H/K AVR 260 problem. Bildet henger etter lyden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K AVR 260 problem. Bildet henger etter lyden

Når jeg ser film fra HTPC henger bildet etter lyden med noen få ms. Merkes spesielt på leppene til folk. PCen er koblet til via HDMI fra skjermkortet til H/K og fra H/K til TVen. Kobler jeg PCen direkte til TVen er alt fint, så mye tyder på at det er H/Ken som er problemet.

Har prøvd "lip sync" funksjonen på H/Ken, men det ser ut som at den funker feil vei. Har prøvd MPC-HC, KMPlayer og XBMC. Fulgt Ultimate HTPC Software Guide (XBMC,MPC-HC, bitstreaming, ripping blurays) - Hardware Canucks som funker fjell på lyden, men ingen innvirkning på bildet.

Er eneste utvei å koble HDMI i TVen og optisk til H/Ken? Får mye bedre bildekvalitet hvis jeg kobler alt via H/K. Har bestilt kabel så jeg kan oppgradere firmware på H/K, kanskje det hjelper.

Alt funket perfekt før jeg fikk surround, så HTPCen er vel ikke problemet her?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke hjelpe deg med problemet ditt desverre.

men jeg har samme forsterker og har ingen problem med lipsync. men hva slags kabel snakker du om og går det an å oppgradere H/K avr260?
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    kan ikke hjelpe deg med problemet ditt desverre.

men jeg har samme forsterker og har ingen problem med lipsync. men hva slags kabel snakker du om og går det an å oppgradere H/K avr260?
    Harman Kardon - AVR 260 - Support - Product Updates

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre om du har satt opp 260'n manuelt eller med mikrofon og auto oppsett?
    Mvh Tore

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd begge deler. Var sånn når jeg kun hadde stereo også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krolsen91
    Har prøvd begge deler. Var sånn når jeg kun hadde stereo også.
    Hm høres rart ut. Jeg slet med noe liknende, men det løste seg ved å justere på innstillingene for avstand til høyttalerne. Jeg har ikke kjørt autoppsett enda da oppsettet ikke er ferdig.

Mvh Tore

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilket skjermkort bruker du?
    hva slags oppløsning er 260 satt til å vise?

jeg har et ATI 5xxx skjermkort og 260 er satt til å vise 1080p.
    de gangene jeg har problemer med lipsync så må det være selve filen som er problemet da de fleste mine virker uten problem.

jeg brukte en stund XBMC og det ga en del problemer. nå bruker jeg classic mediaplayer og alt fungerer kanon. t.o.m. hd-lyd.

kan legge ut link til oppsette når jeg kommer hjem.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et Radeon HD 4670 i HTPCn. Men har samme problem med den stasjonære(HD5850).
    260 er satt til å vise 1080p.
    Det som er rart er at jeg kan koble pcn direkte til tvn uten å få problemer. Men kobler jeg via 260 henger bildet etter. btw får jeg mye klarere bilde med 260.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du trykker på info knappen på fjernkontrollen. hvilken oppløsning får du i fra kilden?
    kan jo være pc'en din er stilt inn på feil hz?

her er iallefall linken til oppsett guiden. den er egentlig for å få bistream lyd men kan være programmene ordner problemet ditt.

Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I — MediaSmartServer.net

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får 1080i/50 fra pcn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har ingen planer om å kuppe tråden, men jeg sliter med det samme problemet, dog med en AVR 460.
    Kjørte frem til i dag kun 2-kanal stereo, og tenkte da at når jeg får kjørt automatisk kalibrering i 5 kanal så ordner det seg...
    Men jeg har i dag satt opp senter samt bakhøyttalere og kjørt automatisk kalibrering. Problemet er fortsatt som skissert over, lyd og bilde henger ikke helt ihop. Har forsøkt å justere på lip syncen (regner med at dette er det samme som "delay" var i gamle dager?), men det hjelper ikke. Blir noe bedre, men umulig å få det 100% samkjørt.
    Oppsettet består forøvrig av B&W CM7 front, CMC senter, CM1 bak, Panasonic 60 BD og Philips 8404 TV.
    Håper noen har noen hjelpende tips.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har løst problemet nå. Det var frekvensen fra skjermkortet som var problemet. Endte opp med å kjøpe ny hw, men når pcen var så gammel var det tia uansett.
    Ser vanvittig stor forskjell på 50 og 60hz. Absolutt alt henger etter på 50hz, så du kan jo se hva BD spilleren gir? Inne på info får jeg 1080p/60 fra kilden og 1080p ut.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden litt...

Har også lip-sync problemer med avr260.

Dette får jeg ved valg av bitstream på blu-ray spilleren. Ved PCM ut fungerer det som normalt. Hva kan dette skylles ? (ikke megakrise, men litt småkjipt å ikke ha dts hd o.s.v på displayet til receiveren).

Spilleren er forrøvrig en Panasonic bdp60, kjører 1080p/24 til Tv'en.

Anyone ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Bumper denne tråden litt...

Har også lip-sync problemer med avr260.

Dette får jeg ved valg av bitstream på blu-ray spilleren. Ved PCM ut fungerer det som normalt. Hva kan dette skylles ? (ikke megakrise, men litt småkjipt å ikke ha dts hd o.s.v på displayet til receiveren).

Spilleren er forrøvrig en Panasonic bdp60, kjører 1080p/24 til Tv'en.

Anyone ?
    Prøv å resette Hk'en din...ut med strøm osv--- og så reset etter det....er den oppgradert??? og så still inn alt på nytt....

jeg kjører bare pcm ut for å gå 7.1 ved dts hd master 5.1..men sjeker innimellom bitstream for moro skyld.....men ingen lip sync problemer på noen andre kilder eller min panasonic....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi hoi

Skal prøve en reset/oppdatering dersom jeg får fatt i kabelen jeg trenger.

Siden det virker på PCM, så må det vel være at receiveren å blu-ray spilleren krangler når begge blir satt til decoding av lyden ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Hoi hoi

Skal prøve en reset/oppdatering dersom jeg får fatt i kabelen jeg trenger.

Siden det virker på PCM, så må det vel være at receiveren å blu-ray spilleren krangler når begge blir satt til decoding av lyden ?
    Skjønner ikke det....ved PCM så er det Blu-ray spilleren som dekoder, ved Bitstream receiveren....skal ikke bli noe forskjell på det....
    Når jeg ser på en Blu-ray med masse reklame først så hopper jo lydformatene mellom div formater, og det har aldri vært noe problem hos meg..men jeg bruker bra HDMI kabler=SUPRA/Monster og den billige nye som averteres på Hjemmekino...den heter BONA....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med det samme bare at dette er på 360 bruker PS3 og en Samsung 55 led

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde dog det samme problemet med min HK AVR 355 for ett års tid siden.
    Ordna meg en kabel, oppdaterte sw og problemet var vekk på min.

Måtte bestille en slik gammel type kabel med en 15-20 stikkere, omtrent på størrelse med en VGA kabel.(glemt hva det heter) og en overgang til usb.
    Gikk som smurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg prøve og oppdateren den da blir vel bra! sitter å ser på Avatar her nå, funker ikke helt som det skal får å si det sånn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •