Pioneer SC LX-73/LX-83 tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 223
    Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det kommer helt an på rommet det.

Hos meg låter RK klart best. Pure direct låter flatt til sammenligning.
    Og hver enkelts person preferanse til hva god/bra lyd er..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Og hver enkelts person preferanse til hva god/bra lyd er..
    ........?

Er det noe som ikke er subjektivt i lydsammenheng?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverksproblem Pioneer sc lx71

Hei!

Postet denne her også, jeg tror fremgangsmåte/problemer er identiske på disse modellene..
    Saken er :

Receiveren er koblet til routeren med kabel og jeg få internett når jeg prøver kabelen i pc`n. Pc er tilkoblet trådløst opp mot router..

På receiveren min får jeg ikke kontakt med nettverk/ server under home media gallery, hverken internett radio eller neural music.

jeg har en mistanke om at det er en banal feil en plass, enten på pc`n ( ny acer med norton antivirus) eller under netverks innstillinger på reciver`n.

Jeg er totalt noob når det kommer til slike ting så alle forslag tas imot med takk!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC LX81 HD LYD

Om jeg skal spille blue ray. Vil jeg automatisk få HD lyd eller må jeg gjøre noen instillinger?

Gjøres det andre steder enn i selve menyen på filmen ved valg av lyd? Må det også gjøres noe i selve reciever menyen?

MEner det skal komme automatisk på displayet når det kjøres HD lyd. Stemmer det?

Takker for svar da jeg er usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Pioneer spiller du har må du sette audio ut til BITSTREAM. :-D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Om jeg skal spille blue ray. Vil jeg automatisk få HD lyd eller må jeg gjøre noen instillinger?

Gjøres det andre steder enn i selve menyen på filmen ved valg av lyd? Må det også gjøres noe i selve reciever menyen?

MEner det skal komme automatisk på displayet når det kjøres HD lyd. Stemmer det?

Takker for svar da jeg er usikker.
    Det stemmer at det kommer opp automatisk i receiver f.eks : dolby true hd,eller dts hd master!

Dette forutsatt at blu-ray spiller er satt til å sende lyden som "bitstream"!
    Det er innstillingen på BD spiller,og på selve filmen som er avgjørende!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hegel h200 som effektforsterker - MCACC

Jeg har tenkt å bruke Hegel H200 som effektforsterker til lx73. Er omsideri ferd m å koble sammen utstyret i kinorommet og forventningene er store....

Har SA Rangers master i front, SA SE 200 sub, SA Comet senter og (foreløpig) KEF "egg" som surroundhøyttalere. Supplerer muligens med surroundhøyttalere bakhøyttalere.

Grunnleggende spørsmål: trenger jeg Effektforsterkeren her? Kjøpet var litt motivert om ønsket om å spille stereo over denne med (bl a) Sonos ZP 90 som signalkilde.

Hvordan setter jeg opp MCACC ved bruk av H200 som effektforsterker? Sikkert besvart et annet sted, men hjelp jeg dit:-D

Og hvordan bør høyttalerne stilles inn her når jeg har SA SE 200 som sub?

Takker for innspill!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rampboc
    Jeg har tenkt å bruke Hegel H200 som effektforsterker til lx73. Er omsideri ferd m å koble sammen utstyret i kinorommet og forventningene er store....

Har SA Rangers master i front, SA SE 200 sub, SA Comet senter og (foreløpig) KEF "egg" som surroundhøyttalere. Supplerer muligens med surroundhøyttalere bakhøyttalere.

Grunnleggende spørsmål: trenger jeg Effektforsterkeren her? Kjøpet var litt motivert om ønsket om å spille stereo over denne med (bl a) Sonos ZP 90 som signalkilde.

Hvordan setter jeg opp MCACC ved bruk av H200 som effektforsterker? Sikkert besvart et annet sted, men hjelp jeg dit:-D

Og hvordan bør høyttalerne stilles inn her når jeg har SA SE 200 som sub?

Takker for innspill!
    Du kobler bare til Hegelen's prosessorinngang til pre-out fra receiver ,og frontene til Hegelen,og så kjører du MCACC som vanlig - ikke noe mer hokus pokus enn det!

Hvor vidt du trenger effekt trinn finner du vel nå ut selv - blir det vesentlig bedre eller blir det ikke store forskjellen? Det er dine ører som avgjør dette - jeg kjenner heller ikke til høyttalerne dine,så vet ikke hvor tunge de er å drive!

Med tanke på sub,så får du bare prøve deg frem med og uten,og med forskjellige x-over - det som du liker best bruker du:-D

Kom gjerne med tilbakemelding om det ble en stor forbedring med Hegelen,kontra å kjøre receiveren alene!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det stemmer at det kommer opp automatisk i receiver f.eks : dolby true hd,eller dts hd master!

Dette forutsatt at blu-ray spiller er satt til å sende lyden som "bitstream"!
    Det er innstillingen på BD spiller,og på selve filmen som er avgjørende!
    HVor gjør man instillinger i BD spilleren? Gjøres dette inne på filmen eller andre instillinger på maskinen? Jeg vil tro at det er avhengig av hvilken spiller man har. Jeg får min Pioneer LX55 denne uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVor gjør man instillinger i BD spilleren? Gjøres dette inne på filmen eller andre instillinger på maskinen? Jeg vil tro at det er avhengig av hvilken spiller man har. Jeg får min Pioneer LX55 denne uken.
    Regner med dette ligger under "innstillinger" på Spilleren, og så under audio output, typisk tre valg:PCM, PCM mix og bitstream.

Du gjør ikke noen innstillinger på filmen annet enn å velge det beste lydsporet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Høyttalere til Pioneer LX 83.

Noen som kan anbefale gode høyttalere til denne forsterkeren, gjerne HT som får fram "rockefoten".
    Pris 10-20 tusen.
    Låter det bra på musikk, så låter det bra på film?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labor
    Noen som kan anbefale gode høyttalere til denne forsterkeren, gjerne HT som får fram "rockefoten".
    Pris 10-20 tusen.
    Låter det bra på musikk, så låter det bra på film?
    Hei

Ville sett på høyttalere fra Monitor Audio, RX, GS, GX-serie, B&W, 600, CM-serie og PSB Image serien. Er også mange som har sansen for System Audio.
    Hvis du leser litt i trådene som omhandler SC-LX seriene her på forumet vil du oppdage at B&W CM-serie er en høyttaler svært mange er fornøyd med på Pioneer. Lykke til med jakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tester og melder tilbake. Takk;-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Regner med dette ligger under "innstillinger" på Spilleren, og så under audio output, typisk tre valg:PCM, PCM mix og bitstream.

Du gjør ikke noen innstillinger på filmen annet enn å velge det beste lydsporet.
    Jepp, det var riktig.

På recieveren så skal det være direct stram og ingen andre prologic eller andre instillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det var riktig.

På recieveren så skal det være direct stram og ingen andre prologic eller andre instillinger?
    Trykker du på, hmm er det AUDIO tro? på fjernkontrollen,nede til venstre, så kan du velge hvordan receiver prosseserer lyden. .

Feks:
    Pure direct= ingen benahdling/ MCACC/ fase . Kun avstand og level.
    Direct= mcacc aktivert med de innstillinger som ligger under her.
    Auto surround: Receiver prosserer lyden , i tillegg kan du nå kjøre midnight/loudness/tone etc.

Du har også f. eks THX cinema som prossesser etter THX standard. .

Står mye om dette i receiver manual.

Jeg pleier å kjøre pure direct i musikk /2 kanaler og auto surround uten andre innstillinger enn MCACC til flerkanals.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Trykker du på, hmm er det AUDIO tro? på fjernkontrollen,nede til venstre, så kan du velge hvordan receiver prosseserer lyden. .

Feks:
    Pure direct= ingen benahdling/ MCACC/ fase . Kun avstand og level.
    Direct= mcacc aktivert med de innstillinger som ligger under her.
    Auto surround: Receiver prosserer lyden , i tillegg kan du nå kjøre midnight/loudness/tone etc.

Du har også f. eks THX cinema som prossesser etter THX standard. .

Står mye om dette i receiver manual.

Jeg pleier å kjøre pure direct i musikk /2 kanaler og auto surround uten andre
    innstillinger enn MCACC til flerkanals.
    Takk for svar & hjelp.
    Om man kjører auto surroundlyd hvor lydbildet i disken sender i 5kanals. Hva sendes til bakhøytalerene? Ingenting eller samme som front? Vet at noen av de andre instillingene lager 7kanals bilde på receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar & hjelp.
    Om man kjører auto surroundlyd hvor lydbildet i disken sender i 5kanals. Hva sendes til bakhøytalerene? Ingenting eller samme som front? Vet at noen av de andre instillingene lager 7kanals bilde på receiveren.
    Da kan man velge en lydmodus som prosesserer lyd til 4 bakhøyttalere. Vet dog ikke hva som gjør dette, har bare 5 selv..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer LX 73 som jeg enda ikke har foretatt noe firmware/software oppdatering på. Men hvordan gjør man det på disse?

Har akuratt bestilt en Pioneer BD-140 bluray spiller også .

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har en Pioneer LX 73 som jeg enda ikke har foretatt noe firmware/software oppdatering på. Men hvordan gjør man det på disse?

Jeg vile opprettet min side hos Pioneer.no og funnet software oppdatering der. Jeg har lx-83. (hadde tidl. bdp-lx71 og den ble oppdatert via pio.no..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Kan man oppdatere firmware på receiverene?

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •