Ny forsterker - budsjett 4.000,- - forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker - budsjett 4.000,- - forslag?

Skal bytte ut min gamle Yamaha RX-V1300. Kjører for tiden et par Proson Reality 63MK2.

Satt budsjett til 4.000 - om man kan få noe bedre til f.eks 5.000 så legger jeg jo heller en ekstra 1.000-lapp i det. Jeg er ikke kravstor på lyd i det hele tatt, og synes det oppsettet jeg har nå fungerer mer enn bra nok til mitt bruk.

Har tittet på Onkyo TX-SR608S på Komplett.no til 3.9995,-. Ser den har vunnet noen priser og diverse så lurte på om dette kunne vært noe?

Om ikke ser jeg jo på Finn at du f.eks får en Onkyo TX-SR805 THX Ultra2 til 5.000,-.

Noen som kunne kommet med noen forslag her?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje prøvd meg på denne også Onkyo TX-NR807, sort - FINN Torget

Ellers har Yamaha også noen i omtrnt samme prisklasse.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp har 608 til 3495,- Onkyo TX-SR608 receiver - Elkjøp

Jeg har denne selv og må si at du får mye reciver for pengene. Eneste ankepunkt er at jeg trodde den skulle ha litt mer krefter en hva den har.
    Men etter tips fra folk her på avforum, om å ikke bruke forsterkeren på 4 ohms innstillingen, men bare la den stå på 6 ohm så må jeg si meg godt fornøyd. Reciveren yter ikke maks på 4ohms innstillingen. Så om ikke høytalerene dine går ekstremt langt ned i ohm så skal det vist gå fint å bruke den på 6ohm innstillingen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Lefdal enda billigere, med pene 3489 kr Onkyo TX-SR608 receiver - Lefdal

Har selv Onkyo 608, kjøpte den for litt siden.
    Har ikke fått spilt så¨veldig mye til nå, men får projektor i slutten av uka, så da får jeg prøvd den litt mer.

Hvordan får jeg stilt den til 6 ohm ? Kan jeg ødelegge noe hvis jeg setter den til 6 ?=

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85

Har ikke fått spilt så¨veldig mye til nå, men får projektor i slutten av uka, så da får jeg prøvd den litt mer.

Hvordan får jeg stilt den til 6 ohm ? Kan jeg ødelegge noe hvis jeg setter den til 6 ?=
    Jeg tror det er slik:

Fra leverandør står den på 6 ohm, men jeg har høyttalere som er 4 ohm og da kan du sette dette opp i instillingene. Det er en større last for forsterkeren å drive en høyttaler som er 4 ohm en feks. 8 ohm. Dette fører til at forsterkeren blir varm. Og for å sikre seg har mange produsenter denne innstillingen for å skåne forsterkeren. Slik jeg har forstått det er ikke faren overhengende så lenge du ikke har en veldig krevende høyttaler.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den stiller vel impedansen (ohm) etter høyttalrene selv...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, så jeg får ikke stilt på det selv?

Men etter som jeg forsto så hadde han stilt den selv fra 4 til 6. Er noob på det her jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :cry:
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den stiller vel impedansen (ohm) etter høyttalrene selv...
    Vet ikke hvordan ting fungerer i praksis, men du har hvertfall mulighet å velge mellom 4 og 6 ohm under høttalerinnstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Onkyo 608, her hos meg med mine Dyanvoice får eg velge kun 6 eller 8 ohm.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nViz hvordan stiller du på det?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Welhaven
    Skal bytte ut min gamle Yamaha RX-V1300. Kjører for tiden et par Proson Reality 63MK2.

Satt budsjett til 4.000 - om man kan få noe bedre til f.eks 5.000 så legger jeg jo heller en ekstra 1.000-lapp i det. Jeg er ikke kravstor på lyd i det hele tatt, og synes det oppsettet jeg har nå fungerer mer enn bra nok til mitt bruk.

Har tittet på Onkyo TX-SR608S på Komplett.no til 3.9995,-. Ser den har vunnet noen priser og diverse så lurte på om dette kunne vært noe?

Om ikke ser jeg jo på Finn at du f.eks får en Onkyo TX-SR805 THX Ultra2 til 5.000,-.

Skal det brukes kun til stereo? Isåfall har du mye å tjene på å kjøpe en brukt integrert stereo forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Har også Onkyo 608, her hos meg med mine Dyanvoice får eg velge kun 6 eller 8 ohm.
    Jeg sitter på jobb så det er nok hukommelsen min som svikter. Da er det nok 6 eller 8 som er valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nViz hvordan stiller du på det?
    Går inn på setup>>speaker setup så finner du det under speaker settings.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Yamaha RX-V1900? Du har jo RX-V1300 i dag, og er vel godt fornøyd med den. Litt opp i budskjett i forhold til det du ser etter men hvilke forsterke det er!
    Der er i dag tre stk på brukten, bl.a min.
    Send PM om du er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hva med en Yamaha RX-V1900? Du har jo RX-V1300 i dag, og er vel godt fornøyd med den. Litt opp i budskjett i forhold til det du ser etter men hvilke forsterke det er!
    Der er i dag tre stk på brukten, bl.a min.
    Send PM om du er interessert.
    Hvordan er V1900 kontra Onkyo?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er V1900 kontra Onkyo?
    Nå er jo dette med smak av lyd forskjellig fra person til person. Men jeg må si at Yamahaen absolutt har levert varene når jeg hadde surround. Vet ikke helt om jeg klarer å sette fingeren på forskjellen, men på film ble Onkyo litt kjedelig faktisk. Mye mer engasjement i lyden fra Yamaha. Den var også et stort løft fra Pioneer VSX1016 som jeg hadde før. Onkyo har jeg alltid hatt med som et alternativ når jeg skulle velge reciever, men den har falt gjennom hver gang. Det virker også på meg, som at de aller fleste her på forumet, velger Yamaha til kino. Det kommer nok jeg også til å gjøre når jeg skal bygge ny kino på loftstuen igjen. Men det blir ikke med det første, så derfor selger jeg den nå. Jeg holder på å rendyrke stereo med utgangspunkt i rørforsterker i stuen pr. i dag. Derfor blir det overkill etter min mening, med en såpass flott reciever som RX-V1900, å bruke den som stereo-pre. Da er det naturlig å bytte for meg.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR708 er på tilbud på komplett. Her får du mer krefter og flere muligheter.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pre out

Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Onkyo TX-NR708 er på tilbud på komplett. Her får du mer krefter og flere muligheter.

høres ut som en god ide. synes det er relativt dumt å kjøpe en uten pre out, pga da blir du noget begrenset i høytaler valg senere ut i linja

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror ikke du for så mye bedre

Hei Jeg Tror ikke du Får så Mye Bedre Receiver for 4 5 tusen kr en Den Yamahaen du har Nå så sant den funker da.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    7 x 170 watt (6 ohm) @ 12,5 kg. *K9z* :lol:

Det er ikke krefter som er hovedforskjellen på 608 og 708, men flere muligheter er jeg enig i. Det at det er nettverksmuligheter med DLNA er jo en morsom fordel med 708. Ellers får du en ekstra HDMI-inngang, USB-inngang, pre-out og Audyssey MultEQ romkorreksjon. 708 til 5000 kr syns jeg er et godt kjøp. Alternativt kunne du kikket etter noe på brukten om du ikke trenger HDMI 1.4, det er mye snacks å få tak i nå som en del folk hopper over på 1.4-vogna.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste