Holder en yamaha vsx767 til å drive Klipsch RF82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holder en yamaha vsx767 til å drive Klipsch RF82?

Har kjøpt meg Klipsch RF82 og vurderer VSX767 fra Yamaha siden jeg ikke har all verden av penger å legge i det. Vil dette holder eller vil jeg miste så mye av lydkvaliteten på høytalerne at jeg bør spare litt ekstra og gå for no kraftigere no?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal 767 ellers drive. center ? surround ?

den skal klare og drive 82 uten for mye problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    hva skal 767 ellers drive. center ? surround ?

den skal klare og drive 82 uten for mye problemer.
    Jeg vurderer etterhvert å kjøpe noen bakhøytalere og en center men de skal være forholdsvis små og lettdrevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis for deg så er klipsch høytalere veldig lettdrevne. Rf82 har en følsomhet på 98desibel som betyr at hvis du forer disse høytalerene med 1watt så får du en lydstyrke på 98desibel, som jo er relativt høyt!

Og da de fleste forsterkere gjerne har mere enn 1watt så betyr dette at det ikke er noe problem å høytalerene til å spille høyt og kraftig.

MEN, jeg mener også at Klipsch Rf 82 er en av de bedre høytalerene innenfor 10k. grensen og derfor kvitterer de synonymt med antall kroner som blir brukt på forskerker og kilde.

Hornet har en tendens til å skjære litt i øra visst man matcher de med feil forsterker, så som en tommelfingerregel kan du si at du bør lete etter forsterkere med en såkalt varm og fyldig lyd.
    Parasound er en glimrende match, Emotiva (billig) skal visstnok ha relativ lik lyd som parasound og gir masse for pengene.
    Mcintosh passer selvfølgelig glimrende, vissst du har penger.
    Rotel som oslo hificenter kjeden liker å matche klipsch med synes jeg ikke er en fullgod løsning. Hornet blir litt for aggresivt og skarpt etter min mening.

Som du skjønner så spiller disse høytalerene bedre enn det meste på selv middelmådige forsterkere. Men for å få ordentlig gromlyd så finnes det ingen snarveier, du blir nesten pent nødt til å legge en grei sum på bordet og få en varm-klingende forsterker og kilde. Samt bruke litt penger på kabler.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en VSX767 ?

Du mener RX-V767 surroundreceiver?

Svaret er JA!

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kan ikke skjønne no annet en att den skall takle rf82 8) også kan du jo ha på en effekt senere om du ønsker det.. bruker selv en rx-v 659 og parasound 2125 til film på mine rf 82, vincent sa31-para2125 - rf82 til musikk, van den hul magnum hybrid ht kabel og det låter veldig bra i mine og kones ører :-D
    (oi!!! ja den var vist gammel, så ikke det jeg litt svimete,hehe..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Jepp, kan ikke skjønne no annet en att den skall takle rf82 8) også kan du jo ha på en effekt senere om du ønsker det.. bruker selv en rx-v 659 og parasound 2125 til film på mine rf 82, vincent sa31-para2125 - rf82 til musikk, van den hul magnum hybrid ht kabel og det løter veldig bra i mine og kones ører :-D
    Dette er en gammel tråd men....
    Vil tro det kan bli litt tøft for en 767.

En kamerat har disse på Onkyo 905 og det funker bra opp til vanlig filmnivå, men hvis du prøver å vri volumhjulet litt lenger enn det, så blir ikke lyden noe høyere. Så selv om Klipsch i seg selv er effektive, så skal man tross alt holde kontroll på 2 x 8" elementer..

Ps. han bruker Klipsch 12" sub og deling på 80hz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •