Denon 3311 eller VSX-LX53 til ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3311 eller VSX-LX53 til ny hjemmekino

Hei alle,

Jeg holder på å bygge kjellerstue/hjemmekino/gjesterom i ett. Jeg har i utgangspunktet alle komponentene jeg trenger men syns det er på tide med en oppgradering etterhvert.

Jeg har sett litt på de to nevnte receiverene, men er usikker på hvilken jeg skal gå for. Kan hende jeg burde hatt noe helt annet også...?

Jeg kommer til å bruke rommet mye til film, men også en del musikk så receiveren må være god på det også..
    Jeg kommer sannsynligvis også til å investere i en 3D prosjektor etterhvert når de blir billigere.
    To soner er ikke viktig for meg og jeg trenger egentlig ikke mer enn en HDMI utgang.

Receiveren skal drive følgende høytalere;
    Front:System Audio SA 1750
    Senter: System Audio SA720 AV
    Surround:System Audio Talent
    Sub:System Audio SE200

Setter pris på innspill og anbefalinger.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen meninger her? Ville satt stor pris på synspunkt...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er i toppsjiktet også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Hei alle,

Jeg holder på å bygge kjellerstue/hjemmekino/gjesterom i ett. Jeg har i utgangspunktet alle komponentene jeg trenger men syns det er på tide med en oppgradering etterhvert.

Jeg har sett litt på de to nevnte receiverene, men er usikker på hvilken jeg skal gå for. Kan hende jeg burde hatt noe helt annet også...?

Jeg kommer til å bruke rommet mye til film, men også en del musikk så receiveren må være god på det også..
    Jeg kommer sannsynligvis også til å investere i en 3D prosjektor etterhvert når de blir billigere.
    To soner er ikke viktig for meg og jeg trenger egentlig ikke mer enn en HDMI utgang.

Receiveren skal drive følgende høytalere;
    Front:System Audio SA 1750
    Senter: System Audio SA720 AV
    Surround:System Audio Talent
    Sub:System Audio SE200

Setter pris på innspill og anbefalinger.:-D
    Til system Audio, uten tvil Pioneer! Hørte et oppsett med de nevte høyttalere på soundgarden i Kr. sand med en liten Pioneer recier, og det låt fantastisk bra!
    Som Harman/kardon nevner er også yamaha gode, men jeg har en mistanke om at lyden kan bli litt slørete med yamaha på System audio. Dette er dog bare basert på mine erfaringer med de nevte merker.

Onkyo hadde jeg og hatt som en het kandidat til dette oppsettet!

Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Til system Audio, uten tvil Pioneer! Hørte et oppsett med de nevte høyttalere på soundgarden i Kr. sand med en liten Pioneer recier, og det låt fantastisk bra!
    Som Harman/kardon nevner er også yamaha gode, men jeg har en mistanke om at lyden kan bli litt slørete med yamaha på System audio. Dette er dog bare basert på mine erfaringer med de nevte merker.

Onkyo hadde jeg og hatt som en het kandidat til dette oppsettet!

Johan
    Jeg heller litt mot den faktisk, men vanskelig å ta en avgjørelse. Fronthøytalerene mine har en belastbarhet på 180 w i 4-8 ohm og senter på 155 w. Pioneeren leverer 150 w pr kanal i 6 ohm.
    Jeg husker aldri sammenhengen der... Vil LX53 være kraftig nok? Eller bør jeg gå for LX-73?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    73 og 83 og susano benytter ice blokker i forsterker delen..dvs klasse d mot hhv "vanlig"klasse ab i 53`n og nedover..

Det er endel mere kraft i ice blokkene, men jeg har liten tro på at du vil føle noe akutt behov for effekt med en gang. Har du derimot penger som brenner i lommeboka: så gå for 73 `n.. Det er mange som har gjemt bort effektforsterkerne når de har benyttet denne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta en tur på Soundgarden for å høre på både 53 og 73, men dersom jeg klarer å oppnå en god pris tror jeg at jeg går for 73...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Jeg får ta en tur på Soundgarden for å høre på både 53 og 73, men dersom jeg klarer å oppnå en god pris tror jeg at jeg går for 73...
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...r-sc-lx73.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •