Rotel 1070 + klipsch = ? Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel 1070 + klipsch = ? Erfaringer?

God kveld godtfolk!

Jeg har i dag Harman Kardon AVR 255 som driver klipsch RF52, RC52 og RS42..

Syns Harman Kardon spiller for lyst i toppen på RF52 når jeg spiller musikk i stereo.. Hadde tidligere en RX-v861 fra Yamaha som hadde litt varmere klang, men mindre trykk pgr av mindre power.

Vurderer nå å kjøpe en Yamaha RX-V767 og en brukt Rotel 1070 til frontene.

Hørt mye bra om klipsch+rotel, men har ingen erfaring selv.. Noen som har meninger/råd?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt overbevist om det er en god kombo. Hadde selv RB-1070 (+RC972/1070) på Klipsch RF-3. Syntes det manglet litt varme og tyngde selv om 1070en ikke er spesielt hissig i diskanten. Resten av elektronikken bør i såfall ikke være for lystklingende tror jeg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er jo en anbefalt match med Klipsch og Rotel som er nokså nøytral litt mot mørkt burde kunne passe bra. Men det finnes forsterkere som er mørkere enn Rotel. Det spørs jo hvor følsom du er for diskant. Prøv det.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hørt RB-1070 på ett par RF-82 i butikk og jeg syns det låt ganske bra sammen. Hva med heller å gå opp til RB-1080?

Men jeg har selv testet RB-1070 på RF-7 og det var rett og slett ubehagelig, det låt kaldt og kjedelig.
    Men RB-1090 var mye bedre på RF-7.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Tenker at RB-1070 må holde til RF52 om de var bra på RF82? Mulig jeg missforstår, men er ikke forskjellen på 1070/1080 antall w? Eller er det mer?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Takk for svar.

Tenker at RB-1070 må holde til RF52 om de var bra på RF82? Mulig jeg missforstår, men er ikke forskjellen på 1070/1080 antall w? Eller er det mer?
    RB-1070 funker bra på rf52, men siden du skal kjøpe ny forsterker så kan du ta ett par skritt i samme slengen, det er ikke mange kronene RB1080 koster mer på bruken enn det 1070 koster.
    Jeg har selv ikke hatt 1080 men vil tro den er bedre i diskantområdet enn det 1070 er, mulig jeg tar feil.
    Jeg kan fint høre 1090 (som er etter 1080) på mine RF-7 men tåler ikke lyden av 1070 på rf-7. Det er veldig forskjeller på lyden i 1070 og 1090 så jeg vil tippe 1080 ligger mellom dem to.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der, planen er jo uansett oppgradering av høytalere når vi flytter.
    Hva med Rotel rb 993? Er det en helt annen prisklasse når man skal ha 3 kanaler i stedet for 2? Ser på mye annet at det er motsatt.. 2 er dyrere en 3 av en eller annen grunn?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •