informert om?? At utstyret ikke er lagd med skikkelig hifi i tankene...??!!

Denon 4311 tar imot bananplugger.

Vet noen om hvorvidt Onkyo 5008 tar imot bananer???

Huff og huff... dette var dårlige greier Pioneer!!! Hva slags musikkutstyr i 2011 er det som ikke har hull store nok til å ta imot standard bananplugger??

Ufattelig..!!!

Hvordan løser dere andre det??? Har sånne små lakristråder som kabler som dere stikker direkte ned i det bittelille hullet???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignota99
    For litt tilbake spurte jeg om råd til valg av reciever for å drive B&W 805. Etter mye om og men falt valget på SC-LX83 og den ble bestilt og var i hus etter knappe 3 dager.

Så kommer sjokket: De kan ikke ta imot bananplugger???????????????????????

WTF?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvem lager high-end hifi utstyr som for svarte granskauen ikke kan ta imot bananplugger bak????????????????

Er det noe jeg har gått glipp av?? Jeg har Wireworld sine ferdigterminerte kabler av eksepsjonell høy kvalitet som matcher mine B&W ypperlig. Disse kablene kostet i sin tid like mye som recieveren kostet. Jeg har ingen planer om å ikke bruke de!!!!

Betyr det at LX83 er ute av bildet??

Er ikke dette noe dere burde ha informert om?? At utstyret ikke er lagd med skikkelig hifi i tankene...??!!

Denon 4311 tar imot bananplugger.

Vet noen om hvorvidt Onkyo 5008 tar imot bananer???

Huff og huff... dette var dårlige greier Pioneer!!! Hva slags musikkutstyr i 2011 er det som ikke har hull store nok til å ta imot standard bananplugger??

Ufattelig..!!!

Hvordan løser dere andre det??? Har sånne små lakristråder som kabler som dere stikker direkte ned i det bittelille hullet???

HA HAHAHA HA HA HA.... huff & huff, gjett om jeg er flau nå... googlet i 2 minutter og fant ut at det var noen plastplugger som måtte fjernes bare...

Internett er en fin ting!! Jeg hadde pakket ned saken og var klar til å ta den tilbake og skjelle ut selgeren... ha ha ha.. det hadde vært flaut det...

Ok, bare glem det forrige rage-quit innlegget mitt... jeg skal gi en lang oppdatering etter at 805 er hørt grundig med lx83 på alle mine refereanser.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Last ned siste firmware !

Hei

Pioneer får mye tyn for tiden , he he....
    Hvis man laster ned nyeste firmware tar også Pioneer bananplugger

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Hansy]
    Om 73en går under 50hz eller ikke, så spiller det egentlig ikke en big deal, iforhold til min tidligere HK3490 så manglet den totalt dypbass.
    QUOTE]

Er det mulig
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ultima]
    Om 73en går under 50hz eller ikke, så spiller det egentlig ikke en big deal, iforhold til min tidligere HK3490 så manglet den totalt dypbass.
    QUOTE]

Er det mulig
    ok... Pioneer eiere er iallefall mindre smarte . Dvs, da valgte jeg jo rett jeg også . LX73'en min gjør nytta den gitt .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hansy

Må si SC LX7x&8x eierne her er sårbare. Har dere i hele tatt prøvd noe annet på deres høyttalere? Eller kjøpte dere bare det første og det beste, forså å halshugge de som mener det motsatte av dere?
    De fleste her på forumet har nok prøvd litt forskjellig gjennom tiden.
    Tror nok det er et fåtall som kun har hatt LX7x/8x. Det folk reagerte på var nok at du hevdet at den ikke kunne spille under 50hz, og kalte det latterlig.
    Dette er jo helt feil, og det skjønner du nok.

er inviduelt, og JEG syns 73 låt direkte kjedelig, både flatt og dynamisk, selv etter romkorreksjon, og flere timer med justeringer.
    Å dra noe lik sammenligning mellom 73 og H200 blir feil som jeg sa tidligere, men å forvente iallefall litt gromlyd fra en av markedets mest avanserte surroundreceiver får man vel lov å gjøre?
    Synes det er helt legitimt at du ikke liker lydsignaturen/klangen på receiveren, at du opplever det som flatt og kjedelig.

73en går under 50hz eller ikke, så spiller det egentlig ikke en big deal, iforhold til min tidligere HK3490 så manglet den totalt dypbass.
    Etter timer med plassering, mcacc, og meny-besøk så ble ikke ting bedre, og fremdeles helt dødt i kjelleren.
    Er du sikker på at du ikke opplever dette forde LX73 hadde "stålkontroll" på bassen? Denne receiveren burde jo ha krefter nok.

det er flere som bekrefter at lydsignaturen til Icepower er kjedelig og flat, så burde det ligge noe i dette? Noen liker det,andre liker det ikke, slik er det, og slik vil det alltids være.
    Flere som mener dette, og det kan nok godt hende at du opplever det samme. Det viktigste er nå uansett at du finner deg en forsterker/receiver som du blir fornøyd med. Hvordan opplever du Hegel H200 da?
    Testet selv H200 på mine høyttalere og da opplevde jeg selv at det virket "flatt/kjedelig/mangel på bass?". Måtte bort til høyttalerne å se om alt var riktig tilkoblet og alt var i orden. Først når jeg kom bort til høyttalerne kunne jeg kjenne at elementene "dyttet luft" som aldri før, selv om de tilsynelatende ikke var i bevegelse (den berømte dampingfaktoren?), H200 hadde stålkontroll på elementene! Var liksom ikke denne "bromlebassen" man har opplevd tideligere med andre forsterkere der man synelig ser hvordan elementene jobber skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uforståelig MCACC

Ok, det er noe jeg ikke helt forstår med denne MCACC-greia! (Herregud! At ikke manualen forklarer ting bedre!!?? -Hva tror de? At folk skal gjette seg frem til hva man skal gjøre og hvordan ting fungerer???)

Any-hoo... oppsettet er altså B&W805 som front, B&W ASW 10CM som subwoofer og Pioneer SC-LX83 som reciever.

Alt ble koblet og frontene ble bi-ampet for mer trøkk. Men det manglet! Trøkket og bassen. Pjuskete lyd også.

Så er spørsmålet; hva kan denne MCACC gjøre?? Jeg kjørte det en gang. Vet ikke helt hvordan det skulle gjøres så jeg prøvde meg frem.

Var det bare å plugge inn mic'en og velge Memory 1 og så trykke start?? Resten gjør seg selv?? Hele greia tok 1 minutt... Det var det?? Er det alt??

Eller skal jeg gjøre det fra flere lytteposisjoner?? Det står tydelig i manualen at man ikke må flytte på mic'en under kalibrering og ikkenoe om å bruke alle de 6 Memory'ene til nye posisjoner etter at den første er ferdig.

Er det det jeg skal gjøre? Velge ny memory, f.eks Memory 2 og så lytteposisjon 2???

Rart at det ikke jobber en eneste vettug person i hele Pioneer-konsernet som kan gi helt basale svar i denne forpulte dritt-manualen...!!

Så gjorde jo MCACC en dårlig jobb også da.. bassen og trøkket manglet fortsatt!! Den beregnet mine 805 som Large, enda de er små! (De er riktignok high-end som går veldig dypt, men jeg satte manuelt frontene som small og likevel kom de ut som large etter kalibrering.) Utrolig irriterende! Ikke rart bassen og trøkket manglet.

Jeg satte så sub på PLUS men da ble den bare rotete og rungende. Ikke pen hi-fi lyd til 50 000 kr dette!!!

Så satte jeg frontene manuelt til small og sub IKKE som plus, og skrudde opp volumet på sub'en og gikk inn og tok +8 db på level på sub'en. Da ble det både trøkk og bass.

Men dette kan da ikke være fremgangsmåten som forventes å gi best resultat?? Har jeg gjort noe feil?? Tror jeg hørte at man aldri skal gå inn og endre på level og slikt til +8 db slik jeg gjorde. Hvorfor ikke i så fall??

Kan man etter at MCACC er kjørt gå inn og endre på EQ nivåene på de forskjellige frekvensene? Hvordan gjør man det i så fall??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først bør du lese MCACC tråden å prøve. Men kort versjonen er: Gå inn på Auto MCACC. Så kan du sette til keep sp.setings. Bruk et kamera stativ e.l til feste mic på. Sett den i lytteposisjon-IKKE på nakkestøtte mot evt bakvegg.

Du kan kjøre 3 posisjoner i Auto funksjone. Bare ikke bruk Full auto MCACC.

Lykke til

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ignota99:

Pioneer SCLX83 - Support & Media

Prøv den manualen som ligger der.

Uansett, Pioneer sine recivere er tunet ifra AIRSTUDIO, noe som ofte kan gi en litt slankere lyd enn vanlig. ICEPOWER er heller ikke med på å bidra til noe fyldigere bass (tvert imot).

MCACC: Plasser micen i sitteposisjon og kjør oppsettet. Du kan nok ikke ta flere punkter med dette systemet, slik som Denon har på sitt audesy system. Men som du nevner, så kan du jo lagre flere slike oppsett hvor micen står andre steder!

Pioneer har en "loudness" funksjon som du kanskje burde aktivere?

Å integrere en sub er aldri lett, så om det er der du vil ha trøkket ifra, så er det bare å prøve seg frem, subben må oftest flyttes litt på. Det er vel så si ingen gode romkorreksjoner for subwoofere i en reciver. I noen rom må den rett og slett flyttes på!

Kanskje Denon hadde vært mer for deg?!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Så gjorde jo MCACC en dårlig jobb også da.. bassen og trøkket manglet fortsatt!! Den beregnet mine 805 som Large, enda de er små! (De er riktignok high-end som går veldig dypt, men jeg satte manuelt frontene som small og likevel kom de ut som large etter kalibrering.) Utrolig irriterende! Ikke rart bassen og trøkket manglet."

I 'small' kuttes frekvenser under 80 Hz. Hvor mye bass og trøkk forventer du da, egentlig?

MCACC senker db endel. Jeg hevet nivået manuelt etter kalibrering til 0 db. Mulig det ikke har noer å si, men det gir en bedre magefølelse.

EQ kan selvsagt justeres manuelt, etter autokorreksjonen under advanced setup (slik er det iallefall på min LX 71)

Plasserer du målemikrofonen rett da? På en "stake" (ikke en stabel bøker) i ørehøyde (ca 1m), og minst 1 meter fra bakvegg.

Skjønner ikke hva det er folk driver med egentlig. Jeg har masser av dypbass på mitt oppsett, uten sub. Mye mer enn jeg fikk med min forrige Denon 3805.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=skorob]
    Uansett, Pioneer sine recivere er tunet ifra AIRSTUDIO, noe som ofte kan gi en litt slankere lyd enn vanlig. ICEPOWER er heller ikke med på å bidra til noe fyldigere bass (tvert imot).
    QUOTE]

Pioneer SC LX** gir dyp, men tørr og stram bass. Hvilket langt heller er å foretrekke på mine høyttalere, enn fet bass.

Har forsøkt noen effekttrinn tilkoblet, men ikke vært fornøyd med bassen. F.eks. Emotiva XPA-5. Den ble fyldig, men for bløt og udefinerbar på musikk med mye bass. Kompisene mine var ikke fornøyd og forlangte det gamle oppsettet med bare Pioneer tilbake

På bassfattlige og lyse høyttalere kan det selvsagt stille seg annerledes.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter ikke med lite trøkk hvertall.
    Kjører et komplett 7.1 SVS oppsett i kjelleren med en SVS PB12-NSD på min SC LX 73.

Kjørte MCACC, høyttalere på "small" og så justerte jeg subben opp et par hakk etterpå.
    Meget fornøyd

Men det anbefales absolut å lese seg opp litt.

Litt artig å overføre oppsettet til pc'n etterpå og se hva receiveren korrigerer på.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vannvittig imponert over hva Pioneer har fått til med ICEPOWER.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-lX83 med SA Mantra 60

Jeg har hatt LX83 i hus et par dager og har såvidt begynt å teste ut. Har SA Mantra 60 i front, og center fra SA og SA Tallent bakhøytalere.

Har tidligere hatt Yamaha RX-V1800 receiver som jeg var godt fornøyd med, men ønkset litt mer kraft og forhåpentligvis enda bedre lydbilde ved avspilling på høyt volum.

Jeg har kjørt MCACC og legger merke til at LX83 gir verdier på frontene og center på rundt +2,5, mens Yamaha lå ne dmot + 1,5. Jeg ser at dette selvfølgelig ikke trenger ha noen sammenheng. men alle verdiene ligger høyere med Pioneer.

Synes også det låter som andre sier flatt og kjedelig om man bruker modusen "Standard surround". Jeg fatter egentlig ikke at det skal låte så dårlig der.

Jeg er nødt til å bruke Stream direct funksjonen, da låter det kanon! Kanksje litt mye bass, men det kan jeg skru ned. Har ikke fått lyttet lenge nok enda, og det kan hende det er ting jeg må jsutere på som jeg ikke er klar over enda.

Noen andre som kan si noen om effekten av Stream direct. Er det det samme som Pure direct?

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •