Hi-fi Krise!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Hi-fi Krise!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-fi Krise!

Sliter med sus fra høytalerene. Ja, har lest igjennom flere tråder angående dette men blir sittene med å klø meg i hode.

Det har seg slik at når jeg hadde Yamaha 765(som forforsterker) opplevde jeg svært lite støy men etter jeg har gått over til Lyngdorf-dpa1 så har susingen fra høytalerne økt betraktelig. Støyen blir ikke påvirket av volumnivået, kan regulere volumet så mye jeg vil uten at støyen blir verken høyere eller lavere. Har lagt flere tusen i nye signalkabler og HT kabler i et lite håp om dette skulle hjelpe, men tvert imot, støyen(eller susingen) er der like forbanna. Kan noen hjelpe meg med en løsning dette? Takk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Sliter med sus fra høytalerene. Ja, har lest igjennom flere tråder angående dette men blir sittene med å klø meg i hode.

Det har seg slik at når jeg hadde Yamaha 765(som forforsterker) opplevde jeg svært lite støy men etter jeg har gått over til Lyngdorf-dpa1 så har susingen fra høytalerne økt betraktelig. Støyen blir ikke påvirket av volumnivået, kan regulere volumet så mye jeg vil uten at støyen blir verken høyere eller lavere. Har lagt flere tusen i nye signalkabler og HT kabler i et lite håp om dette skulle hjelpe, men tvert imot, støyen(eller susingen) er der like forbanna. Kan noen hjelpe meg med en løsning dette? Takk.
    Det er typisk impedanse"krasj" eller noe mellom pre og effekt! Hadde samme på min Dynamic Precision 6.12HP. Ble borte på Parasound A21.

EDIT: Er første på Lyngdorf DPA-1 jeg har hatt problemer med dette! Hatt endel PRE amps før.. Lest om flere som har samme syntomer.. selv på Classe CA2200 powerampen.

Løsningen din kan være: bytte poweramp. Eller sette en DAC imellom effekt og PREamp (noe jeg gjorde, og det funka fett, DAC'en i Lyngdorfen er uansett for klinisk for min smak, og pågående i toppen).

MEd DPA-1 rett i A21 går det greit.. men liker DAC'en i PS audio bedre.. så den er på plass imellom .

DPA-1 kobler du da til DAC vha den DIGITALE utgangen på DPA-1!

DAC'er som burde sjekkes er : Abrahamsen v6 og Arcam rDAC (første spilte nydelig her, samt har XLR, det har ikke siste).

EDIT2: Roomperfekt og målinger etc blir ivaretatt selv om du kjører digital ut .
    EDIT3: Husk å konfigurere Digital Out til MAIN eller noe. så den følger volumkontrolleren til MAIN! (så den ikke kjører full prupp ut )

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er typisk impedanse"krasj" eller noe mellom pre og effekt! Hadde samme på min Dynamic Precision 6.12HP. Ble borte på Parasound A21.

Løsningen din kan være: bytte poweramp. Eller sette en DAC imellom effekt og PREamp (noe jeg gjorde, og det funka fett, DAC'en i Lyngdorfen er uansett for klinisk for min smak, og pågående i toppen).

MEd DPA-1 rett i A21 går det greit.. men liker DAC'en i PS audio bedre.. så den er på plass imellom .

DPA-1 kobler du da til DAC vha den DIGITALE utgangen på DPA-1!

DAC'er som burde sjekkes er : Abrahamsen v6 og Arcam rDAC (første spilte nydelig her, samt har XLR, det har ikke siste).

Oi! Takk for kjapt svar, har den Dacmagic liggende.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal kjøre digital ut, må da bruke en coax eller?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Hvis jeg skal kjøre digital ut, må da bruke en coax eller?
    ja eller optisk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0