Pioneer SC-LX73, Yamaha RX-V3067 vs Yamaha RX-V3900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX73, Yamaha RX-V3067 vs Yamaha RX-V3900?

Hei,

Jeg lurte på hva dere tenker om disse tre forskjellige AV-receiverne?
    Ser at LX73 scorer veldig veldig bra i tester nå, noe som også RX-V3900 gjorde i sin tid (det er jo nå tross alt en liten stund siden denne kom på markedet) også har vi den nyere RX-V3067 men er den i det hele tatt noe bedre enn RX-V3900 om vi ser bort ifra HDMI1.4 og 3D?

Alle disse tre ligger jo så og si i samme prisklasse, de skal drive et 5.1 anlegg bestående av:

Klipsch RF-62, Klipsch RC-64, Klipsch RS-52 og SVS PC12 Plus.
    Har ingen planer om legge til noen flere høyttalere enn dette, har noen Kirksaeter høyttalere som jeg kan bruke for å få 7.1 istedenfor 5.1 men rommet er så lite at jeg ikke har sett poenget ved det.

For meg virker det som Yamaha får veldig mye skryt på grunn av muligheten for ekstra høyttalere i høyden, med RX-V3900 (og RX-V3067?) så kan du ha ekstra front høyttalere som du plasserer over de to du har fra før av for å skape en ekstra dimensjon i lyden, dette er noe jeg dessverre ikke har penger eller plass til.

Det som er viktig er at receiveren skal drive 5.1 anlegget best mulig og da er hovedformålet Blu-Ray video, samtidig så er bilde og oppskalering veldig viktig her har RX-V3900 Anchor Bay som er noe av det aller beste til nettopp dette, hva RX-V3067 har vet jeg ikke? Mens SC-LX73 vell også har en nyere Anchor Bay løsning enn den som sitter i RX-V3900? Utenom at jeg vet om det gir noe bedre resultat.

Noen som har noen formening om hvem som vil passe best for meg og mitt 5.1 anlegg og Pioneer LX5090H TV?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Hei,

Jeg lurte på hva dere tenker om disse tre forskjellige AV-receiverne?
    Ser at LX73 scorer veldig veldig bra i tester nå, noe som også RX-V3900 gjorde i sin tid (det er jo nå tross alt en liten stund siden denne kom på markedet) også har vi den nyere RX-V3067 men er den i det hele tatt noe bedre enn RX-V3900 om vi ser bort ifra HDMI1.4 og 3D?

Alle disse tre ligger jo så og si i samme prisklasse, de skal drive et 5.1 anlegg bestående av:

Klipsch RF-62, Klipsch RC-64, Klipsch RS-52 og SVS PC12 Plus.
    Har ingen planer om legge til noen flere høyttalere enn dette, har noen Kirksaeter høyttalere som jeg kan bruke for å få 7.1 istedenfor 5.1 men rommet er så lite at jeg ikke har sett poenget ved det.

For meg virker det som Yamaha får veldig mye skryt på grunn av muligheten for ekstra høyttalere i høyden, med RX-V3900 (og RX-V3067?) så kan du ha ekstra front høyttalere som du plasserer over de to du har fra før av for å skape en ekstra dimensjon i lyden, dette er noe jeg dessverre ikke har penger eller plass til.

Det som er viktig er at receiveren skal drive 5.1 anlegget best mulig og da er hovedformålet Blu-Ray video, samtidig så er bilde og oppskalering veldig viktig her har RX-V3900 Anchor Bay som er noe av det aller beste til nettopp dette, hva RX-V3067 har vet jeg ikke? Mens SC-LX73 vell også har en nyere Anchor Bay løsning enn den som sitter i RX-V3900? Utenom at jeg vet om det gir noe bedre resultat.

Noen som har noen formening om hvem som vil passe best for meg og mitt 5.1 anlegg og Pioneer LX5090H TV?
    Er knallgode kandidater alle disse,men har du pengene,så hadde jeg nok godt for enten LX 73 el RX-V 3067,da disse er noe mer klare for fremtiden,med tanke på hdmi 1.4 osv...

Hvem av disse to koker vel mye ned til smak og behag,både når det gjelder utseende og litt forskjellige funksjoner,så du må nesten finne ut hva som passer deg best - begge er meget oppegående receivere både til film og musikk!
    Pioneeren vil vel med sine Ice Power frosterkere ha litt mer krutt med alle kanaler i drift!
    Lykke til med valget - du blir nok fornøyd uansett hvem du velger tipper jeg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikker litt på receivere selv.Etter at kjøper trakk seg,så la jeg det foreløpig på is.
    Her snakker vi receivere i 15+ klassen.Pioneer scorer godt i tester.De har jo egne dedikerte rom med demping osv og refereanse høyttalere.For en vanlig mann i gata blir resultatet kanskje noe annet.
    Pioneer er kjent for å være gode,men bør ikke parres med lyse høyttalere,noe Klipsch er.
    Denon har jo også en god receiver i den prisklassen.
    Men hadde jeg vært deg med ditt utstyr og behov,så hadde jeg sett på den nye Marantz 7005 receiveren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha'en vant testen i siste Hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt i samme baner siste ukene. Jeg bryr meg ikke om 3D og 1.4, og har kjøpt meg en ny LX72 til 9500,- på Dustin. Det er rasende billig for noe som kostet 15k for et år siden.
    Belia

7.2/2.0
    Epson, Pioneer, Bladelius, Audio Physic, Adyton, NewClassD, RME, Well Tempered.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Belia
    Jeg har tenkt i samme baner siste ukene. Jeg bryr meg ikke om 3D og 1.4, og har kjøpt meg en ny LX72 til 9500,- på Dustin. Det er rasende billig for noe som kostet 15k for et år siden.

Tenkte som deg da jeg kjøpte samme receiver i sommer for kr. 9900,- på Soundgarden. Er heller ikke så opptatt av 3D og 1.4 hysteriet som går nå. Denne receiveren driver mine Klipsch RF-7 svært bra etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Yamaha'en vant testen i siste Hjemmekino.
    Nei, Yamaha ble beste kjøp. Pioneer SC-LX83 ble best i test, men den koster 6K mer. Pioneer SC-LX73 var best i test i siste Lyd & Bilde.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se testen i lyd og bilde den sier litt om forskjellene og i dag får man vel begge disse for rundt 12.000.

Pioneer SC-LX73 - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ingen bombe at Yamaha`en vinner i hjemmekino.. LX 73 ble derimot årets forsterker i Lyd og bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •