Anbefaling surround receiver til 4-5000 kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling surround receiver til 4-5000 kr.

Hei.

Skal bytte ut min aldrende Denon receiver nå, for å få HDMI og støtte for HD lyd.
    Kunne gjerne tenke meg en Denon igjen, men føler at jeg der må et stykke opp i pris for å få noe der tilsvarende andre merker.

Så hvilken receiver vil gi meg mest valuta for pengene i prisklassen opp til 5000?

Ikke noe voldsomme høytalere jeg har, er et par Dali Concept 6 fronter, Concept 2 bak og en Concept senter. Har en XTZ 99 W12 sub for litt ekstra morro på film.

Skal i hovedsak kobles opp mot en Blu-ray spiller og en mediaboks samt muligens PS3.

Håper på noen gode innspill her, da det er utrolig mye å velge i, og jeg har ikke oversikten akkurat..... :-?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I samme båt som deg, har en Marantz sr5300 og føler for en ny med hdmi og hd lyd.
    Mitt valg hadde vært marantz sr5005 , trenger pre out, men den blir litt dyr akkurat nå , så jeg tror etter å ha les litt tester at det blir en Yamaha rx 767 på meg, som jeg har fått en god pris på.

Yamaha RX-V767 - Lyd og Bilde

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V1900en som ligger på Hifisentralen...

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke trenger HDMI 1.4 så ligger det mye snacks på brukten. Det er en del som hopper på 3D-toget som etterlater seg receivere av god klasse ned mot halv pris av nypris. I praktisk bruk skiller det som oftest kun HDMI-versjon og antallet HDMI-innganger fra dem og til deres etterkommere. Vedrørende nytt VS brukt ville jeg personlig eksempelvis heller valgt en brukt receiver med god romkorreksjon og et par HDMI-innganger mindre enn en ny receivere som har et par fancy finesser og HDMI-innganger jeg aldri hadde brukt.

Helt subjektivt selvfølgelig.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en god god romkorreksjon. Yamaha har jo sin egen, hvordan er denne i forhold til Audyssey f.eks?
    Og hva med scalerer chipen, hvordan finner man ut hva/hvilken type som sitter i de forskjellige modellene og hvem som duger?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •