Forsterker til enkelt og billig hjemmeoppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til enkelt og billig hjemmeoppsett?

Hei,

Har tenkt til å bytte ut mine Logitech 2.1 PC-høyttalere i noe litt fetere, og har derfor tenkt til å kjøpe et stereoanlegg. Hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe brukt, og holde meg under 2000kr. Har funnet noen Dali 104-høyttalere til 600kr som jeg tror jeg går for, og trenger da en forsterker som kan drive disse høyttalerne. Krever ikke noe fancy noe, men hadde vært gøy med en EQ-seksjon.

Den eneste forsterkeren jeg har erfaring med er en Sansui AU-317, og syns denne fungerer greit (denne står i øvingslokalet til bandet mitt).

Noen tips til noe jeg bør se etter på Finn? Jeg har ingen peiling på hva som er bra og hva som ikke er det. Anlegget skal brukes til PC primært, så det bør vel være en AUX-inngang eller noe.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skulle fungere fint til et pc anlegg: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=69891&cat=all

Bruker nesten samme løsning selv, forskjellen er at jeg bruker en Yamaha stereo forsterker i samme design som denon forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ikke noe om antall watt på denne da..?

Og er det ikke mer gunstig å gå for en enkel krets uten CD-spiller hvis jeg vil ha mer for pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom dette skal stå på gutterommet, lurer jeg på om det hadde vært enklere å gå for stativhøyttalere/bokhyllehøyttalere med tanke på plass. La oss si at jeg kjøper denne forsterkeren:
    DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Noen tips til hva slags høyttalere jeg kan gå for? Hører mest på metal om det har noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg går for enten en NAD eller en Denon-forsterker. Prøver å finne litt røverkjøp på Finn. Er NAD 306 en god amp?

Og har hånda på noen Dali Concept 2 stativhøyttalere, men en kamerat av meg sier at disse låter tynt og skarpt. Er det fornuft i det han sier, eller er det en høyttaler med god og fyldig lyd? Trenger ikke den villeste dunk dunk-bassen akkurat, men hadde jo vært deilig med "gromlyd".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •