Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 223
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet med bass er jo bare det at det er alt for lite bass om jeg spiller med orginal innstillingene. Det blir rett og slett veldig mye mer mellomtone og diskant og dette over går bassen i total bilde. Blir da lite trøkk.

....

det rare var jo at volumet blei jo ikke målt her. men virket som de små spilte kanskje 85. men klarer mye mer på andre forsterkere. men de store klarte sikkert fint rundt 100 db med en gang.. da forstod jeg lite
    men volum blei det jo

...

Skal tenke på de instillingene og teste det så fort det lar seg gjøre.
    Takker for den info hjelpen sier til ossen det blir når det blir prøvd jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Du kan også gå inn på Audio Parameter, å gå ned til Tone og velge bort Bypass, da skal du kunne justere både bass og diskant. Også kan du sette på SoundRetriver, den gir også musikken endel mer dynamikk og bass.
    Finn ikkje dette under under Audio parameter???? e det nokka æ må aktivere eller?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Finn ikkje dette under under Audio parameter???? e det nokka æ må aktivere eller?
    Hei

Du trykker på Audio Parameter på fjernkontrollen ikke sant, så blar du deg nedover til du kommer til Tone, den står mest sannsynelig på Bypass.
    Den kan du forandre på slik at du kan justere både bass og diskant.
    Også har du SoundRetriver, denne kan du velge On og Off, også har du HiBit32, denne kan også velges On og Off. Disse kan vell kun velges når man spiller musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, æ fant ut må være på stereo modus , bruke Direct modus jeg derfor kom de alterativene ikkje oppops:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Ahhh, æ fant ut må være på stereo modus , bruke Direct modus jeg derfor kom de alterativene ikkje oppops:
    Hei

Fint du fant ut av det, jeg bruker som regel Stereo Modus, og avogtil Direct Modus, og enda sjeldnere PureDirect Modus. Ihvertfall SoundRetrivier fungerer meget godt på komprimert musikk, gir musikken mer dynamikk og bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høre ikkje på så mye komprimert musikk enda, e en liten CD idiot jeg enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noe mer jeg da vet dere..
    Når jeg slår recieveren over i standby. da kommer det en høyfrekvent summing.. er dette normalt fra Lx83èn ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    Lurer på noe mer jeg da vet dere..
    Når jeg slår recieveren over i standby. da kommer det en høyfrekvent summing.. er dette normalt fra Lx83èn ?
    Hei

Har ikke opplevd noe slikt med min. Men det er jo litt vansklig å vite nøyaktig hva du mener med høyfrekvent summing. Hører du dette "ut i høyttalerne" som er tilkoblet? Kan det være jordingsfeil/problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er mer slik som du har på gamle tv`er når dem står på, summer en slik merkelig lyd tynn tynn lyd.Blei bare litt usikkert med tanke på at det kunne være noe feil.forstod du?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er mer slik som du har på gamle tv`er når dem står på, summer en slik merkelig lyd tynn tynn lyd.Blei bare litt usikkert med tanke på at det kunne være noe feil.forstod du?
    Hei

Alle forsterkere lager "litt lyd" når de blir slått av og på. Hvis du har på følelsen at lyden er unormal ville jeg ha levert den inn for sjekk. Men som sagt, det er nok vanlig at man kan "høre" at den slår seg av og på. Har du fått orden på bassen din nå nå?, kjørt MCACC RomKorreksjonen?, høyttalerne kommet i hus?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen. hmm lager slik lyd ja. jaja da får jeg bare se om det blir noe merkelig ut av den lyden. er jo bare en høyfrekvent lyd som summer når jeg slår av. så det er vel ikke krise. er jo i verste fall garanti på den.

Jeg ser jammen ikke ut til og ha rukket og se på dette med bassen. Måtte til oslo og hadle mer ut styr og så hente høytalerne som hadde kommet. så jeg tror jeg da avventer litt med letinga etter den bassen og smekker sammen kino rommet nå om noen dager med arbeid.

så kommer jeg sikkert tilbake her og sjekker om noen kan hjelpe meg og finne den om jeg ikke har fått det til da.

takker for svar så langt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Fint du fant ut av det, jeg bruker som regel Stereo Modus, og avogtil Direct Modus, og enda sjeldnere PureDirect Modus. Ihvertfall SoundRetrivier fungerer meget godt på komprimert musikk, gir musikken mer dynamikk og bass.
    Selv liker jeg å slå av alt av signalbehandlingsprosesser når jeg lytter til musikk, men den "SoundRetrivier" gjorde underverker med komprimert musikk :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Selv liker jeg å slå av alt av signalbehandlingsprosesser når jeg lytter til musikk, men den "SoundRetrivier" gjorde underverker med komprimert musikk :-D
    Hei

På Lossless matriale er det bare å kjøre PureDirect eller Direct.
    Med Direct beholder man ihvertfall EQ, som i enkelte tilfeller kan være meget bra hvis man har problemer med rommet og/eller plassering av høytalere.
    Er ihvertfall meget bra, at her er noe for alle, bare å velge å vrake.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDCP error

Jeg kjører følgende oppsett;
    LX-73 Koblet til prosjektor (Epson TW4400) via en 4:2 monoprice HDMI switch.
    Signalkilde Samsung BDP 2500. Denne er koblet direkte til LX-73.

Hvis jeg skal spille CD må prosjektor være påslått, hvis ikke får jeg HDCP error og ingen lyd.

Noen andre som har erfart dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg spøre. Hvorfor kjøre en switch på dette. Er det noe jeg ikke har forstått her? en kjører vel bdp til recieveren og bilde igjen fra recieveren til PJ vel?

Eller har du kjørt bildet rett fra BDP til PJ i såfall hvorfor?(med tanke på at en kan vel kjøre fra recieveren.)

hilsen en litt mindre erfaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg spøre. Hvorfor kjøre en switch på dette. Er det noe jeg ikke har forstått her?
    Forstår godt at du lurer på det. Grunnen er at jeg bruker den som en kabelforlenger. Jeg har en 10 m HDMI kabel og den er ett par meter for kort til å rekke helt fra receiveren til PJ. Ny kabel som er lengre kommer til å bli det neste på innkljøpslisten...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg handla noe utstyr på avshopen. og der hadde de ikke flere 7,5m så jeg fikk da 5+2,5 og denneAVshop.no / Systemkonfigurator

Dette burde være en fungerende løsning for deg vel?. i stede for denne andre kjøte metoden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde en lignende sak, riktignok fra Clas Ohlson, men den og var "sertifisert" for 1080 p, men jeg klarte ikke å få mer enn 720 p med den. Tror egentlig at slike mellomledd ofte kan være litt trøblete.

Jeg tenkte mer på denne; AVshop.no / DreamScreen Stealth HDMI 1.4 4K White 12,5m Den har også 1,4 standard. Men er ikke på lager før tidligst 15. apr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha.. da forstår jeg. Selv hadde jeg ikke stolt på clas varer på det nivå der.
    Men jeg fikk ikke 7.5m som jeg trengte så jeg god tok 5 og 2.5 for da fikk jeg to kabler. da jeg ikke skal kjøre 3d så var det 1.3 kable som funker her.
    Men trenger jo fortsatt 7.5m kabel. så det første jeg gjorde var og dra på hifi klubben og bestilte meg en 7.5. 1.4 kabel derfra. da dette skal til bilde.

Kan du forklare meg forskjellen på 1.3 og 1.4 .. jeg har forstått det slik at det er med og sende signaler frem og tilbake er dette eneste forskjell? hva skal en med dette ?

HDMI. så lenge det er high speed spiller det vel ikke noen rolle om det er 1.2. 1.3. eller. 1.4 vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på område, men det er noen andre forskjeller også. Sjekk denne siden; HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia Litt nede på siden er det en tabell som forklarer dette nokså greit.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •