Trenger jeg effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg effektforsterker?

Jeg har en onkyo tx-sr876 hjemmekinoforsterker og bruker et 7.1 oppsett i grotta. Som fronthøytalere har jeg et par pioneer s-3ex som er koblet til frontutgangen på onkyo'n. Sitter med en følelse av at den ikke er sterk nok til disse monsterhøytalerene, men er ikke direkte missførnøyd med lyden heller. Det jeg lurer på er om jeg vil få merkbart bedre lyd med en effektforsterker? og hvilken vil dere i tilfelle anbefale?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har prøvd å bi-ampe? Det vil gi et løft. Av det jeg har hørdt på disse høytalerne er 2XAbrahamsen V4.0 og da var det høytalerne som ga seg-men dette var på høyt volum.

Lyden var da meget bra helt til stopp med fin lydbalanse med litt ekstra fylde som Abrahamsen er kjent for. Har du mulighet for Bro kobling på ONkyoen?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to NAD 2700 og en 2600 på bruktmarketet nå (her og på finn), de er like kraftige som den største de tilbyr i dag, og koster nesten ingenting. De vil garantert gi deg nok kraft.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange receivere er i stand til å yte skikkelige høyttalere rettferdighet så kjør på effektforsterker. Jeg har høyttalere som ikke er i nærheten av dine, men jeg har effekt rundt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar!

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Regner med at du har prøvd å bi-ampe? Det vil gi et løft. Av det jeg har hørdt på disse høytalerne er 2XAbrahamsen V4.0 og da var det høytalerne som ga seg-men dette var på høyt volum.

Lyden var da meget bra helt til stopp med fin lydbalanse med litt ekstra fylde som Abrahamsen er kjent for. Har du mulighet for Bro kobling på ONkyoen?
    Har ikke prøvd å bi-ampe, har jo et oppsett med 7.1 på en 7.1 reciver. Så det er vel ingen høytalerutganger igjen å bi-ampe med?? om jeg har skjønt dette riktig?
    Er bro kobling det samme som bi-ampe? eller er det å koble til effektforsterker? den har pre-out elr hva det heter.

I'm a noob and i know it :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt fort.. siden du har 7.1 oppsett har du nok ikke mulighet for verken brokobling eller bi-amping desverre. Så da vil nok en effekt forsterker være veien å gå!

Et meget billig alternativ er rotel sin 1510 til under 4k. Den er på "kun" 2X65Watt men driver det meste meget bra helt effekten er brukt opp dvs over 100dB på de fleste høytalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •