Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til innkjøp

Hei, jeg vil ha en ny reciever relativt kjapt og kan nesten ingenting om de. Jeg har et 5.1 oppsett. Trenger ikkenoe mer.

Jeg har googlet og kommet frem til disse tre alternativene:

A. Pioneer SC-LX83

B. Onkyo TX-NR5008

C. Denon AVR-4311

om A: Pioneeren har jeg lest flest tester på og den har stort sett kommet seirende ut av alt. Har hørt den kan takle tungdrevne høyttalere og jeg har B&W 805 som er ekstremt tungdrevne og strømkrevende. Kritikken jeg har lest er at MCACC ikke er like bra som Audyssey MultEQ XT32 til å ta sub'en som både Onkyo og Denon kan skilte med. Det positive er at denne nå kun koster kr 14995 på internet. Er dette billig er dyrt for denne recieveren? Bør jeg slå til? Hvorfor er den så billig, er den blitt gammel og er på vei ut?

om B: Onkyo er litt kraftigere enn Pioneeren og muligens et bedre valg til B&W da de LX83 kan slite litt på toppen og B&W allerede har en ekstrem god diskant. Onkyo var mer stødig over hele fjøla. Men den ble mye varmere enn LX'en og den er også dyrere. Det billigste man kan få den nå er 19995 kr. Er det bra eller dårlig pris på denne? Onkyo hadde tydeligvis også bedre Clock Jitter reduksjon enn Pioneeren slik jeg har forstått det, stemmer det elelr er det noe som kun gjelder mot LX73? Jeg har tenkt å spille mye PS3 (Om det har betydning)

om C: Denon har kun 140W, men gjør det meste greit. Blue rain-bug'en som 4311 var plaget med er en saga blott etter siste oppdatering. Denon'en er en a-ok allrounder som har 9 separate monoblokker i denne og den er i spesifikasjonene skrevet til å kunne takle 4 -16 ohm høyttalere! Ellers har alle tre recieverne HDMI 1.4a med 3D mulighet (ja jeg spiller GT5 i 3D så det er viktig) og airplay med iPod etc etc etc. Jeg er mest bekymret over 4 faktorer: 1. clock jitter reduksjon må være bra, 2. nok kraft til å drive tungdrevne høyttalere, 3. god romkorreksjon, 4. varmeutvikling må ikke være et problem.

Med dette overlater jeg ballen til dere entusiaster som har mer erfaring og kan gi meg mer vettuge svar enn salgspersonalet som vet mindre enn meg (og jeg vet lite!!) Takknemlig for all hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er meget viktig at forsterkern ikke skal bli særlig varm så har Pioneer med ICD(kl D)et stort fortrinn til både Onkyo og Denon som bruker kl A/B som gir mere varme på samme uteffekt.

Har ikke sett jitter målinger mellom 5008 og LX83 men har sett på LX82 og 5007. Her hadde Pioneer klart minst jitter (50) i testen mot onkyo jitter på (800) om dette har noe å si vet jeg rett og slett ikke.

Prisen på PIoneern er meget bra! Det kommer ikke ny modell før utpå sommern/høsten. Det samme gjelder for både Onkyo/Denon.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignota99
    Hei, jeg vil ha en ny reciever relativt kjapt og kan nesten ingenting om de. Jeg har et 5.1 oppsett. Trenger ikkenoe mer.

Jeg har googlet og kommet frem til disse tre alternativene:

A. Pioneer SC-LX83

B. Onkyo TX-NR5008

C. Denon AVR-4311

Jeg er mest bekymret over 4 faktorer: 1. clock jitter reduksjon må være bra, 2. nok kraft til å drive tungdrevne høyttalere, 3. god romkorreksjon, 4. varmeutvikling må ikke være et problem.

Med dette overlater jeg ballen til dere entusiaster som har mer erfaring og kan gi meg mer vettuge svar enn salgspersonalet som vet mindre enn meg (og jeg vet lite!!) Takknemlig for all hjelp!
    Hei

Erfaringsmessig synes jeg både Pioneer og Denon låter godt på B&W, Onkyo skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har hørt på den.
    Kraftmessig føler jeg meg sikker på at Pioneer har mest å komme med, den utvikler nok helt klart minst varme av disse kandidatene også.
    RK er også bra på alle kandidatene, på tidligere modeller føler jeg ikke at Audyssey er overlegen MCACC på noen som helst måte, tror heller ikke at den er blitt så enormt mye bedre, dette er da bare synsing fra min side.
    Spurte selv i Denon tråden om denne nye modellen var merkbart bedre på "tungdrevne" og 4ohms høyttalere, men fikk til svar at det var de ikke???
    Alltid når det kommer nye receiver modeller er de blitt så mye bedre, dette skal man ta med en klype salt. Dette gjelder like mye Pioneer som Denon.
    Til å drive et 5.1 system tror jeg nok at Pioneer vil være det beste valget, da den rett og slett er kraftigst. Det beste ville jo vært om du hadde muligheter for hjemlån å testet selv. I denne tråden vil nok sikkert mange anbefalle Pioneer, men i den andre tråden Denon, ser du spør om det samme der.
    Mitt tips blir vell Pioneer, ihvertfall hvis effektforsterker ikke er aktuellt.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Går ut i fra du skal ha, eller har effektforsterker?
    Ingen av dine nevnte recivere kan drive 805 til det de er gode for..

Kjørte mine cm9 på en lx81 en god stund, og det går.. Men om man spillte veldig høyt kunne man høre anntydning til hyling/spissing i diskant.. Noe som skyldtes effektmangel, i dette tilfelle.. (men kun på veldig høye volum)
    Men pioneeren er helt klart den kraftigeste av de 3, som nevnt over.. (+den ser best ut)
    Uannsett.. 805 trenger og fortjener mer krefter.. Skader ikke med en effekt til oppimot samme pris som 805..
    En muilghet er jo å gå for en billigere reciver.. +ressonere brukt markedet etter effekt-forsterkere! Du kan gjør et KUPP der!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks her!
    Den her vil 805 trives medClassé CA-2200 High End Effektforsterker under 1/2 pris

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all input! Det var meget verdifull info.

Ja jeg spurte om det samme i Denon tråden, nettopp for å sile ut de som har bias.

Ellers er det nok et separat effekttrinn til frontene løsningen. Den Classe forsterkeren er nok sweet, men ikke noe som min lommebok eller samvittighet tillater.

(Dette er, tro det eller ei, kun til kontorbruk!) =D

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignota99
    Takk for all input! Det var meget verdifull info.

Ja jeg spurte om det samme i Denon tråden, nettopp for å sile ut de som har bias.

Ellers er det nok et separat effekttrinn til frontene løsningen. Den Classe forsterkeren er nok sweet, men ikke noe som min lommebok eller samvittighet tillater.

(Dette er, tro det eller ei, kun til kontorbruk!) =D
    Hei

Tror nok at du kommer til å bli fornøyd med Pioneer LX73/83, tips til effektforsterker kan være Rotel RB-1572, ICEpower slik som LX73/83 er bygget på. Kommer til å låte bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv har hørt bare godt og mer godt om Pioneeren og jeg satt i samme dilemma som deg. lurte på og kjøre fult 7.1 b&w men fant fort ut at jeg la dette på hylla og ikke gadd og starte med det nå siden det er så jævlig tunge og drive.. jeg skal i første hånd ha opp kinoen og om jeg trenger mer kraft eller noe kjører jeg effekt etterpå evt også bytte til B&W seinere. Men så lenge har jeg valgt og gå for pioneer., Fikk testet litt før jeg begynte på rommet. Kraft var det vist brått i massevis. Den ser bra ut. Aldri hørt noen klager på feil på disse.
    Jeg har tidligere hatt H\K og denne ga fra seg så mye varme at den faktisk tørket ut alle kondensatorene og med noen år på ryggen begynte den og kødde. Så det og vite jeg har en forsterker som ikke blir varm nå er jo ett stort poeng.Sjekket opp med H\k denne avr 7000 som jeg hadde hadde som krav til luft over forsterkeren på 50cm for og holde 65°c, på 75 så går det dritt. så tenk over at onkyo og andre slike kjerne trafo forsterkere avgir mye varme og dermed må du også ha plass til dem.(ikke i ett trangt lite rom)

Onkyo ser jo ut som den var tatt fra hylla på 80 tallet. for meg var jo det også litt i tankene . Cleant og nytt er aldri feil, pioneer

Onkyon kan du klare og få ned i 17500 om du pruter litt på elkjøp
    Pioneeren har sunket en del siste dagene. men 14.5 er ikke feil.
    Denon er jo Denon. Hifiklubben er jo stramme og prisene er jo ikke til og rikke på, noe som er litt sånn både bra og dumt.

Onkyoen har jo alt Pioneeren har. Og litt till. Men har du virkelig brukt for mer enn det Pioneren har? I såfall hva. slik endte jeg opp til og finne hva jeg ville ha. tenk på det.

Få høre hva du kommer frem til a.. Ignota99..

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    Jeg selv har hørt bare godt og mer godt om Pioneeren og jeg satt i samme dilemma som deg. lurte på og kjøre fult 7.1 b&w men fant fort ut at jeg la dette på hylla og ikke gadd og starte med det nå siden det er så jævlig tunge og drive.. jeg skal i første hånd ha opp kinoen og om jeg trenger mer kraft eller noe kjører jeg effekt etterpå evt også bytte til B&W seinere. Men så lenge har jeg valgt og gå for pioneer., Fikk testet litt før jeg begynte på rommet. Kraft var det vist brått i massevis. Den ser bra ut. Aldri hørt noen klager på feil på disse.
    Jeg har tidligere hatt H\K og denne ga fra seg så mye varme at den faktisk tørket ut alle kondensatorene og med noen år på ryggen begynte den og kødde. Så det og vite jeg har en forsterker som ikke blir varm nå er jo ett stort poeng.Sjekket opp med H\k denne avr 7000 som jeg hadde hadde som krav til luft over forsterkeren på 50cm for og holde 65°c, på 75 så går det dritt. så tenk over at onkyo og andre slike kjerne trafo forsterkere avgir mye varme og dermed må du også ha plass til dem.(ikke i ett trangt lite rom)

Onkyo ser jo ut som den var tatt fra hylla på 80 tallet. for meg var jo det også litt i tankene . Cleant og nytt er aldri feil, pioneer

Onkyon kan du klare og få ned i 17500 om du pruter litt på elkjøp
    Pioneeren har sunket en del siste dagene. men 14.5 er ikke feil.
    Denon er jo Denon. Hifiklubben er jo stramme og prisene er jo ikke til og rikke på, noe som er litt sånn både bra og dumt.

Onkyoen har jo alt Pioneeren har. Og litt till. Men har du virkelig brukt for mer enn det Pioneren har? I såfall hva. slik endte jeg opp til og finne hva jeg ville ha. tenk på det.

Få høre hva du kommer frem til a.. Ignota99..

For å drive sine 805 til det de er gode for trenger han helt klart mer enn hva pioneeren kan gi han..
    Tviler på det er noen reciver som kan drive 805 til det optimalet (blir isåfall en veldig dyr reciver)

Ikke uvanlig at eiere av 800-serien til b&w har forsterkere oppimot samme pris som høytalerne..
    Neppe for morro skyld de har det

hint: Classe høres rett å slett fantastisk ut på b&W

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest 100% nøye igjennom tråden,så et kjapt spørsmål:
    Hva er forskjellene på 72 og 73?

Hans

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    titta igjennom pioneers sider på disse to. hvorfor de har to like med forskjellig navn er jo bare tull men noe minnimale forskjeler er det jo. noe kontak pungter og litt slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    titta igjennom pioneers sider på disse to. hvorfor de har to like med forskjellig navn er jo bare tull men noe minnimale forskjeler er det jo. noe kontak pungter og litt slikt.
    De forskjellene jeg vet er kun 3D, med mindre det er andre store forskjeller så er det like greit å gå for en 72 da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se noe annet serlig forskjell jeg heller. Og skal en ikke bruke 3d er det jo ett fett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte, 72en som lå på torget ble solgt billig. Jaja, da blir det 73 i løpet av noen dager tror jeg. Tror de vil bli allright med de kommende Canton-høyttalerne mine

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Pioneer har laget en app til Iphone for å styre receiveren, men noen som vet om det finnes en til android?
    Ser på android market at det finnes en:

https://market.android.com/details?i...=search_result

Her står det at dette er ikke den offisielle app'n, men det spørs jo om det er laget en offisiell app til android :-P

Noen som har prøvd den som ligger på android market?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst, og nye dukket opp.
    Virker som fjernkontrollen ikke fungerer skikkelig, man får slått av forsterkeren, justere volum, og input, men ikke audio/video parameter, home menu, samt knappene under dette (utenom light).

Kom også over en plass i stad der man kunne justere bass og diskant, men dette forsvant i stad, tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Problem løst, og nye dukket opp.
    Virker som fjernkontrollen ikke fungerer skikkelig, man får slått av forsterkeren, justere volum, og input, men ikke audio/video parameter, home menu, samt knappene under dette (utenom light).

Kom også over en plass i stad der man kunne justere bass og diskant, men dette forsvant i stad, tips?
    Trykk knappen det står receiver på for å få tilgang til disse funksjonene igjen. Det er slik at ikke alle kommandoer er aktive etter hvilken inngang du valgt med fjernkontrollen sist. Men ved å trykke på nevnt knapp får du tilgang til å aktivere home menu osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Trykk knappen det står receiver på for å få tilgang til disse funksjonene igjen. Det er slik at ikke alle kommandoer er aktive etter hvilken inngang du valgt med fjernkontrollen sist. Men ved å trykke på nevnt knapp får du tilgang til å aktivere home menu osv..
    Nydelig,takk for hjelpen. Har litt å lære her merker jeg :-)

Noen som har tips hvordan kan man fjerne crossover på minimum 50hz? Har ikke subwoofer for øyeblikket, og blir neppe å kjøpe det med det aller første, så skulle gjerne ha hatt de dypeste tonene. Noen som har lurt seg unna via software eller lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg gjorde det enkelt og lasta ned bruker manualen til min 83. var bare 145 a4 sider. bare og begynne og lese i den rette enden.. mye og lære..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett innlegg