Hvor deler (Hz) Marantz SR7000 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor deler (Hz) Marantz SR7000 ?

Hei.

Noen som vet hvor Marantz SR7000 reciever deler når jeg setter front, center og bakhøytalerene til "small", og har sub på "sub pre-out" ?

Finner desverre ikke igjen bruksanvisningen ops:

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering.

Utrolig men sant så fant jeg bruksanvisningen i en kasse på Garasjeloftet.

Ble ikke mye klokere av den grunn. Står at har man høytalere som ikke spiller under 100Hz så skal man sette på "Small" Har man sub skal man sette på "Small", har man høytalere som spiller under 100Hz skal man bruke "Large" Da får ikke subben signal med mindre man setter recieveren på "Direct".

Betyr dette at den deler på 100Hz, eller er det bare en verdi dem har satt for at folk skal finne ut hvilken kategori deres høytalere hører innunder ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om denne forsterkern er stor nok for ett surround oppsett hvor fronthøytalerne står oppgitt med max 300w i 8 ohm ?
    Det er følgende elementer i hver fronthøytaler: 2*10" pluss ett horn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Marantz 7200, men antar at det ikke er store forskjeller mot 7000 (utenom nyere kinoformater). Min bruksanvisning sier heller ikke noe om hvor forsterkeren deler signalet. Jeg har stilt alle høyttalere på LARGE, ettersom både center og surround høyttalere spiller under 100 Hz.

Jeg ser at det anbefales at en skal sette surround til small dersom en har sub, men jeg synes det blir mer trøkk bak dersom jeg har alt stilt inn på LARGE.

Dersom du har Indiana Jones DVDene, kan du sjekke ut "sinussveipet" under THX merket i menyen. Her vil du høre når lyden går fra fronter etc og over i sub, men du vil ikke få oppgitt hvor mange Hz dette er.

Med mindre du har veldig små høyttalere bak, spiller vel de fleste under 100 hz, eller hva ? Du bør prøve deg frem med ulike innstillinger.

Jeg har ikke noe bedre svar enn dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •