Hjelp med forsterker valg til Dali 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med forsterker valg til Dali 109

Eg er ganske grønn når det kjem til dette her, men eg har eit par med Dali 109 som eg trenger reciver til. Må ha ein surrond reciver med tanke på at eg ser for meg og kjøpe bak høgtalerar etterkvart også. I dag har eg ein pioneer som går veldig fort i overload, så trenger ein med litt meir "guffe" i, itillegg har eg idag både tv og prosjektor i stua som eg har kjøpt ein dreamscreen hdmi switch til siden eg ikkje har nok hdmi utganger på reciveren. Er det noko og tjene på og kjøpe reciver med to hdmi utganger på, utenom og slippe ein fjernkontroll? Noen som har tips til reciver?
    Det som er hovedproblemet mitt er jo og bestemme meg for om eg skal ha ein eller to hdmi utganger på reciveren.. Viss ikkje så er jo markedet ein del større...hvertfall sånn prismessig.

Tar imot tips og råd med stor takk.:-D :-D

Edit, ny tittel som forteller hva du trenger hjelp til

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 109 er 4 ohm, så du trenger en nogenlunde strømsterk receiver, så en Yamaha RX-V767 er nok absolutt minimum. Den har 2 HDMI ut, og koster ikke all verden.

Den har dessuten fjernkontroll med lærefunksjon som er lett å bruke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt så er høyttalerne 4ohm og så vidt jeg husker har de 2x10" hver og det drar masse strøm. Hadde selv Dali 850 og de brukte jeg NAD 218THX på og høyttalerne tok imot den strømmen de fikk. Jeg ville ha tatt i litt mer enn 767, 2067 eller tilsvarende fra andre merker hadde nok laget liv i heimen. Eventuelt en 767 + effekt. En Rotel RB-1552, Adcom GFA-5400 som Lsound selger til rundt 5000kr eller tilsvarende er noe å tenke på.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Som nevnt så er høyttalerne 4ohm og så vidt jeg husker har de 2x10" hver og det drar masse strøm. Hadde selv Dali 850 og de brukte jeg NAD 218THX på og høyttalerne tok imot den strømmen de fikk. Jeg ville ha tatt i litt mer enn 767, 2067 eller tilsvarende fra andre merker hadde nok laget liv i heimen. Eventuelt en 767 + effekt. En Rotel RB-1552, Adcom GFA-5400 som Lsound selger til rundt 5000kr eller tilsvarende er noe å tenke på.
    Joda, jeg sa "absolutt minimum". Bare for å nevne så var det noen som drev et par CV!1215 med en bilstereo-headunit drevet av solcellepanel en gang
    Dali 109 er svært lettdrevne høyttalere så det er nok ikke noe problem å plage naboene hele natten med en 20watt's NAD, men det er lurt å ha litt strømreserver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •