Høytaler råd mot sc-lx82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler råd mot sc-lx82

Jeg må se å få byttet ut mine dali 109 front høytalere og min dali sc7senter med noe mer velspillende....

Har en liten stue i en blokkleilighet Sc-lx82 hjemmekinoforsterker fra pioneer og bipolare bakhøytalere fra Energy som jeg liker lyden på.

Hører på endel Trance både fra cd og dvd , er glad i dvd konserter og endel svensk visepop faktisk

Tenker å legge inntil 25 k på fronter og er ute etter ren klar lyd som samtidig kan trykke bra

Fint om noen med ca samme forsterker kan komme med anbefalinger

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS80 kan jeg anbefale deg å prøvelytte på vertfall, syntes de er veldig fin i toppen, bassen låter slik en bass skal låte, presis, tight.

kanskje ikke den beste forsterkeren å nyte musikk med men du kan da kjøpe en music angel til kose bruk

Til film funker det fett, men litt unoter er det fra de ice pioneerene.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Jeg må se å få byttet ut mine dali 109 front høytalere og min dali sc7senter med noe mer velspillende....

Har en liten stue i en blokkleilighet Sc-lx82 hjemmekinoforsterker fra pioneer og bipolare bakhøytalere fra Energy som jeg liker lyden på.

Hører på endel Trance både fra cd og dvd , er glad i dvd konserter og endel svensk visepop faktisk

Tenker å legge inntil 25 k på fronter og er ute etter ren klar lyd som samtidig kan trykke bra

Fint om noen med ca samme forsterker kan komme med anbefalinger
    Selv har jeg Monitor Audio GS 20,og er veldig fornøyd med den komboen!
    Dem får du nok med tilhørende senter innenfor budsejettet!
    Dem spilller veldig klart og detaljert,og trykker rimelig bra - hvertfall etter størrelsen!
    I tillegg er det veldig bra finnish på MA,og man får veldig bra service på Hifi-huset etter min erfaring!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, min venn, bør gå en tur bort på Soundgarden (i og med at du holder til i Drammen) og be om en demo der. De dealer jo Pioneer, så det bør være grei skuring for dem å sette opp et demooppsett til deg med forskjellige høyttalerkandidater på en receiver tilsvarende din egen. Ta gjerne din egen receiver under armen og ta turen innom flere selgere også. Dette høres sikkert ut som et årsprosjekt, men jeg lover deg at etter at du har hørt bare to-tre forskjellige høyttalere kommer du til å ha ganske klare formeninger om hvilke kvaliteter du verdsetter og hvilke du hater. Da er det etterpå langt lettere å spørre etter høyttalere som innehar de kvalitetene du er ute etter, gitt receiveren du allerede har.

Eksempel: Hvor stor er stua? Til 25k er det lett å dra høyttalere i hus som faktisk trenger et relativt stort rom for å yte optimalt. Skal man kunne sammenligne høyttaler mot høyttaler må de tas ut av butikken/stuer og plasseres i samme miljø på samme elektronikk. Vi kan alle skryte av utstyret vårt, men hos deg, med dine ører, ditt rom og dine preferanser? Hvem veit hva som høres bra ut. Sist, men ikke minst; sørg for å ha en "returavtale" i boks. For når høyttalerne kommer hjem til deg kan de altså risikere å være svært anerledes enn hva de var i butikken.

Det eneste fornuftige jeg føler jeg kan gjøre for deg her er å leie deg inn døra og sette deg i sofaen for en demo. Her finnes intet eksternt, objektivt, fasitsvar.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Stikkord for denne tråden