Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 223
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RaexoN
    Klarer ikke å finne ut hva som er gale, får ikke PQLS lampene til å lyse i oppsettet mitt.Setter i en lyd cd og den starter å spille av men ikke noe lys i PQLS lampene:neutral: Audio Output fra spiller er PCM og Controller er On på LX-73. Noen forslag til hva som er gale?
    Som nevnt må PQLS aktiviseres både i spiller og receiver.

På min SC LX 71, så gjøres dette via "system setup" > "orher setup" > "HDMI Control setup" og PQLS "On" i Home menu for receiver.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første kveld med LX73 (hvor ting er kalibrert):

Må si jeg er imponert over hva Pioneer har fått til her. Korreksjonen er nok den som imponerer mest. Men nå savner jeg å få opp volumkontrolleren onscreen når jeg justerer dette :P. Men det er jo en vanesak.

Virker som at ICEPOWER'en i den også går veldig bra til min Helicon center og IKON1 bakhøyttalere!

På fredag skal jeg ta med rakkern til en kompis med Yamaha RX2067, og se hvordan den fungerer der kontra hans! Blir spennende .

Men til nå er jeg veldig fornøyd! Og å ha ICEPOWER inni en slik boks er jo bare genialt med tanke på varme og strømreserver man oppnår .

Fortsatt er den utseendemessig den peneste på markedet syns jeg :P.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett flere steder at den kan "styres" over nett... hvordan gjør man det?! finner ikke noe software om som kan gjøre dette..

IPOD appen er dog helt genial . Fungerer som fjell, og systemet responderer momentant på den!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig å lese at du er imponert !

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Min første kveld med LX73 (hvor ting er kalibrert):

Må si jeg er imponert over hva Pioneer har fått til her. Korreksjonen er nok den som imponerer mest. Men nå savner jeg å få opp volumkontrolleren onscreen når jeg justerer dette :P. Men det er jo en vanesak.

Virker som at ICEPOWER'en i den også går veldig bra til min Helicon center og IKON1 bakhøyttalere!

På fredag skal jeg ta med rakkern til en kompis med Yamaha RX2067, og se hvordan den fungerer der kontra hans! Blir spennende .

Men til nå er jeg veldig fornøyd! Og å ha ICEPOWER inni en slik boks er jo bare genialt med tanke på varme og strømreserver man oppnår .

Fortsatt er den utseendemessig den peneste på markedet syns jeg :P.
    Hei

Artig å lese at du er imponert av receiveren og fornøyd! Har fått med meg at du har prøvd endel elektronik gjennom tiden. Er enig med deg, utseendemessig er disse receiverne de peneste som finnes på markedet per dags dato, og det skader jo heller ikke at de har krefter i bøtter og spann i tillegg! Er selv meget fornøyd med min Pioneer receiver. Angrer ikke på at jeg ga Pioneer en sjanse og gikk fra Denon til Pioneer. Er også enig at volum skulle vært vist On Screen, noe av det jeg savner veldig fra Denon, blir så vant til det når man har hatt det i flere år. God fornøyelse!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk nettopp fra en Pioneer 1015 til Yamaha 767, og etter noen dager over til Pioneer igjen, lx53. En av grunnene til at jeg kvittet meg med Yamahaen var pga at det ikke var mulig å skru AV onscreen volumet Hater at ting skal ploppe opp på skjermen ved en minste touch på fjernkontrollen.

Angående styring av Pioneer-receiveren, så taster du bare inn ip'en i adressefeltet på en webbrowser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett flere steder at den kan "styres" over nett... hvordan gjør man det?! finner ikke noe software om som kan gjøre dette..

IPOD appen er dog helt genial . Fungerer som fjell, og systemet responderer momentant på den!
    For å få til dette må recieveren være koblet til nett. Så går du inn på recieverens setup meny og inn på nettverksinnstillinger. Her finner du recieverens ip adresse, skriv den ned og tast den inn i adresse i nettleseren på pc`n din, vips styrer du via pc.
    Værre en er det ikke....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afh85
    For å få til dette må recieveren være koblet til nett. Så går du inn på recieverens setup meny og inn på nettverksinnstillinger. Her finner du recieverens ip adresse, skriv den ned og tast den inn i adresse i nettleseren på pc`n din, vips styrer du via pc.
    Værre en er det ikke....
    Helt ærlig tenkte jeg å prøve det igår.. men tenkte som så, at det ikke kunne være så lett . Ikke noe spessiel port?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope ingen port, bare ip addressen

Helt ærlig tenkte jeg å prøve det igår.. men tenkte som så, at det ikke kunne være så lett . Ikke noe spessiel port?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope ingen port, bare ip addressen
    Funker ikke her .. jaja... samme det LX73 jeg har altså, kanskje det er en feature i kun lx83?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker på min Lx-73 så skal fungere:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker på min Lx-73 så skal fungere:-)
    Var noe humbug i nettet mitt.. funker nå :P..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere jeg har nå fått en 83 i hus selv.
    men jeg stusser over div ting..
    Er det som jeg føler ett rent H... og bruke en slik maskin uten osd?
    Kan noen forklare meg hvorfor eller hvasom skjedde, jeg koblet på to små mission høytalerer og jeg fikk søren meg så vidt volum i disse . men når jeg satt den på al1000ene da dro det til mye bedre... hva skjer. (mission funker bra på andre forsterkere)

og når jeg kommer til volum. hvorfor må jeg dra på fra 80 til 40 uten at det kommer noe serlig lyd i hele tatt og jeg må skru helt ned til 10 for og få bra volum. men setter jeg på surround så blir det labert med volu igjen.. skjer her a folkens?

Noen der ute som kan guide en vill sjel litt?
    (får ikke opp osd da min pj ikke har hdmi , venter på en hw20 )
    trenger litt hjelp ..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og en liten ting til.. hvorfor virker det som det er så lite krutt i bassen? får jo bedre bass med ett lite midi anlegg og 6.5tommer ellementer.why?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    Kan noen forklare meg hvorfor eller hvasom skjedde, jeg koblet på to små mission høytalerer og jeg fikk søren meg så vidt volum i disse . men når jeg satt den på al1000ene da dro det til mye bedre... hva skjer. (mission funker bra på andre forsterkere)

og når jeg kommer til volum. hvorfor må jeg dra på fra 80 til 40 uten at det kommer noe serlig lyd i hele tatt og jeg må skru helt ned til 10 for og få bra volum. men setter jeg på surround så blir det labert med volu igjen.. skjer her a folkens?

trenger litt hjelp ..
    Å sette opp disse uten å få menyen opp på skjerm er nok litt knotete ja,men det skal la seg gjøre hvis du studerer litt i manualen mens du driver på!
    Ang. det med volum,så er dette helt normalt på alle receivere - man må dra opp ganske mye før det begynner å skje noe!
    Men det er bare å skru opp til det blir "nok" det!
    Har du kjørt MCACC?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger litt hjelp ..
    Hei

Kan du koble opp med Komponent da?, er en stor fordel med OSD når du skal inn i Menyen og gjøre forandringer. Har du vært inne i menyen og satt opp systemet ditt?, kjørt romkalibrering? Hvis ikke bør du begynne med det, er også en grei bruksanvisning som følger med produktet.
    Og du er sikker på at alle høyttalere er riktig tilkoblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ..har desverre ikke hatt mer tid enn akkurat til og bli litt kjent da jeg har jobbet mye samt hatt innbrud på face profilen og kaos på datan ble vist hacket..
    så tenkte jeg kunne få sett litt mer i kveld om dama ikke henger meg for det. Eller kanskje bedre i morra tidlig før jobb.

Har ikke sett på MCACC\ romkorreksjon nei. Jeg har en litt eldre del pj som er beregnet på data . Men skal se hva som lar seg gjøre med henhold til komponent og overgang i Wonder boksen med ledninger. Regner med det da bare er og koble det på komponent BD på Resieveren ..
    Høytalerne er riktig satt opp ja. men er bare 5.1 nu. kommer ett fult nytt 5.1 ikon sett til uka så hvordan går det med og korrigere rommet nå og så bytte til uka og gjøre dette på nytt vil jeg få noe problemer rundt dette eller er det bare og gjøre det da på nytt ? for da blir det 7.1.

Siste jeg var på markede kjøpte jeg en H\k avr 7000. Så jeg må si, nå forstår jeg hvorfor eldre har problemer med og sette seg ved en data og begynne og trøkke og forstå.. .. følte meg gammal nå, for dette var over gang.

Men når det kommer til volum, så hadde ejg nesten maks på -20 på den gamle h\k forsterkeren, så syntes det var litt merkelig og møte denne nye teknologien og føle med en gang at det var så lite krutt i tønna. Men som dere sier er det sikkert nok krutt, må bare finne det først.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ..har desverre ikke hatt mer tid enn akkurat til og bli litt kjent da jeg har jobbet mye samt hatt innbrud på face profilen og kaos på datan ble vist hacket..
    så tenkte jeg kunne få sett litt mer i kveld om dama ikke henger meg for det. Eller kanskje bedre i morra tidlig før jobb.

Har ikke sett på MCACC\ romkorreksjon nei. Jeg har en litt eldre del pj som er beregnet på data . Men skal se hva som lar seg gjøre med henhold til komponent og overgang i Wonder boksen med ledninger. Regner med det da bare er og koble det på komponent BD på Resieveren ..
    Høytalerne er riktig satt opp ja. men er bare 5.1 nu. kommer ett fult nytt 5.1 ikon sett til uka så hvordan går det med og korrigere rommet nå og så bytte til uka og gjøre dette på nytt vil jeg få noe problemer rundt dette eller er det bare og gjøre det da på nytt ? for da blir det 7.1.

Siste jeg var på markede kjøpte jeg en H\k avr 7000. Så jeg må si, nå forstår jeg hvorfor eldre har problemer med og sette seg ved en data og begynne og trøkke og forstå.. .. følte meg gammal nå, for dette var over gang.

Men når det kommer til volum, så hadde ejg nesten maks på -20 på den gamle h\k forsterkeren, så syntes det var litt merkelig og møte denne nye teknologien og føle med en gang at det var så lite krutt i tønna. Men som dere sier er det sikkert nok krutt, må bare finne det først.
    Du har nok en del å sette deg inn i fremover ja - hvertfall hvis du er intressert i å hente ut det beste av oppsettet ditt!

Og MCACC må absolutt kjøres på nytt ved høyttalerbytte!

Her er et par linker som kan vere nyttige å lese litt i :-D
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...c-lx-83-a.html
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff vil jeg prøve og utnytte hele systemet.
    Håper bare daliene funker på denne resieveren.

Har litt og lese på nå ja.. har det du linka der. samt printa ut den store 150 sider brukermanualen som en finner på pioneer sine sider. Denne skal vel guide meg riktig..

takker for litt info og tilbake meldinger. da vet jeg at det er ikke bare meg som henger litt etter med resieveren og få den til å gåhelt på topp.

da er jo vist ting normalt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.. jo nå har jeg fått på plass osd med denne berømte komponent kablen som jeg også tydelig vist en gang i tia hadde kjøpt og lagt i Wonder boksen.
    Må jo si at med osd var jo alt bare en lek men når en har pløyet igjennom osd en gang så går det fort lettere på forsterker displayet også.

Men jeg sitter jo fortsatt og lurer på noen ting som:
    hvorfor det er så lite med bass? fra forsterkeren når den er orginal. Uten subb og front som large så er det mye topp lyd og lite trøkk i slag bassen.

Og en annen ting. Hvordan kunne den hersjens resieveren vite at de mission høytalerne var så små mot de store cerwin`ene. spilt jo labert på de små og knall høyt på de store. Hvorfor?

Jeg har valgt og vente med og kjøre MCACC kalib frem til jeg har fått på plass de nye høytalerne. Som jeg håper kan sette lukt i rommet i morra
    (hva er vel ikke bedre enn ett rom med lukkede dører og nystereo lukt når du kommer inn )

Og en annen ting jeg ikke helt har begrepet.. når man skal kjøre zone 1 og 2. hvorfor får man da bare 5.1 i sone 1 om en skal ha to høytalere i sone 2? her blir det jo brukt front høy forsterkerne i sone 2. da er det jo fortsatt mulighet for 7.1 med to bak to side to frem og center + sub? eller tar jeg grundig feil?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hei igjen.. jo nå har jeg fått på plass osd med denne berømte komponent kablen som jeg også tydelig vist en gang i tia hadde kjøpt og lagt i Wonder boksen.
    Må jo si at med osd var jo alt bare en lek men når en har pløyet igjennom osd en gang så går det fort lettere på forsterker displayet også.
    Det er mye enklere å justere ting og tang når man for alt dette opp på skjermen ja.

jeg sitter jo fortsatt og lurer på noen ting som:
    hvorfor det er så lite med bass? fra forsterkeren når den er orginal. Uten subb og front som large så er det mye topp lyd og lite trøkk i slag bassen.
    Det med lite bass kan også være pga. at bassen er mye mer kontrollert enn tidligere, ikke sånn "boom bass". Nå har jeg dog ikke kjennskap til de høyttalerne du bruker. Men Pioneeren skal ha godt med krefter og ingen problemer med å levere bass. Sett høyttalerne til Large og sett riktig avstand.

en annen ting. Hvordan kunne den hersjens resieveren vite at de mission høytalerne var så små mot de store cerwin`ene. spilt jo labert på de små og knall høyt på de store. Hvorfor?
    Nå setter ikke receiveren høyttalerne som stor og små som i fysisk størelse på høyttalerne, men hvor dypt dem kan spille i frekvensområdet. Receiveren setter høyttalerne som små hvis dem ikke går dypt, da er det meningen at subwoofer tar seg av frekvensene under.

har valgt og vente med og kjøre MCACC kalib frem til jeg har fått på plass de nye høytalerne. Som jeg håper kan sette lukt i rommet i morra
    (hva er vel ikke bedre enn ett rom med lukkede dører og nystereo lukt når du kommer inn )
    Ser egentlig ingen grunn til å vente med å kjøre MCACC, dette går av seg selv. Kjør heller en ny kalibrering når de nye høyttalerne er i hus. Dette tar deg 5.min å gjøre. Dette kan også være med på å hjelpe deg med bassen.
    Du kan også gå inn på Audio Parameter, å gå ned til Tone og velge bort Bypass, da skal du kunne justere både bass og diskant. Også kan du sette på SoundRetriver, den gir også musikken endel mer dynamikk og bass.

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •